Bilstol! :)

Karina

Meg :)
Vi har vært og kikket litt i butikken etter bilstol... Det er sååå vanskelig å velge, men det står nok mellom Cybex Aton 2, Besafe izi go eller maxicosi cabriofix :) likte spesielt godt izi go'en!!
har dere begynt å tenke på bilstol?? Noen innspill?? er det feks viktig at stolen kan klikkes på vognunderstellet?? trengs det liksom?? :S det er jo bare et eeeevig kaos av testvinnere her og der! Klarer ikke å bestemme meg :P

Vi hadde Maxi cosi cabriofix med de to første, og var i grunn veldig fornøyd. Kommer nå til å gå for Cybex Aton 2, pga de nyere testene, og at dette er en mindre sete (i bredde, slik at vi får plass til 3 seter i baksetet).På babybutikken ble jeg anbefalt cybexen uten tvil. Maxi cosien var best i test i 2008!, og MYE har skjedd siden det:)

Okei :) hva med å sette bilstolen på vogna? Har du savnet det/brukt det? :) da blir det jo plutselig litt færre stoler å velge mellom.. :/

vi hadde maxi cosi i 2010 til vesla og den var best i test da og.. bruker sete om igjenn denne gangen :)

Acta graco duologic 2har vi etter elste. Så neste mann skal ha det.

Lurer på å kjøpe det som kan klikkes på vognen, de selger jo ikke noen som er dårlige, og jeg bryr meg ikke om at det er tungt, for har uansett ikke tenkt å bære rundt på det.

Valget sto mellom Akta graco og besafe sin til førstemann. Besafe sin stol er blytung og bæreposisjonen med den stolen(forsåvidt begge) er forferdelige. Har en venninne som hadde Besafe sin stol til sin prins, og jeg sverget på at den stolen skulle jeg ikke ha!
Akta Graco sin var også unødvendig tung, i tillegg til at den ikke var noe godt å bære.
Denne gangen sto valget mellom Maxi cosi sin Cabriofix og Cybex Aton. Begge kommer veldig godt ut i tester, men da vi fikk tak i en Cabriofix, lite brukt(3 mnd), men til under halv pris ble det den.

Vi har recaro etter Markus og skal bruke det, mennesker gangen også ;) isofix og like lett som mai cosi :)

Her skal vi ha maxi cosi :) synes be safe sete ser så tungt ut?

Jeg har hørt at Besafe izi Sleep er tung.. men trodde ikke izi go var noe særlig tyngre enn de andre vanlige :)

Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix, var på tilbud til 2000 nå. Hadde acta graco sitt m base, men mannen og noen her inne sa at babyseter kun hadde levetid på 5 år, så da måtte vi ha nytt. Mannen er sikkerhetsfreak...uten at det er noe galt i det!

Back
Topp