Bilstol

Jeg så også den testen...har ikke samme bilstol som deg, men vi har Cybex Cloud Z i-size, som ikke gjorde det så bra i frontkollisjontesten:arghh:
Men den har fått full pot uten base på forbrukerrådets test, og 4/5 med base... Så det syns jeg er rart... Ble også skeptisk, og har kjøpt stol m/base og cybex trille med bilstoladapter...
 
Jeg har også nettopp lest testen, men har ikke kjøpt bilstol ennå siden vi ikke har bil (trenger de da kun for når vi får besøk). Vurderer å kjøpe Bugaboo Turtle Air siden vi har kjøpt en Bugaboo Donkey tvilling vogn.
Noen som kanskje vet om dette er et godt valg? Jeg har ikke peiling på sånt :sorry:
 
Disse testene er kjempe fine å
Følge - men Husk at naf sine kollisjonstester er ekstra strenge/har strengere regler enn når bilstolene godkjennes for bruk i Norge. Så er bilstolene er ikke nødvendigvis dårlige fordi de kommer dårligere ut i kollisjonstesten.. De er fortsatt godkjent i forhold til norsk standard og bruk i Norge ;) Men selvfølgelig, skjønner om man helst vil ha bilstolen som kom best ut! Heldigvis har vi selv kjøpt besafe x1:wideyed::happy093
 
Må man ha både bilstol og base? Vi har nettopp fått bil og bruker den egt ikke. Er fullstendig grønn på dette.
 
Jeg ble ihvf rååå stressa å vurderer å selge stolen for å kjøpe besafe isteden. Nå har jo Britax sin pakke kommet best i test tidligere å jeg veit at naf sine tester er mye strengere:hungover: Blir fullstendig kaos til meg når jeg kommer over sånt:hilarious:
 

Sniker.. jeg har bestilt et sete som slo veldig dårlig ut på NAF testen.. ikke hentet sete enda, kun bestilt men ikke betalt... håper jeg får avbestille orderen.. vil jo ikke sette det viktigste jeg har i et sete som ikke er toppen ...
Hva kommer du til å gjøre?
 
Jeg så også den testen...har ikke samme bilstol som deg, men vi har Cybex Cloud Z i-size, som ikke gjorde det så bra i frontkollisjontesten:arghh:
Men den har fått full pot uten base på forbrukerrådets test, og 4/5 med base... Så det syns jeg er rart... Ble også skeptisk, og har kjøpt stol m/base og cybex trille med bilstoladapter...
Sniiiker...Å jeg har å bestilt cybrex sitt sete... kjente jeg ble helt kvalm jeg... men jeg tror jeg har bestilt en annen enn akkurat den som er testet (de selger ikke den på barnashus der jeg har bestilt)
 
Sniiiker...Å jeg har å bestilt cybrex sitt sete... kjente jeg ble helt kvalm jeg... men jeg tror jeg har bestilt en annen enn akkurat den som er testet (de selger ikke den på barnashus der jeg har bestilt)
Ååh..hva heter den du har bestilt? Vet de selger den som er testet (Cybex cloud Z) på barnas hus, da jeg egentlig skulle kjøpe den der, men kjøpte en annen plass heller:wideyed:
 
Jeg har også nettopp lest testen, men har ikke kjøpt bilstol ennå siden vi ikke har bil (trenger de da kun for når vi får besøk). Vurderer å kjøpe Bugaboo Turtle Air siden vi har kjøpt en Bugaboo Donkey tvilling vogn.
Noen som kanskje vet om dette er et godt valg? Jeg har ikke peiling på sånt :sorry:

Har nettopp sett at disse koster oss over 10 000kr :wideyed: hvis vi skal kjøpe 2x sete + base + vogndel. Da tenker jeg at vi heller ikke kjøper bilsete i det hele tatt (siden vi kun ville brukt de for å reise) og bestille taxi med 2 seter istedenfor...
 
Sniker.. jeg har bestilt et sete som slo veldig dårlig ut på NAF testen.. ikke hentet sete enda, kun bestilt men ikke betalt... håper jeg får avbestille orderen.. vil jo ikke sette det viktigste jeg har i et sete som ikke er toppen ...
Hva kommer du til å gjøre?

vurderer sterkt å kjøpe en ny altså. Tror ikke vi får returnert det for vi har pakket opp det og alt:nailbiting: og det er sikkert ingen som kjøper det nå som testen der ligger ute. Kjempevanskelig! Kommer ihvf til å innom barnebutikken de har her for å høre hva de mener om saken.
 
vurderer sterkt å kjøpe en ny altså. Tror ikke vi får returnert det for vi har pakket opp det og alt:nailbiting: og det er sikkert ingen som kjøper det nå som testen der ligger ute. Kjempevanskelig! Kommer ihvf til å innom barnebutikken de har her for å høre hva de mener om saken.
Kan jeg spørre på hvilke butikk du har kjøpt det? Siden jeg har bestilt på barnashus der er det 365dagerq åpen retur for medlemmer.. sånn at - det er jo ikke brukt- sølt ned osv.. (jeg har ikke hentet mitt enda engang)
 
Ååh..hva heter den du har bestilt? Vet de selger den som er testet (Cybex cloud Z) på barnas hus, da jeg egentlig skulle kjøpe den der, men kjøpte en annen plass heller:wideyed:
Altså jeg håper og tror jeg har bestilt det som er den nyere versjonen (må dobbelt sjekke uansett!!)... men om man leser uttalelsen de selv kommer ut med og rundt det SÅÅ er jo cybrex sete et godt sete! Drt er også merkelig at NAF har testet setene strengere enn myndighetene har for tester og krav
 
Altså jeg håper og tror jeg har bestilt det som er den nyere versjonen (må dobbelt sjekke uansett!!)... men om man leser uttalelsen de selv kommer ut med og rundt det SÅÅ er jo cybrex sete et godt sete! Drt er også merkelig at NAF har testet setene strengere enn myndighetene har for tester og krav
Trodde dette var den nyeste versjonen? Var værtfall det jeg fikk beskjed om når jeg var innom å spurte på en lokal barnebutikk:wideyed:
Ja den er jo godkjent... Og på forbrukerrådet skårer den veldig høyt.. Så håper og tror at det ikke er noen fare:wideyed:
 
Trodde dette var den nyeste versjonen? Var værtfall det jeg fikk beskjed om når jeg var innom å spurte på en lokal barnebutikk:wideyed:
Ja den er jo godkjent... Og på forbrukerrådet skårer den veldig høyt.. Så håper og tror at det ikke er noen fare:wideyed:
Står at platinum Claud Z i-size er den nyeste..https://www.barnashus.no/cybex/platinum-cloud-z-i-size-sohogrey der har du den de selger på barnashus- finner ikke den som er testet på nettet i hvertfall ...
 
Kan jeg spørre på hvilke butikk du har kjøpt det? Siden jeg har bestilt på barnashus der er det 365dagerq åpen retur for medlemmer.. sånn at - det er jo ikke brukt- sølt ned osv.. (jeg har ikke hentet mitt enda engang)
Bestilte det på Den Lille Barnebutikken.
Nei, det er urørt men tenker at det er en pakke jeg har kjøpt med vogn i tillegg så lurer på hvordan det stiller seg da:bored:
 
Det er veldig strenge sikkerhetskrav for bilstoler i Norge, og alle stolene som er tilgjengelige for salg har bestått disse testene. Jeg tenker derfor at man kan være trygg på at man har et godt sete uansett. Nå har NAF laget enda mye strengere kriterier i sin test, og da ser man en del ulikheter mellom stolene. Jeg ville ikke stresset for mye med det. De stolene man får kjøpt gjør at barnet er trygt i bilen, men man får uansett ikke en bilstol som garanterer at barnet vil komme uskadd ut av en heftig kollisjon. Hvis man skulle være så uheldig å komme ut for en frontkollisjon i høy fart så er det jo ikke bare babysetet som utgjør en risiko.. Jeg tror nå det har større effekt å heller senke farten litt når man kjører med baby ombord :)
 
Sniker fra april... Har kjøpt cloud z og er fortsatt fornøyd med det valget, selv om det ikke kom best ut i denne testen. Prøver å se på en totalvurdering av flere tester og faktorer. Blant annet er dette setet tryggere å sove i utenfor bilen (på vogn eller tatt inn hjemme) fordi det kan legges flatt. Det er også en sikkerhetsfaktor. På den ene siden vil jeg gjerne ha det som er best på alle måter, men så lenge de er forskjellige og alle oppfyller en høy sikkerhetsstandard, vil det avhenge av hvilke kriterier man legger mest vekt på hvilket som kommer ut aller best :)
 
Back
Topp