Bilstol

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
Noen som har tips til god Bilstol som ikke koster 5000 +++

Med isofix, og gjerne mulighet til å kjøpe ekstra adapter/ base til bil :happy:

Med 1 hadde jeg ikke isofix, og den stolen er kvittet seg med for lengst ( men har Bilstol nr 2 da)

Vi har ricaro bilstol som vi er veldig fornøyd med, tenker at han på 7 måneder snart skal få ny og da blir den klar til babyen.

Vil ha den britax stolen som man kan rotere, litt lettere å sette han inn da :-)

Vi har britax baby safe i-size fra forrige, blir å bruke det denne gangen også :happy:

Må man prøve bilstolen i bilen før man kjøper? Noe med helling? Hva er fordeler med bilstol med base/uten base?

Må man prøve bilstolen i bilen før man kjøper? Noe med helling? Hva er fordeler med bilstol med base/uten base?
Sniker
Ja, man må sjekke at hellingen blir riktig. Fordelen med base er jo at når den er stilt inn på rett helling, mens uten base må du sjekke hellingen hver gang du fester stolen.

Du bør absolutt sjekke i din egen bil, ja. Hvor stor plass stolen tar, er ulikt fra stol til stol, og man risikerer at det ikke er plass til noen i passasjersetet. Mannen sitter med knærene oppunder haken når vi bruker min bil og det er jeg som kjører :p

Vi hadde en maxi-cosi (husker ikke resten av navnet)
Likte den veldig godt. Spebarnsinnlegget var i et stykke og støttet bra. Veldig lett å ta inn og ut var den også.
Hver del er runt 1600-1800. Så du kommer under 4000 på alt. :)

Ikke bli lurt av best i test merker på stolen. Noen av de som det står det på vant tester da de kom ut for 10-12 år siden. De hadde ikke vunnet i dag for å si det sånn;)

Anbefaler alle å bli medlem av bilstol gruppa på facebook, der har jeg lært veldig mye om bilstol og hvordan barnet sitter riktig :-)

Back
Topp