Bilstol

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei dere!

Jeg har så smått begynt å se på bilstoler, men det er jo en jungel der ute. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Maxi cosi cabriofix eller peble, men så begynte jeg å tenke på at disse stolene bare har 3 punkts sele. BeSafe IZI Go har 5 punkts. Hva et best for babyen, 3 eller 5 punkts?

Uten at jeg vet om det stemmer så tenker jeg det samme som deg - at 5-punktssele må være best. Derfor har vi besafe Izi Go, og det er et veldig godt sete! Veldig fornøyd og anbefaler det!

Hei! Jeg leste et sted at 3-punkts er like sikkert som 5-punkts, så her ble det maxi cosi cabriofix [emoji4]

Har også hørt dette. Noen med andre erfaringer? Et sted å prøve seg kan være hos Tryggtrafikk.no

Vi har izi-go, da jeg føler det er tryggere med 5-punkts. Men tror det er mest følelsen av det, for som det nevnes over så skal de vel være like sikre. Men trygg trafikk kan sikkert gi et bedre svar :)

Både izi-go og maxi cosi er topp seter, så tenker det er litt smak og behag :) Storfornøyde med våres.

Har ingen erfaring, men vi har kjøpt recaro priviera da den ble best i test hos forbrukerrådet. Tror den er på tilbud nå, og at den er billigere enn maxi og izi. Bare et lite tips :)

Vi har recaro privia etter første frøken. Veldig fornøyd med den [emoji4]. Vi klarte å rive av den plasten hvor strammingen går inn - så vi fikk nytt sete. Så det vi har til neste er ubrukt [emoji85]

Har også recaro privia, vurderer sterkt å bytte til maxi cosi da jeg synes ryggen er så bratt. I maxi cosi synes jeg babyen ligger/sitter litt mer riktig.

Vi har bestilt maxi cosi pebble med base. Var få forhandlere her vi bor, så har ikke fått mulighet til å prøve noen stoler i vår bil. Derfor tok vi sjansen på å bestille på nett, og evt returnere hvis den ikke passer.

Vi endte opp med maxi cosi, var ikke så mange alternativer når vi ønsket base og det ikke var isofix i bilen vår. Det eneste alternativet var vel cybex atom q, men den var veldig tung (jeg er ikke særlig sterk) og rundt dobbelt så dyr.

Back
Topp