Bilstol

Vi har kjøpt den nyeste testvinneren nå til dags... Men vi og vurderte maxicosi før vi undersøkte litt.

Beste babysete

Årets store vinner - og eneste modell over 80 poeng – ble Römer Baby-Safe plus SHR II, som også selges under merkenavnet Britax. Det bakovervendte babysetet oppnår blant annet toppresultat i frontkollisjonstesten og 4,5 av 5,0 oppnåelige poeng i sidekollisjonstesten.

Med isofixbase og adapter til vogn.

Vi har ikke sete, og jeg hadde heller ikke planlagt å kjøpe noe sete, da vi ikke har bil. Så veldig for meg at jeg måtte ta bussen hjem fra sykehuset en stund, men om vi får låne et sete i ti minutter og noen har lyst å kjøre oss hjem, så er jo det best vil jeg tro ;p

AnneMy skrev:

Tjolahopp skrev:
Vi vet ikke hva slags sete vi skal ha enda. Vi kommer jo til å ha tre som må ha sete samtidig.. Dere som har base. Fester dere den med isofix, eller med beltet? Finnes det base som kan festes med bare magebelte tro?

Ja Acta Graco sin base kan festes med magebelte( iallefall kunne den det tidligere). Vi hadde det babysetet med base til de to første barna, og var fornøyd med den. Denne gang er det rett å slett plassen så avgjør hvilket babysete vi ender opp med, må ha det smaleste som finnes tror jeg for å få plass til tre seter baki bilen.

Takk, da skal jeg sjekke ut det! Hvis ikke vi ender opp med ny bil da..hehe

Meko skrev:
Vi har et Besafe izi sleep sete fra førstemann. Vi hadde ikke base og merket at sikkerhetsbelte var veldig i veien når vi skulle ta inn og ut gutten.

I tillegg er de setene veldig tunge slik at du tar ikke med deg baby og sete in i butikken dersom du skal handle eller gjøre andre raske ting. Jeg angrer litt nå som vi får nummer to. Jeg tenker litt på levering/henting i barnehagen da det hadde vært praktisk å kunne ta lillebror i bilsete med inn i barnehagen. Men vårt sete er så tungt å bære at jeg usikker på hvor mye jeg gidder det. Jeg har lurt på å bytte til en maxi cossi nå.

Det er stor forskjell på vekt på iZi go og iZi sleep...Sleep'en veier mye mer! iZi go'en vi har veier like mye som maxi cosi:)

jeg skal selv ha besafe, men har mest lyst på maxi cosi, de er mye lettere å bære og feste synes jeg, men får låne besafe av søstera mi så da ble valget enkelt:P

Klatremus Lillemann skrev:

OptimistHoppa skrev:
Har bestilt Maxi cosi med base etter tips fra folk rundt oss. Min bror har det til sin minste sønn og han bruker det fortsatt ved 9 mnd til tross for at gutten er stoooor. Både lang og kraftig langt over gjennomsnittet. Så for dem holder setet til vektgrensa på 13 kg er overskridet i disse dager - med vinterytterklær. Så at noen må bytte ved 6 mnd synes jeg høres rart ut...

Ja, jeg synes det er rart at vi måtte bytte så tidlig. Men jeg tok med setet og gutten på babyshop for at de skulle se på setet for meg. Og de også mente han var for stor... Men hadde flere på barselgruppa med like store barn som brukte det til godt over året. Sammenlignet vårt sete med setet til ei på barselgruppa den gangen, og vårt sete var mye trangere oppe ved hodet enn hennes. Mulig vi har et sete som det er noe rart med??

Gjør ingenting om selene kommer under skuldrene. Det som er viktig er at hodet ikke kommer for langt opp (til meg sa de at ørene ikke skulle stikke over kanten). Selvfølgelig mente de han var for stor til det setet, da fikk de jo solgt et nytt et til deg
;-P

Lisse__ skrev:

Klatremus Lillemann skrev:

OptimistHoppa skrev:
Har bestilt Maxi cosi med base etter tips fra folk rundt oss. Min bror har det til sin minste sønn og han bruker det fortsatt ved 9 mnd til tross for at gutten er stoooor. Både lang og kraftig langt over gjennomsnittet. Så for dem holder setet til vektgrensa på 13 kg er overskridet i disse dager - med vinterytterklær. Så at noen må bytte ved 6 mnd synes jeg høres rart ut...

Ja, jeg synes det er rart at vi måtte bytte så tidlig. Men jeg tok med setet og gutten på babyshop for at de skulle se på setet for meg. Og de også mente han var for stor... Men hadde flere på barselgruppa med like store barn som brukte det til godt over året. Sammenlignet vårt sete med setet til ei på barselgruppa den gangen, og vårt sete var mye trangere oppe ved hodet enn hennes. Mulig vi har et sete som det er noe rart med??

Gjør ingenting om selene kommer under skuldrene. Det som er viktig er at hodet ikke kommer for langt opp (til meg sa de at ørene ikke skulle stikke over kanten). Selvfølgelig mente de han var for stor til det setet, da fikk de jo solgt et nytt et til deg
;-P

Er du sikker? For det høres ikke så veldig bra ut.. I en kollisjon vil jo ikke selene hindre ryggskade dersom selene starter lavere enn hva skuldrene er! 

Vi skal kjøpe maxicosi cabriofix med base :)

Back
Topp