Bilstol !

KristinaJ

Andre møte med forumet
Noen som har byttet til bilstol nr 2 ? Og har noen anbefalinger ? :happy:
Vi har ikke byttet enda, og det står foreløpig mellom Cybex Sirona og Besafe
 
Har ikke byttet enda. Men har kjøpt inn cybex sirona :D
 
Har ikke byttet, men vi har besafe fra storesøster:)
 
..Og hvordan biler har dere ?
Vi har Bmw 5-serie, ikke allverdens med plass.. Så er usikker på hvordan stol det blir så alle får sitte komfortabelt. Vi kjører mye og ofte lange distanser. Så komfort er viktig for alle mann :)
 
Her ikke byttet eller kjøpt inn enda! Men vi har bestemt oss for Cybex Sirona:) Den virker enkel med tanke på at den kan snus, pluss at vi har hørt flere som syns ungene henger med hodet i BeSafe! Sikkert smak og behag;)
 
Her ikke byttet eller kjøpt inn enda! Men vi har bestemt oss for Cybex Sirona:) Den virker enkel med tanke på at den kan snus, pluss at vi har hørt flere som syns ungene henger med hodet i BeSafe! Sikkert smak og behag;)

Eneste negative som jeg syntes med Sirona stolen er den store "puten" de skal ha foran seg når stolen skal snues forover vendt. Det ser så ubehagelig ut. Noen som har hørt noe ang den ?
Det sies at barna vokser fort ut av den. Så hvis vi går for den, så belager jeg meg på å skifte stol enda en gang til før overgang til belte stol.
Besafe stolene har jo så fine ligge posisjoner, så syntes det høres rart ut at de skal henge med hodet..?
 
Last edited:
Ny stol står nede i gangen, må bare få feber ut av kroppen før jeg monterer.

Vi kjøpte besafe izi safe 5pluss eller noe. Fra 0 til 25 kg. Vi har en ford mondeo enn så lenge.

B var 70,5 cm og 9.5kg for 3 uker siden og er veldig lang i overkroppen, så maxi cozien ble for liten kjapt.
 
Da har vi vært i butikk å prøvd litt ! :) Prøvde Besafe Combi x4, Sirona og Britax max fix II.
Vi gikk hjem med Sirona'en ! Å det fordi, jeg har en mann som er veeldig opptatt av at det skal være isofix, og den stolen forblir festet med isofix'en når den snues framover vendt også. Pluss at jeg syntes det var bedre ben plass, den tar liten plass i bilen og for ikke snakk om hvor snopt er det ikke at den kan roteres 360* :D
Mange snakker om at barna vokser fort ut av den, så vi får se. Også er jeg spent på hvordan det blir med den protection-puten, når han skal snues. Så hvis noen har hørt om erfaringer med det så vil jeg veldig gjerne høre :happy: I værstefall så blir vi bytte stol til Besafe Comfort stolen som kun er forover vendt og festes med isofix.
Grunn for at det ikke ble Besafe Combi, er at jeg syntes den var litt stor og klumpete og tar mye plass når den står bakover vendt. I vår bil blir det ikke særlig komfortabelt for den som sitter i framsetet. Når den skal snues kan den kun festes med belte. Syntes det var liten ben plass (men det syntes jeg forsåvidt det er på de fleste stolene). Men den er romslig og veldig komfortabel og har god ligge stilling + blir man påkjørt bakfra har den autorotasjon, og snur seg framover ! Det er den eneste stolen som er testet i sidekollisjon.
Sirona passet oss best akkurat nå ! :gen014
 
Da har vi vært i butikk å prøvd litt ! :) Prøvde Besafe Combi x4, Sirona og Britax max fix II.
Vi gikk hjem med Sirona'en ! Å det fordi, jeg har en mann som er veeldig opptatt av at det skal være isofix, og den stolen forblir festet med isofix'en når den snues framover vendt også. Pluss at jeg syntes det var bedre ben plass, den tar liten plass i bilen og for ikke snakk om hvor snopt er det ikke at den kan roteres 360* :D
Mange snakker om at barna vokser fort ut av den, så vi får se. Også er jeg spent på hvordan det blir med den protection-puten, når han skal snues. Så hvis noen har hørt om erfaringer med det så vil jeg veldig gjerne høre :happy: I værstefall så blir vi bytte stol til Besafe Comfort stolen som kun er forover vendt og festes med isofix.
Grunn for at det ikke ble Besafe Combi, er at jeg syntes den var litt stor og klumpete og tar mye plass når den står bakover vendt. I vår bil blir det ikke særlig komfortabelt for den som sitter i framsetet. Når den skal snues kan den kun festes med belte. Syntes det var liten ben plass (men det syntes jeg forsåvidt det er på de fleste stolene). Men den er romslig og veldig komfortabel og har god ligge stilling + blir man påkjørt bakfra har den autorotasjon, og snur seg framover ! Det er den eneste stolen som er testet i sidekollisjon.
Sirona passet oss best akkurat nå ! :gen014
Sniker fra september.
Hva var grunnen til at det ikke ble britax Max fix? Vi vurderer også denne nemlig :)
Var det greit med plass i bilen når den var montert? Finner ingen butikker som har den, så må bestille på nett og får derfor ikke prøvd i bilen :( (Liten bil, vi prøvde besafe izi plus og den tok aaltfor stor plass..)
 
Sniker fra september.
Hva var grunnen til at det ikke ble britax Max fix? Vi vurderer også denne nemlig :)
Var det greit med plass i bilen når den var montert? Finner ingen butikker som har den, så må bestille på nett og får derfor ikke prøvd i bilen :( (Liten bil, vi prøvde besafe izi plus og den tok aaltfor stor plass..)

Vi prøvde den ikke i bilen vår. Men på et bilsete i butikken.. så sammenlignet de setene der. Max fix så ut til å ta liten plass i likhet med Sironaen. Grunn til at det ikke ble den, var at vi da allerede hadde bestemt oss for Sirona på grunn av at den har isofix både bakover og framover vendt. Eneste stolen som har det. Så vi prøvde Max fix egentli kun for å gjøre det, for forhandleren pratet godt om stolen, den var ganske ny. Men jeg syntes at når de er så små som nå så satt han ganske rett, selv når ligge posisjon var stilt på maks. Og det var ikke mye den kunne stilles. Så ser for meg at hodet kan henge når han sover. Pluss at jeg syntes han ble sittende så åpent, med tilleggs puten. I forhold til Sironaen, satt han dypt og godt ned i stolen. Vi prøvde kun med tilleggs puten i. Men med den så satt han kjempe mykt og komfortabelt. Han kom mer opp og satt høyere enn de andre to stolene.
Men det ble for mye etter min smak. :)
 
Med tre unger og to biler, har vi prøvd litt av hvert Utfordringen for oss nå, er å få plass i bredden i tillegg til i "dybden". Av bakovervendte seter fra ca ett årsalder har vi hatt Britax multitech (som er supert, men for bredt nå), Britax maxway og evolva ( som passer ved siden av hverandre, med plass til passasjer ved siden av), og Britax two-way (som er supre ekstra-seter, til besteforeldre-turer, ferier og sånt).
Ser ikke poenget med en barnestol som kan snus, eldste her satt bakovervendt til han skulle over i beltestol, fem år gammel, 120 cm og ca 20 kg. Det kommer de neste to til å gjøre også! Vi har nå to bakovervendte og en beltestol, også i wv golf.
Vår erfaring er at det beste er å kjøre til bilsete-butikken og prøve i vei i bilen
 
Blir mest sansynlig cybex sirona her.
 
Vi har kjøpt sirona og er super fornøyd!! :D og det er hu minsta åg, endelig kan hu sovne i bilen. Det har hun aldri gjort før, og det ser ut som hun koser seg mye mer! Virkelig verdt hver eneste krone!
 
Ikke byttet, men skal ha cybex sirona :) Kjører en ford mondeo.

Og jeg bekymrer meg IKKE for puta ved snuing, barn skal sitte bakovervendt til de er fire år. Kommer til å ha lillemor bakovervendt så lenge hun ikke klager på at det er ubehagelig.
 
Noken som har kjøpt Britax dualfix?? Er på tilbud her no! 1000kr billigere! Er same som sirona!
 
Bare barn! Veit ikkje om det er bare her! Er berre frå i morga til og med lørdag
 
Vi har byttet til Sirona! Lillemor sitter som en dronning :) i vår bil tar det setet mindre plass en Besafe som vi også vurderte.
Samtidig likte jeg at man kan legge ryggen veldig langt ned på Sirona setet! Hodet hennes vil aldri falle fremover om har henne i den laveste liggestillingen.
 
Back
Topp