Bilstol

Kantarella

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg vet det er veldig tidlig enda, men noen som har begynt å tenke på bilstol allerede? Eller som faktisk har bestemt seg for hvilke de skal ha? Syns bilstol er kjempevanskelig. Mange modeller med nesten like navn, og jeg føler jeg blir mindre klok jo mer jeg leser.. hehe..
 
Jeg står mellom denne:
https://www.babyshop.no/coral-360-babystol-essential-graphite/p/395918
Liker at man kan ta ut og bære den ene delen, ikke HELE stolen.

eller denne

https://www.babyshop.no/baby-safe-3-i-size-babystoler-space-black/p/401946?country_override=NO&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-shopping-no-css-high-new&gclid=EAIaIQobChMIvMGO2Pb08wIVDNOyCh2OQwJaEAQYASABEgLy5_D_BwE

Den siste fordi den er rimeligere, basen kan brukes til neste stol, og den kan også vris. Så spørs hvor mye ekstra jeg er ville å gi for å kunne ta ut den ene delen :bag:
 
Jeg har ikke noe godt tips når det kommer til merker eller modell, men ett godt råd jeg har er farge. Man tenker gjerne at svart er et trygt valg, og stilmessig så stemmer jo det. Når det kommer til bilstol og barnevogn så kan jeg love deg at svart er ikke en praktisk farge. Alt av nye og gamle flekker blir godt synlige og det blir fort en del av dem. De flekkene som derimot ikke syns like godt er flekkene fra ei bæsjebleie som har «rent over». Har du et lysere sete ser du mye fortere og lettere om setet har gått klar eller ikke og du vet om trekket må vaskes. Med svart blir det fort til at du ikke vet og da enten bli baby sittende i gamle bæsjeflekker eller du vasker trekket unødig mye. Og de trekka er ikke morsomme å ta av, vaske eller ta på igjen. Og dette er gitt at du kan ta av og på trekket…
Vet om flere som driver med utleie av bilstoler som ikke leier ut svarte stoler av den grunnen.
Selv brukte jeg BeSafe Modular (eller noe sånt). Hadde verken sving eller noe fancy trillehjul (hadde vært veldig digg *sukk*), men med sjøgrønt, avtagbart trekk var jeg i alle fall veldig fornøyd med fargevalget. Trenger jo ikke gå så drastisk som sjøgrønn, men har du valget mellom grå og svart; velg grå.
her er den nye modellen av bilstolen vi hadde til vesla i 2020 og skal bruke til nestemann nå i 2022:
https://www.besafe.com/nb/product-no/besafe-izi-go-modular-x1-i-size/
 
Vi hadde en babystol maxi cosy pebble tror jeg den het som babystol, enkel stol som kan festes med seler (som var viktig da vi bodde et annet sted i landet og måtte reise en del med fly og så families bil i besøksbyen). Når hun ble større kjøpte vi den mymelen never britax romer, veldig greit med vendbart sete når hun ble større og skulle settes inn og ut. Jeg tenker smått på å kjøpe en til römer til babyen da jeg synes det virker mer sikkert med isofix/base feste. Men vi får se, de er jo ganske store og tar mye plass så blir dårlig ned rom til andre (bak) i bilen i så fall :rolleyes:
 
Vi har BeSafe modular etter kommende storesøster, og kommer til å bruke den til neste også. Da har vi også adapter, sånn at vi kan feste bilstolen på understellet til barnevogna. Brukte ikke det adapteret så veldig mye med første, men mulig det blir mer nå :) Veldig kjekt at samme base kan brukes på neste sete, for base er dyrt!


Jeg vet ikke om jeg kan anbefale denne bilstolen selv om vi går for den selv, da. Vi har jo bare erfaring med den ene, så ingenting å måle opp imot. Men vi er fornøyde.
 
Ble faktisk dette
upload_2021-10-31_20-30-43.jpeg

Etter som dette 100% sikkert er siste så fant jeg det brukt, fikk en overraskende bra pris :happy:
 
Eneste jeg vet er at den skal prøves i bilen, før kjøp! Ellers vet jeg ikke. Hatt maxi cosi cabrio fix med easy fix base, til de tre andre. Var veldig fornøyd med den:)
 
Jeg har ikke noe godt tips når det kommer til merker eller modell, men ett godt råd jeg har er farge. Man tenker gjerne at svart er et trygt valg, og stilmessig så stemmer jo det. Når det kommer til bilstol og barnevogn så kan jeg love deg at svart er ikke en praktisk farge. Alt av nye og gamle flekker blir godt synlige og det blir fort en del av dem. De flekkene som derimot ikke syns like godt er flekkene fra ei bæsjebleie som har «rent over». Har du et lysere sete ser du mye fortere og lettere om setet har gått klar eller ikke og du vet om trekket må vaskes. Med svart blir det fort til at du ikke vet og da enten bli baby sittende i gamle bæsjeflekker eller du vasker trekket unødig mye. Og de trekka er ikke morsomme å ta av, vaske eller ta på igjen. Og dette er gitt at du kan ta av og på trekket…
Vet om flere som driver med utleie av bilstoler som ikke leier ut svarte stoler av den grunnen.
Selv brukte jeg BeSafe Modular (eller noe sånt). Hadde verken sving eller noe fancy trillehjul (hadde vært veldig digg *sukk*), men med sjøgrønt, avtagbart trekk var jeg i alle fall veldig fornøyd med fargevalget. Trenger jo ikke gå så drastisk som sjøgrønn, men har du valget mellom grå og svart; velg grå.
her er den nye modellen av bilstolen vi hadde til vesla i 2020 og skal bruke til nestemann nå i 2022:
https://www.besafe.com/nb/product-no/besafe-izi-go-modular-x1-i-size/
Sniker. Har også hørt at velger man et sete som har litt «knæsje» farger er det lettere for hjelpemannskap å se at det er et barnesete om du skulle vere utfor en ulykke. Svart går også veldig i ett med bilens sete. Et tips til der altså :cat:
 
Vi har stokke izi go modular x1 av besafe etter storesøster som vi kommer til å bruke denne gangen også. Veldig grei, siden den kan settes rett på stokke vognen vår :happy:
 
Hadde izi go til første og kommer til å gå for det igjen. Ei venninne hadde maxicosi og hun var så misfornøyd og jeg likte det ikke. Vil ha sele som går over lår og bryst og ikke bare bryst.
 
Vi kjøpte et brukt her om dagen, kom plutselig over det vi ville ha på fb, BeSafe izi go modular X1. Har hatt det samme før, meget fornøyd. Supert å finne brukt da det er mye penger å spare:)
 
Back
Topp