Bilstol

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Spør her inne også i tillegg på generelt. Har kjøpt cybex sirona og skal få installert isofix på tirsdag. Da er snuppa 6 mnd og veier 7,5-8kg. Skal jeg bare bytte til det setet med en gang? Har acta graco med base som festes med seler nå. Hun sitter ganske oppreist i det når det står i basen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvilken kg er det nye setet fra da?
Vurderte å bytte sete på Felix også (vi har også acta graco), men han ble for liten oppi det andre :p
Vi har ikke isofix i bilen, men vurderer å få det installert -er det dyrt?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Har sett på annet forum flere som har tatt i bruk cybex sirona til februar barna, det skal jo ha ganske bra liggestilling. Er jo fra 0-18 kilo, så skal ikke være noe problem å ta det i bruk. Hvis hun uansett blir sittende oppreist i babysetet hadde jeg bytta.

Hva koster det å få ettermontert isofix? Mener å ha lest en plass at det ikke er "godkjent", at de festene ikke blir like sikre som de som følger med biler, men har i grunn ikke satt meg inn i det..

Februar-14 mamma <3

Kostar ikkje det rundt 600kr? Kjem vel litt an på kva type bil og kor du gjer det, men høyrt at det ikkje er så dyrt.

❤️Gutt 24.02.14❤️

Har sett på annet forum flere som har tatt i bruk cybex sirona til februar barna, det skal jo ha ganske bra liggestilling. Er jo fra 0-18 kilo, så skal ikke være noe problem å ta det i bruk. Hvis hun uansett blir sittende oppreist i babysetet hadde jeg bytta.

Hva koster det å få ettermontert isofix? Mener å ha lest en plass at det ikke er "godkjent", at de festene ikke blir like sikre som de som følger med biler, men har i grunn ikke satt meg inn i det..

Februar-14 mamma <3

Cybex sirona er for lite til gutten her som er tre år (veldig mye for lite, ikke bare litt). Så hvis du er ute etter et som varer en stund ville jeg kjøpt noe annet.

Cybex sirona er for lite til gutten her som er tre år (veldig mye for lite, ikke bare litt). Så hvis du er ute etter et som varer en stund ville jeg kjøpt noe annet.
Jeg skal ikke ha cybex nei, var bare generelt nysgjerrig på hva det egentlig koster å ettermontere isofix :) tror vi går for besafe izi plus, men må testes i bilen først. Er en stund til vi trenger bytte sete, har fortsatt selene på nederste hakket så :)

Februar-14 mamma <3

Det koster "i underkant av 1000kr" fikk vi beskjed om på verkstedet.

Det er ikke mindre en besafe opp til 18 kg og det brukte vi til gutten vår til han var 4 år og kunne fint brukt det lengre faktisk. Så er ikke redd for det her :)

Vi har tatt i bruk cybex sirona. Spurte på butikken og hun sa vi kunne begynne å bruke det. Hun sitter mye bedre i det setet enn babysetet. Henger ikke med hodet når hun sover:) Det kan jo egentlig brukes fra fødsel,men det var ikke anbefalt.

Celia 11.01.14

Vi har tatt i bruk cybex sirona. Spurte på butikken og hun sa vi kunne begynne å bruke det. Hun sitter mye bedre i det setet enn babysetet. Henger ikke med hodet når hun sover:) Det kan jo egentlig brukes fra fødsel,men det var ikke anbefalt.

Celia 11.01.14

Frøkna henger med hodet når hun sover her også.
Men ser nå at jenta de er to måneder eldre enn mi, så da venter jeg i hvertfall til det.

Ser ganske vondt ut å sover med hodet hengende :/

Frøkna henger med hodet når hun sover her også.
Men ser nå at jenta de er to måneder eldre enn mi, så da venter jeg i hvertfall til det.

Ser ganske vondt ut å sover med hodet hengende :/

Ja men tror heldigvis ikke den merker noe ubehag med det. Vi byttet kun fordi det var på tilbud, hvis ikke hadde vi ventet lengre.

Celia 11.01.14

Det er ikke mindre en besafe opp til 18 kg og det brukte vi til gutten vår til han var 4 år og kunne fint brukt det lengre faktisk. Så er ikke redd for det her :)

Besafe i-size er større. Vi testet med storebror her om dagen.

Hvorfor bytter så mange av dere ut bilstolene som er fra 0-13kg allerede nå? Med storesøster byttet vi da hun var ca 1 år, og da gikk det i en 9-36kg som hun fremdeles bruker nå, og som kan tas fra hverandre til å bli en pute når hun blir stor nok. Nå er hun kun 2,5 år

Hvorfor bytter så mange av dere ut bilstolene som er fra 0-13kg allerede nå? Med storesøster byttet vi da hun var ca 1 år, og da gikk det i en 9-36kg som hun fremdeles bruker nå, og som kan tas fra hverandre til å bli en pute når hun blir stor nok. Nå er hun kun 2,5 år

Hadde ikke tenkt til å bytte enda. Men fikk en god pris på stolen siden vi kjøre masse annet i den butikken. Så derfor har vi allerede kjøpt den. Og sambo mente vi like gjerne kunne bytte med en gang. Jeg er litt usikker. Jeg bærer henne aldri i den lenger, og cybex kan vris ut så lettere å sette i. Hun trives godt i den stolen hun sitter i nå. Med storebroren byttet vi ved 7 mnd da den babystolen lå ganske bakover og han ville opp å sitte og kom mye høyere med den nye.

Vi skulle også kjøpe ny bilstolen fordi det var tilbud, men ble frarådet av damen i butikken å bytte alt nå.. Hun anbefalte oss med å vente lengst mulig før vi byttet..

Vi skulle også kjøpe ny bilstolen fordi det var tilbud, men ble frarådet av damen i butikken å bytte alt nå.. Hun anbefalte oss med å vente lengst mulig før vi byttet..

Er vel anbefalt å vente til de vokser ut av babystolen før man bytter til neste siden babystol skal ha bedre liggestilling enn neste stol. Men jeg syns min stol er veldig bratt og han henger ofte med hodet når han sovner. Vet at dette har noe å si med hvor bratte baksetene i bilen er, men syns det er slik i alle bilene vi har prøvd den i (toyota corolla, toyota avensis, peugeot ett eller anna, audi a6, wplkswagon caddy og wolkswagon passat), noen verre enn andre da.. Kan ikke se for meg at det skal være enda brattere i neste stol, da blir han jo å sitte fremoverbøyd :p Men vi bytter ikke enda uansett.

Februar-14 mamma <3

Jeg vurderer å bytte siden hun henger med hodet når hun sover. Har tatt ut putta under rumpa og prøvd å stille inn på alle mulige måter men det hjelper ikke. Samboeren har også prøvd.

Vi har stilt babystolen helt ut. Den kan ikke bli større. Skal prøve besafe izi plus i bilen vår med snuppa i for å vurdere det. Har så lyst på det.

Back
Topp