Bilstol

englemamma18

Elsker forumet
Finnes det en bilstol som kan brukes veldig lenge? Føler alle bilstoler er så små at man nesten måå bytte etter ett år..

Det finnes vel seter som går fra 0-18 kg, men de er vel gjerne litt store og ikke bare bare å bære med seg. Veldig kjekt med de babysetene du bare kobler fra basen og bærer med deg :) Vi brukte vårt maxi cosi babysete til ungen var 1,5 år fordi hun er så liten. Det går vel til 13 kg så kunne egentlig brukt det enda, men de sitter høyere og mer oppreist i neste størrelse.

Vi har slik pakke, men vi kjøpte ikke stol nr 2 før vi trengte den. Men bruker samme base på stol 1 og 2. Så nå må vi ha ny base til barn nr 2, for basen er jo i bruk, men ikke sete :P

selve babysetet er ikke nødvendig sånn sett.. 0-18 eller 0-25 kilos stolene er ofte gode nok. men personlig liker jeg å ha babysetet...

Jeg pleide aldri å ta med meg barnesete ut av bilen. Var en sjelden gang. Så her blir det nok et 0-18 kilos sete som sist. :)

Ja man får det, men ville absolutt hatt en vanlig Babysetet først også byttet. Da det er mye sikrere :)

Det er innmari praktisk å bære med seg en liten bilstol enn å måtte ta ungen ut av stolen (og evt. bilstolpose) og opp i en vogn/bæresele/-sjal eller bare bære på armen hvis man skal innom en rask tur på butikken, når man skal på helsestasjonen og andre ærender er min erfaring ihvertfall. Særlig om babyen har sovnet i stolen og man ikke vil vekke ham/henne.

Stolen får du dessuten brukt til evt. søsken som kommer senere eller du kan selge det etter bruk og få igjen litt penger som du kan bruke på sete nr. 2.

Her skal mini i magen bruke samme setet som jentene våre på 2 og 4 år også har brukt, så når man tenker på utgiftene fordelt utover så mange år så er det ikke så ille, synes jeg.

Ja man får det, men ville absolutt hatt en vanlig Babysetet først også byttet. Da det er mye sikrere :)
Det er det jeg også har hørt, så til førstemann hadde vi først babystol, deretter småbarnsstol og nå beltestol. Regner med at vi gjør det slik denne gangen også. :)

Likte godt den lille babystolen som kunne bæres over alt. Men her var den for smal når gutten var 10 mnd han var veldig bollete :p

Vi bruker fortsatt babystolen til vesla på 13 måneder. Tror faktisk det er anbefalt med en egen babystol. Vi går etter hvert over til småbarnsstol nå, men det haster ikke, for hun veier rundt 10 kg nå og stolen går til 13. Lillebror arver den når han kommer :)

Er d noen som har erfaringer meg d eneste bilsete man kan endre fra sittende til liggende, samt snu 360 grader? Husker ikke i farten hva den heter.. den ser veldig solig og god ut. Er vel en ny type. Veldig lur å ha en man kan legge litt ned mtp små babyer. At de ikke blir hengende me hode..

Er d noen som har erfaringer meg d eneste bilsete man kan endre fra sittende til liggende, samt snu 360 grader? Husker ikke i farten hva den heter.. den ser veldig solig og god ut. Er vel en ny type. Veldig lur å ha en man kan legge litt ned mtp små babyer. At de ikke blir hengende me hode..
Britax heter det. Den kan snus 360 grader og brukes fra fødsel. Og bikkes bakover. Vi har det i bil nr 2 som er en mini cooper. Kun dører foran så avhengig av å få snudd setet helt rundt. I følge min samboer er det kjelkete å bruke fra fødsel fordi det er no ekstra som må brukes da. Er visst en bøyle foran... Vi kjøpte det ikke før snuppa var nesten 2 år. Hodet hennes faller lettere fremover i det setet enn de andre vi har når hun sovner der. Vi hadde maxi cosi babysete (pebble) til vi byttet til maxi cosi pearl (sete nr 2) i hovedbilen. Anbefaler egentlig babystol som er enkel og bære med seg inn og ut.

Britax heter det. Den kan snus 360 grader og brukes fra fødsel. Og bikkes bakover. Vi har det i bil nr 2 som er en mini cooper. Kun dører foran så avhengig av å få snudd setet helt rundt. I følge min samboer er det kjelkete å bruke fra fødsel fordi det er no ekstra som må brukes da. Er visst en bøyle foran... Vi kjøpte det ikke før snuppa var nesten 2 år. Hodet hennes faller lettere fremover i det setet enn de andre vi har når hun sovner der. Vi hadde maxi cosi babysete (pebble) til vi byttet til maxi cosi pearl (sete nr 2) i hovedbilen. Anbefaler egentlig babystol som er enkel og bære med seg inn og ut.
Hm.. okei :/

Babystol er anbefalt å ha for seg selv, men etter det er det et par stoler som varer fra de kan sitte selv og vokser utav babystolen til 5-6 år. Britax maxway, axkid minikid og besafe izi plus er de stolene som går opp til 25 kg og har lengst rygg. De kan brukes til barnet er stort nok til å sitte fremovervendt i beltestol med bilens egne belter(ca 120cm og 5-6 år).
Anbefaler dere alle å bli medlem i gruppen "bilstoler" på facebook, der er det mange tips om hvordan barna kan sikrest best mulig, og hvilke bilstoler som anbefales i de forskjellige klassene :-)

Back
Topp