Bilstol

Er vel anbefalt å vente til de vokser ut av babystolen før man bytter til neste siden babystol skal ha bedre liggestilling enn neste stol. Men jeg syns min stol er veldig bratt og han henger ofte med hodet når han sovner. Vet at dette har noe å si med hvor bratte baksetene i bilen er, men syns det er slik i alle bilene vi har prøvd den i (toyota corolla, toyota avensis, peugeot ett eller anna, audi a6, wplkswagon caddy og wolkswagon passat), noen verre enn andre da.. Kan ikke se for meg at det skal være enda brattere i neste stol, da blir han jo å sitte fremoverbøyd :p Men vi bytter ikke enda uansett.

Februar-14 mamma <3
Hvis du kjøper et vanlig sete nr 2 så skal ikke det brukes enda.. Men cubex sirona kan brukes helt fra fødsel så det trengs ikke vente med å bruke. I full liggestilling ligger hun like mye som i maxi cosi babystolen:)

Celia 11.01.14

Vi skulle også kjøpe ny bilstolen fordi det var tilbud, men ble frarådet av damen i butikken å bytte alt nå.. Hun anbefalte oss med å vente lengst mulig før vi byttet..

Sent from my iPhone using BV Forum
Spørs vel hvilken stol dere hadde tenkt å kjøpe?

Celia 11.01.14

Hvis du kjøper et vanlig sete nr 2 så skal ikke det brukes enda.. Men cubex sirona kan brukes helt fra fødsel så det trengs ikke vente med å bruke. I full liggestilling ligger hun like mye som i maxi cosi babystolen:)

Celia 11.01.14
Er fullstendig klar over at neste stol (9-18/25 kilo) ikke skal brukes nå, med mindre man kjøper feks sirona eller besafe izi plus eller andre som går fra 0 kilo ;) vet at besafe izi plus feks går fra 0-25 kilo, men anbefales ikke før 6 mnd. Regner med det har noe med at disse stolene ikke har spedbarnsinnlegg, og dermed blir for "bratte" og store fra fødselen av. Hvis ikke kunne man jo brukt sirona hele veien. Anyways, hadde jeg hatt sirona hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å ta det i bruk så lenge ungen satt fint i det siden han sitter mer eller mindre rett i ryggen i babystolen uansett.

Februar-14 mamma <3

Er vel anbefalt å vente til de vokser ut av babystolen før man bytter til neste siden babystol skal ha bedre liggestilling enn neste stol. Men jeg syns min stol er veldig bratt og han henger ofte med hodet når han sovner. Vet at dette har noe å si med hvor bratte baksetene i bilen er, men syns det er slik i alle bilene vi har prøvd den i (toyota corolla, toyota avensis, peugeot ett eller anna, audi a6, wplkswagon caddy og wolkswagon passat), noen verre enn andre da.. Kan ikke se for meg at det skal være enda brattere i neste stol, da blir han jo å sitte fremoverbøyd :p Men vi bytter ikke enda uansett.

Februar-14 mamma <3
Mener også å ha hørt at det er best å vente lengst mulig. Men hvis det er pga liggestilling og henging med hodet (altså kun komfort og ikke sikkerhet) så kan vi like gjerne bytte. Baksetet vårt er også ganske bratt og med base står det veldig bratt. Ungen sitter nesten oppreist, gjorde det som nyfødt også...

For 1 sete, eller alle 3?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Vi bestilte bare for en. Festet kostet 250kr (+moms trooor jeg) og de brukte ca en halvtime jobbing. Ikke sikkert det blir så dyrt som å tredoble for tre seter

Celia 11.01.14
Alle slike stoler er fra 0 kg (så lenge de står bakover) men det sier seg jo selv at en nyfødt ikke sitter godt i det. Hun dama snakket noe om at den var bedre liggestilling. Men vi satte henne i det i butikken, synes hun satt ganske bratt jeg da men. Kan prøve igjen før vi eventuelt setter det inn.

Mener også å ha hørt at det er best å vente lengst mulig. Men hvis det er pga liggestilling og henging med hodet (altså kun komfort og ikke sikkerhet) så kan vi like gjerne bytte. Baksetet vårt er også ganske bratt og med base står det veldig bratt. Ungen sitter nesten oppreist, gjorde det som nyfødt også...

Vil tro de passer bedre i selene også jo større de blir, men aner i grunn ikke. Ikke noe jeg har satt meg inn i siden babystolen passer en god stund enda. Står at man kan bruke sirona fra 6 mnd, så da går jeg ut i fra at det er sikkert å bruke det fra 6 mnd.

Februar-14 mamma <3

Spørs vel hvilken stol dere hadde tenkt å kjøpe?

Celia 11.01.14

Vi hadde ikke bestemt oss for hvilken stol.. Sto mellom britax og besafe... Har ikke forhørt meg ang cubex siron... :)

Vil tro de passer bedre i selene også jo større de blir, men aner i grunn ikke. Ikke noe jeg har satt meg inn i siden babystolen passer en god stund enda. Står at man kan bruke sirona fra 6 mnd, så da går jeg ut i fra at det er sikkert å bruke det fra 6 mnd.

Februar-14 mamma <3
Tror kanskje 6mnd er satt mtp å sitte oppreist?

Etter to ukers Bilferie i babystol gikk vi til innkjøp av et cybex sirona på tirsdag. Han er nå 6,5 mnd og har lenge hatt hodet i fanget når han har sovet, og det har virket som han sitter ubehagelig. Har bare prøvd cybexen to ganger, men han virker som et helt annet barn i bil! Men steike så dyrt det var. Dumt vi ikke hadde plass til et ekstra sete når vi var på Nordby på lørdag ;)

Er fullstendig klar over at neste stol (9-18/25 kilo) ikke skal brukes nå, med mindre man kjøper feks sirona eller besafe izi plus eller andre som går fra 0 kilo ;) vet at besafe izi plus feks går fra 0-25 kilo, men anbefales ikke før 6 mnd. Regner med det har noe med at disse stolene ikke har spedbarnsinnlegg, og dermed blir for "bratte" og store fra fødselen av. Hvis ikke kunne man jo brukt sirona hele veien. Anyways, hadde jeg hatt sirona hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å ta det i bruk så lenge ungen satt fint i det siden han sitter mer eller mindre rett i ryggen i babystolen uansett.

Februar-14 mamma <3

Sirona har spebarnsinnlegg ;)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Sirona har spebarnsinnlegg ;)

❤️Gutt 24.02.14❤️
Hvorfor skal det ikke brukes før 6 mnd da? Var i alle fall det som stod på babyshop sine sider 0-18 kilo/6 mnd-4år. Bare lurer jeg :) hvis man kan bruke det fra nyfødt er det jo helt unødvendig av folk å kjøpe babysete hvis de skal ha sirona allikavel.

Februar-14 mamma <3

Hvorfor skal det ikke brukes før 6 mnd da? Var i alle fall det som stod på babyshop sine sider 0-18 kilo/6 mnd-4år. Bare lurer jeg :) hvis man kan bruke det fra nyfødt er det jo helt unødvendig av folk å kjøpe babysete hvis de skal ha sirona allikavel.

Februar-14 mamma <3
Kanskje fordi man kan bære med seg babystol?

• Liker
Reactions: EJ
Kanskje fordi man kan bære med seg babystol?

Ja, det er jo kanskje litt greit :p har slutta å børe den med meg nå, den står fast i bilen, så tenkte ikke over det ;)

Februar-14 mamma <3

Ser forsåvidt på cybex sine egne sider at man kan bruke sirona fra fødsel, så da er det babyshop som har feil info ;)

Februar-14 mamma <3

• Liker
Reactions: EJ
Du fant det ut sjølv ja :D

❤️Gutt 24.02.14❤️

Cybex sirona kan brukes fra fødsel av med spedbarnsinnlegget, men på babyshop sa de til meg at de ikke anbefalte å bruke den så tidlig da spedbarnsstolene hadde mye bedre støtte.:)

Celia 11.01.14

Back
Topp