Bilstol

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Har dere noen tanker enda, tenker kanskje det kommer noen gode tilbud på black friday.

Jeg har veldig lyst på Maxi Cosi Pebble plus denne gangen, syntes det ser ut som den god stol for babyen. Fant en test hvor den hadde fått gode karakterer, men den er ikke akkurat den billigste av stolene da.

IMG_7608.jpg

Noen tanker om stol enda? Hva som er best? Enklest å frakte med?

I 2011 og 2013 var Maxi Cosi det store:happy: Elsket at den var så lett! Og kjempe myk. Og solskjermen er genial :happy:

vi har fått kjøpt brukt av noen jeg kjenner veldig godt. blei brukt i 5 mnd før det blei byttet ut pga at ungen var for stor til å bruke det noe mer. hadde egentlig tenkt til å kjøpe nytt men siden jeg stoler på de og kjenner de så veit jeg at det er trygt. og det er ett besafe sete som kom ut som best i test for ett par år siden. besafe izi go x1. blei overrasket over hvor lett det var i forhold til izi sleep som vi hadde til minstemann for 8 år siden. Men Maxi Cosi skal også være en veldig god stol og ett trygt merke:)

Skal du ha base til bilstolen? I så fall må du passe på at du får rett helling på bilstolen som skal være på 45 grader. Du kan måle dette med mobilen din, ved at du setter telefonen rett under der skulderselene kommer ut når stolen er festet i base. Vi var ikke klar over dette med helling og hadde feil helling i lang tid før vi ble gjort oppmerksom på det. Det med helling er viktig med tanke på barnets oksygenopptak mens den sitter/ligger i stolen. Hos de fleste butikker får du teste i egen bil, så vil anbefale deg å gjøre dette før du bestemmer deg. Vi endte med å feste stolen med belte, istedenfor base de siste månedene med babystol for å få rette hellingen.

Maxi Cosi Cabriofix. Ofte på salg for 1800 kr inkludert base på Barnas Hus. Vi må feste basen med bilbelter for å få riktig helling, for det blir for bratt i bilen vår med basen festet med isofix. Heldigvis kan basen festes både med bilbelte og isofix. Dessuten skal vi ha plass til stol i midten til eldste, så da utgår isofix derfor også. :p Jeg liker også at selve babystolen kan festes med bilbelte uten basen også, så om vi plutselig skal sitte på med besteforeldrene e.l. så kan vi raskt feste stolene i en annen bil og.

Valgte Cabriofix fordi den er trygg og sikker, samtidig som den er veldig lett. Det er absolutt behagelig med alle gram man kan spare når man skal løfte med seg babystolen. :hilarious:

Og vi skal ha adaptere til barnevognen også, så vi har mulighet til å feste babystolen på understellet, men det er kun for korte ærend. Ikke anbefalt å ha de sittende for lange perioder av gangen i bilstol.

Har britax baby safe 2 etter de to andre og kommer til å bruke denne til neste også :) Også går det i bosset etterpå når det er blitt for gammelt :)

Har britax baby safe 2 etter de to andre og kommer til å bruke denne til neste også :) Også går det i bosset etterpå når det er blitt for gammelt :)
Husk å klippe selene når du kaster den, sånn at ingen finner på å ta den ut å bruke den. :)

Vi har maxicosi cabriofix, veldig fornøyd med den:) Og enda bedre var den etter mange uker, da jeg plutselig fant ut det var integrert solskjerm på den, hehehehe.

BeSafe iZi Go med ISO-fix base.
Den har fempunktssele. Maxi cosi har bare trepunkts. Skal visst være bra de også, men vi ønsket likevel en stol med fempunkts.
Den kan også klikkes rett på understellet vårt uten adapter. Veldig kjekt.
Har også integrert solskjerm.

Last edited:
Husk å klippe selene når du kaster den, sånn at ingen finner på å ta den ut å bruke den. :)
Of course :) Skal herpe hele stolen før den kastes :) Vi kommer nok til å bruke den til reisestol frem til den skal kasseres, kjøpt ny til 2015 barnet, så er produsert på slutten av 2014, så går i bosset innen utgangen av 2021 :)

Jeg har avtale med en venninne om å kjøpe hennes cybex Anton når de er ferdig med den etter vinteren. Hadde det nå med første også, og elsket det, når vi endelig klarte å få det korrekt montert. Vi har så skrå helning i bilsetene, så det blir vanskelig å få korrekt helning med flere seter. Mulig vi må ha sete vi beltefester også, heldigvis går d med det vi skal kjøpe av venninnen min :)

Jeg har avtale med en venninne om å kjøpe hennes cybex Anton når de er ferdig med den etter vinteren. Hadde det nå med første også, og elsket det, når vi endelig klarte å få det korrekt montert. Vi har så skrå helning i bilsetene, så det blir vanskelig å få korrekt helning med flere seter. Mulig vi må ha sete vi beltefester også, heldigvis går d med det vi skal kjøpe av venninnen min :)

Vi hadde også den, og var veldig fornøyd [emoji5]

Så fint med bilstoltips! :) Vi lånte en nokså ny stol av en nær venninne forrige gang, så regner med at vi må kjøpe denne gangen. Sikkert lurt å få litt oversikt før Black Friday ja [emoji4] Ser forresten at Barnas hus har 25% på Maxi Cosi nå i helgen, men ikke alle kan kjøpes i nettbutikk da.

Blir enten cybex aton eller besafe izi go x1. Kommer litt Ann på hvor stor stolene er.

Kom over dette tilbudet i dag og er veldig usikker på om vi skal kjøpe eller ikke. Jeg er 11+5 i dag så synes det er litt tidlig å handle. Men samtidig tenker jeg hvorfor ikke... vi må jo uansett ha en bilstol, så hvorfor ikke kjøpe den når den er på tilbud :happy090 Mulig slike ting er ofte på tilbud. Jeg har ingen erfaring med å handle slike ting :)

Vedlegg

• 0325F54F-CC7B-427B-941E-0C5194014721.jpeg
    0325F54F-CC7B-427B-941E-0C5194014721.jpeg
    327,1 KB · Visninger: 31
Vi hadde besafe izi sleep sist, hatet den, den var god for barnet å sitte i i bilen, men ett mareritt å bære med seg.
Den var ikke laget for å lett kunne ta med seg så den blir vi å kvitte oss med.
Vi har gått for bilstol fra britax denne gangen, husker ikke navnet i farten.
Kjøpte det med vogna som en pakke, den er lett å bære med og jeg elsker at jeg bare kan sette den rett på vogn understellet uten å må ha på adaptere:happy:

Back
Topp