Bilstol!

Trultemor88

Gift med forumet
JuniJubel2021
Jeg og gubben krangler litt om bilstol...ja vi krangler faktisk. For han vil ha Concorde reverso mens jeg vil gå for noe mer kjent som maxi cosi pebble. Jeg syns ikke Concorde reverso ser trygg ut som nyfødt bilstol og veldig upraktisk at den ikke kan taes ut og inn. Er det noen som har noe erfaring? Eller anbefalinger til en sikker og trygg men samtidig praktisk bilstol?

Jeg og gubben krangler litt om bilstol...ja vi krangler faktisk. For han vil ha Concorde reverso mens jeg vil gå for noe mer kjent som maxi cosi pebble. Jeg syns ikke Concorde reverso ser trygg ut som nyfødt bilstol og veldig upraktisk at den ikke kan taes ut og inn. Er det noen som har noe erfaring? Eller anbefalinger til en sikker og trygg men samtidig praktisk bilstol?

På NAF sine sider så står det at den kom dårligst ut ved sidekollisjon men bra ut i frontkollisjon.
Jeg syns det er et sinnsykt stort minus at man ikke kan løfte med seg setet ut om man bare skal en kjapp tur på butikken og babyen sover.
Syns slike seter kanskje virker bedre som et nr to sete, altså når man bytter fra spedbarnsetet til neste setet, da vil man jo heller ikke ta setet ut av bilen så mye.

Glad for at jeg fikk bestemme her i huset [emoji23][emoji23]

Jeg ville ikke brukt condcorde reverso til nyfødt, vi bruker det til mellomste på 19 mnd, til han er det perfekt, men til babyen har jeg kjøpt besafe izi go, hadde be safe til mellomste også, ett veldig lett og greit sete:)

Jeg har forresten kjøpt maxi cosi cabriofix da jeg har hørt mye positivt om det setet. Og har hørt det er litt større enn besafe sine slik at barnet kan bruke det litt lenger. Niesen min vokste ut av besafe sitt på bare noen få mnd (tror hun var 4-5 mnd når hun ble for stor)

Vi kjøpte Recaro Privia, da den kom ut best i test hos forbrukerombudet. Den er også like praktisk som Maxi Cosi i forhold til å bære den inn. Ville ikke gitt meg på det der. Vis han tester på babyseter og hva andre mener i forhold til det å kunne bære med seg setet, og han er nødt til å endre mening!

Vi tok ut og inn setet av bilen HELE tiden med førstemann, så jeg er helt enig med deg! Stå på! Det er så praktisk å ha et sete som kan tas ut og inn!

Puh! Det var godt han kom til fornuft :P Setter i hvertfall veldig pris på muligheten til å ta med bilstolen! :)

Stemmer i med alle over, det er GULL å kunne ta setet ut og inn av bilen! Anbefaler å vente med de fastmonterte til de er litt eldre. Vi kan faktisk bruke maxicosi'en til vår førstefødte enda (hun både er lett nok og kort nok), så vi har et i bilen til mine foreldre. Elsker det setet, og synes det mye lettere å ha med å gjøre enn sete nr2.

Back
Topp