Bilstol!

Minimeg

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Januarlykke 2019
Hvilken bilstol har dere kjøpt og hvorfor akkurat denne?
Kjenner jungelen gjør meg helt matt :bag:

Jeg har også kjøpt maxi cosi cabriofix med isofix base.

Til forrigemann hadde jeg besafe izi sleepe ( tror jeg den het) var veldig fornøyd med den, men den var innmari tung å løfte med seg!

Har også maxi cosi carbiofix med easyfix base til;) kjøpte den pga jeg hadde den til 1.mann også å var så fornøyd med den :) har fått meg sånn vognuderstell også så det blir kjekt :)

Vi kjøpte Recaro Privia. Siden den kom best ut på testen til Forbrukerrådet:)

BeSafe Izi Go Modular. Har alltid likt Izi Go fra BeSafe, siden jeg syns babyen blir sittende dypt og godt i den, den har mye isopor (= støtabsorberende) i seg, og jeg syns den virker mye mer solid enn for eksempel CabrioFix. Det sto mellom enten BeSafe Izi Go Modular og Cybex Aton Q (på grunn av testresultat i oversikten til Forbrukerrådet), men vi endte opp med BeSafe siden vi likte "mellomklassestolen" så godt, og den går på samme base som Izi Go.

Angående testoversikten til Forbrukerrådet, resultatene til Cabriofix er fra 2007.. Jeg er skeptisk til at den ville fått samme resultat i dag, det har skjedd ganske mye på nesten 10 år.

Axkid sin babyfix med base.
Vi liker axkid sine seter veldig godt da :)
Men lært at base er veldig viktig da :)

Når vi skulle kjøpe til første var Britax SHR II best i testen, men den var fryktelig tung, så vi gikk for Maxi Cosi Cabriofix som var nr 2 på lista isteden. Den er også ofte på tilbud :)

Maxi cosi cabriofix med easyfix-base blir det her:) Mini i hus bruker det enda, så hun må få nytt sete før babyen kommer:p

Vi kjøpte den Britax vogn pakken så da fikk vi britax römer primo stolen til. Virker veldig bra og ikke tung. Jeg hadde en 5 år gammel maxi cosi fra forrige barn men den var blytung og så fant jeg ikke den lille nyfødtdelen som skulle være i.

Vi arver Maxi Cosi Cabriofix med Isofix-base av søstra mi, så da blir det den. Også tenker vi å kjøpe Cybex Sirona når hun har vokst ut av den :)

Maxi Cosi Cabriofix med base. Jeg ønska meg base, og med gammel bil uten isofix var det ikke så mye å velge i. Ville først ha Cybex aton q, men glad vi ikke valgte den. Utrolig tung ift Cabriofix synes keg!

Vi har kjøpt BeSafe Izi Go. Syns det virket som et bra sete, ikke for tungt også likte jeg godt solskjermen på den. Veldig praktisk at den kan settes rett oppå vogna vi har også :)

Vi arver Maxi Cosi Cabriofix med Isofix-base av søstra mi, så da blir det den. Også tenker vi å kjøpe Cybex Sirona når hun har vokst ut av den :)
Bare et tips, men kjøp for all del den nyeste, Sirona M! Den "vanlige" Sirona er himla kort i ryggen, og jeg har ikke tall på hvor mange frustrerte foreldre som kom og måtte bytte ut Sironaen når barnet var rundt 2-2,5 år da jeg jobbet på Barnas Hus.. Jeg har ikke erfaring med Sirona M siden den kom etter jeg sluttet, men den skal være lengre i ryggen, slik at man kan bruke den lengre :)

Har Recaro Privia etter 1,5 åringen som vi skal bruke nå også :) Har vært superfornøyd med den!

Endte opp med Besafe izi go x1 med base, selv om jeg helst ville ha modular, men økonomien strekker ikke til. Forskjellene er ikke kjempestor, og vi fikk en super pris :-) Så på Recaro Privia, men syntes den ble så veldig rett i ryggen for en nyfødt.

Back
Topp