Bilstol

Tulleklompen

Glad i forumet
Hva tenker dere om bilstol til deres små? Satt og leste litt nå.

Vi har desverre ikke isofix fester i bilen vår, men har fortsatt lyst til å gå for en bilstol med base som kan festes med sele.

Noen erfaringer? Syns det er litt skummelt å skulle stole på en base med kun klikkelyd også. De nye med isofix har ofte lys som indikerer at basen og setet er festet riktig. Men de med beltebase som jeg har funnet har kun en klikkelyd når setet festes til basen.

Samtidig kan jeg tenke meg at i en slitsom og travel babyhverdag kan det være mer skummelt å skulle feste bilsetet med trepunktsselen hver gang man skal inn i bilen. Så føler vel at en base er det beste valget...?

Hehe. Ikke lett å gjøre seg opp en mening i denne jungelen av forskjellige produkter. De gjør det ikke lett for oss førstegangsmødre som ikke vet hva man skal se etter

Anbefaler deg absolutt til å ha base :) det er så enkelt, å da vet du at det er festa skikkelig..

Base blir det uansett, er en drøm å bruke og et herk uten. Føles ikke mindre trygt ut uten isofix i grunnen, har isofix i bilen men tidligere barn i bilstol har ikke brukt isofix sete, og belter er jo bra..

Her blir det nok besafe siden den kan brukes på vogna uten adapter [emoji4]

Sniker

Flere produsenter som har base som kan brukes både med isofix og belte.
Klikkelyden er vel når basen festes med belte, er fremdeles grønn indikator eller noe på det vi har kjøpt tror jeg (basen kan brukes både med isofix og med belte)

Vi skal ha enten Cybex eller Besafe. Jeg tror vi må ha én isofix-base og én beltebase.

Jeg har tittet litt på Cybex Cloud fordi den kan strekkes ut til flat liggeflate når man setter den på barnevognunderstellet.

Sniker

Flere produsenter som har base som kan brukes både med isofix og belte.
Klikkelyden er vel når basen festes med belte, er fremdeles grønn indikator eller noe på det vi har kjøpt tror jeg (basen kan brukes både med isofix og med belte)

Det visste jeg ikke! :) pleier det å stå på produktinfo det da? Syns bare ikke jeg har sett det stå noe sted når jeg har lest.

Brukte trepunkts sele sist og det gikk kjempe bra, du ble jammen dreven etterhvert å få den ut og inn;)

sniker. snakk med bilforhandleren din, det er faktisk ikke veldig dyrt å installere isofix i en bil som ikke har det. mange biler de kan gjøre det på.
vi sjekket opp dette på den gamle bilen vår, riktignok fantes det en lik utgave av bilen med isofix så det kan være derfor det var mulig på vår.

Base blir det uansett, er en drøm å bruke og et herk uten. Føles ikke mindre trygt ut uten isofix i grunnen, har isofix i bilen men tidligere barn i bilstol har ikke brukt isofix sete, og belter er jo bra..

Her blir det nok besafe siden den kan brukes på vogna uten adapter [emoji4]

Kan besafe festes til hvilken som helst vogn uten adapter?

Vi har kjøpt BeSafe med base, superlett å bære og den beste solskjermen[emoji4]

Vi skal ha enten Cybex eller Besafe. Jeg tror vi må ha én isofix-base og én beltebase.

Jeg har tittet litt på Cybex Cloud fordi den kan strekkes ut til flat liggeflate når man setter den på barnevognunderstellet.
Cybex sine baser kan festes på begge måter (samme base). Det er klistremerker på basen som viser begge festemetoder

Det visste jeg ikke! :) pleier det å stå på produktinfo det da? Syns bare ikke jeg har sett det stå noe sted når jeg har lest.
Jeg kikket på produsentens hjemmeside og fikk inntrykk av at det var flere baser, men når vi prøvde i butikk viser det seg at ihvertfall to av basene kan festes på begge måter. Står klistremerke på selve basene med begge festemåter vist.
I size-basene kan kun festes med isofix.

Jeg synes det var vanskelig å orientere seg på dette, men fikk god hjelp i enkelte butikker og lærte meg så å se på de klistremerkene på basen

Back
Topp