Bilstol

Thoane

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Heisann..

Det er 10 år siden sist jeg hadde baby, så mye utstyr er jo oppgradert en del. Sist hadde jeg maxi cosi cabriofix. Jeg har nå fått tilbud om å kjøpe et maxi cosi Pebble til en god pris:happy: Noen tanker? Ser også at Pebble er en del dyrere (om det har noe å si). Noen tips eller tanker? :cool14

Hvilken bilstol velger man om man skal bruke den i taxi (jeg stoler ikke på taxiselskapenes bilstoler) og i leiebiler, slik at man ikke har noen fast bil og dermed ikke kan teste dette med hellingen ? Vi har ikke egen bil, men leier bil for å kjøre til hytta av og til.

Hvilken bilstol velger man om man skal bruke den i taxi (jeg stoler ikke på taxiselskapenes bilstoler) og i leiebiler, slik at man ikke har noen fast bil og dermed ikke kan teste dette med hellingen ? Vi har ikke egen bil, men leier bil for å kjøre til hytta av og til.
Alle babystoler kan beltemonteres og dermed også justeres litt på hellingen, så i deres tilfelle tenker jeg dere står ganske så fritt. Er når man vil klikke det på en base som skal festes med isofix der blir værre.

Babystolen skal det går ganske fint med. Alle babystolen jeg har et borti kan festes både med base og med sele.

Når du skal over på bilstol nr 2. Kan du velge en som festes med belter. De kan også brukes lenger enn isofix-stolen da de har høyere godkjenning. De tar litt tid å feste, men enklere å ta med enn bilstol + base (som fordrer at taxi har Isofix, men de har vel de fleste). Jeg ville da sett etter et sete som er lett å ta med seg, og som er ok å feste.

Skal du ha en babystol som du kan bruke i ulike biler og feste med belte bør du investere i belteforlenger. Det er mange biler med kortere setebelte som gjør at det er vanskelig å feste bilstolen uten base. Gjelder blant annet nissan qashqai og mazda 6 har vi erfart

jeg hadde gådd for maxi cosi pebble plus/pro. Uten base. Da kan du montere den til riktig helning når du kun beltemonterer. Ser veldig mange er fornøyd med den stolen men hadde ikke kjøpe base.

Back
Topp