Bilstol?

Kattepus84*

Flørter med forumet
Hva tenker dere om bilstol? Syns den som heter Doona+ ser ekstremt praktisk ut, men er sikkerheten bra nok?

Jeg syns bilsikring er ekstremt viktig, og kjøper kun bilstoler som kommer godt ut i test.
På mange vogner er det mulig å kjøpe adapter til for å feste bilstolen på. Smart!

Jeg har maxicosi fra forrige barn. Kjøpte hjul til, synes det er veldig praktisk :)

Jeg syns bilsikring er ekstremt viktig, og kjøper kun bilstoler som kommer godt ut i test.
På mange vogner er det mulig å kjøpe adapter til for å feste bilstolen på. Smart!

Ja sist hadde jeg maxi cosi cabriofix med adapter til Emmaljunga vogna mi og til quinny trilla. Var jo veldig fornøyd og det var jo den bilstolen som var best i test det året.

Er veldig opptatt av sikkerhet selv, men nå merker jeg at sikkerhet alene er ikke avgjørende. Det må være en bilstol som både er sikker og som er praktisk.

Og selvfølgelig må det være en som kan festes i base med isofix.

Hva gjør den praktisk?
Kjenner ikkje til merket og er generelt skeptisk til ukjente, utenlandske merker. Setter bilsikring høyt og forholder meg til Trygg Trafikk og anerkjente tester. Selv har vi Maxi Cosi etter storesøster og synes det er et bra sete i klassen 0-1 år.

Det praktiske med den er at den har hjul. Du trenger ikke et eget understell med adapter tilpasset bilstolen. Så man slipper rett og slett å bære seg lang i arma.
Hadde maxi cosi cabriofix sist, og den var jo veldig lett i forhold til mange andre, men skal si jeg ble både sliten og blå på armene av å bære den så mye som jeg gjorde.

Men ja, jeg er jo skeptisk til doona+.... er jo helt nytt... men den har vunnet noen tester, men vet ikke om det er på sikkerhet eller bare på design og brukervennlighet. Så veldig nysgjerrig på hva andre tenker om den og om noen har hørt no bra/negativt om den.

Vi kjøper bilstoler som er best i test . Uansett pris .. evig opptatt av best mulig sikkerhet i bil .. syns det er ekstremt viktig og har sett hvordan ulykker kan begrenses med riktig stol ..

Vi hadde maxi cosi sist, og kommer nok til å gå for dette igjen. Er litt i overkant opptatt av bilsikring, så her har ungene sittet bakover til minst fylte fire år![emoji4]

Hvordan får du plass til beina til barna? :p Dattra mi blir 3 år og har det super trangt stakkars:/

Doona+ kommer ut sånn litt over middels på testen til Adac. Dvs på sikkerhet kommer den ut med "gul sirkel" (beste er grønt ++, nestbeste grønn+ og så gul sirkel før rødt minus)

Hele testen fra 2016 ligger her (kun på tysk dog). (til sammenligning: MaxiCosi Cabriofix har grønt++ på sikkerhet)

Ja sist hadde jeg maxi cosi cabriofix med adapter til Emmaljunga vogna mi og til quinny trilla. Var jo veldig fornøyd og det var jo den bilstolen som var best i test det året.

Er veldig opptatt av sikkerhet selv, men nå merker jeg at sikkerhet alene er ikke avgjørende. Det må være en bilstol som både er sikker og som er praktisk.

Og selvfølgelig må det være en som kan festes i base med isofix.

Det er jo opp til alle og enhver hva de velger å gjøre når det kommer til bilsikring, men for meg er sikkerhet viktigst. Og tenker det er slik det burde være. Nå bar eg sjelden rundt på bilstol sist, men denne gangen skal eg kjøpe adapter til vogna vår.

Vi hadde maxi cosi sist, og kommer nok til å gå for dette igjen. Er litt i overkant opptatt av bilsikring, så her har ungene sittet bakover til minst fylte fire år![emoji4]

Her har eg samme målet. Har ei lang jente som blir 3 i juni og ho sitter bakovervendt og skal gjøre det ei god stund fremover. Forholder oss til anbefalingene :)

Hvordan får du plass til beina til barna? :p Dattra mi blir 3 år og har det super trangt stakkars:/

De hadde britax maxway i Ford smax, og hadde god plass i grunn[emoji4] godt over gjennomsnittet høye unger her i huset, men de satt fint og klaget ikke. Eldste ble nærmere 5 år før vi snudde faktisk. De satt ofte i indianerstilling, men det funka for de

Maxi cosi med base fra sist [emoji4]

Følte meg veldig alene om å ha ungene bakover så lenge, for å være ærlig, men sikkerheten først[emoji4][emoji1303]

Både min søster og en venninne gjorde det, og eg syns det bare skulle mangle. Mange snur barna for sin egen del (komfort) og det syns eg er skikkelig skummelt. Men ofte tror eg det handler om uvitenhet. Svoger og svigerinne synes det er hysterisk, men de var også av dei som snudde tidlig pga egen komfort.

Blir maxi cosi cabriofix denne gangen også [emoji4] Hadde det sist, men setet var etter min søsters unge så er over 5 år nå, så da blir det nytt :)

Back
Topp