Bilstol?

MammaOgBonusmamma:)

Flørter med forumet
Har dere begynt å tenke på hvordan bilstol dere skal ha? Vi vurderer besafe, izi sleep. Noen som har noe erfaring med den? Eller andre anbefalinger? Vi har ikke isofix... Skal ikke være lett

Den er grisetung, ellers sikkert helt fint!

Vi har kjøpt acta graco logico s med base. Basen fester man i selene som er i bilen, også klikker man bare bilstolen på plass hver gang =) UTROLIG lettvindt =)

Ellers er Maxi cosi gode stoler, disse har også baser som man kan feste med selene i bilen =)

Har arvet et maxi cosi som vi skal bruke, med bilens seler

Moira skrev:
Den er grisetung, ellers sikkert helt fint!

Vi har kjøpt acta graco logico s med base. Basen fester man i selene som er i bilen, også klikker man bare bilstolen på plass hver gang =) UTROLIG lettvindt =)

Ellers er Maxi cosi gode stoler, disse har også baser som man kan feste med selene i bilen =)

Maxi cosi basene festes med isofix. Enkelt og greit. :-) Vi har maxi cosi cabriofix(?) fra storesøster og er veldig fornøyd med den bilstolen.Den scorer godt i tester og er ikke så tung. Anbefales! ;-)

Moira skrev:

Vi har også acta graco logico s med base, det har vi hatt siden førstemann og er veldig fornøyd med det, lettvint og lett å bære. I tillegg er det ikke sånn fryktelig rett i ryggen sånn at barnet ikke blir så sammentrykt i starten. Utrolig fornøyd med det, hadde vi ikke fortsatt hatt det gamle hadde jeg gått å kjøpt et tilsvarende med en gang. :-)

Takk for svar! :) Veit bare at vi skal ha med base denne gangen :) har funnet en del tester fra 2011, men de tester ulike stoler i de ulike testene så ikke så lett. den izi sleepen så veldig klumpete og tung ut. Og så ut som den kunne bli stående veldig bratt i bilen. Lykke til til meg som skal ut på jakt i jungelen! ;) og en strålend dag til alle dere andre der ute! =)

Jeg anbefaler Cybex Aton med base, basen kommer både med isofix og belte. Dette er den letteste stolen på markedet, veier bare 3,6 kg og har vunnet flere priser i Europa og kommer også veldig godt ut på de norske testene.

Vi hadde den stolen forrige gang og er superfornøyde!!

fikk kjøpt acto graco (eller hva den heter) av ei venninde for 400,- med base!:) hadde maxi cosi sist men føler større behov for base denne gang da baby må bli med inn i f.eks. barnehage til storebror (masse småturer inn og ut av bilen)

Vi var i sverige og skulle kjøpe den izi besafe for denne kom best ut i test...

Men vi kan da ikke ha isofix, men så viste hun oss forskjellen på hvor fast denne stolen og den vi har kjøpt er....og den besafe....den vingler fram og tilbake og jeg synes ikke denne virket så sikker alikevel...siden jeg også mener at denne får du ikke med base.

Så viste hun oss britex sin med base....og stolen står kjempe stødig og etter mye tenking kjøpte vi denne.

Vi har kjøpt Brio Go m isofix base... etter myyyyyyyyyye frem og tilbake om hvilken vi sko ha, å en del "testing" i bilen om hvor stabil stol m base var og hvor lette de var å bære. Jeg fant ut at Brio sin var lettest og ganske stødig i basen sin. Nå står de ganske stødig uansett når en har isofix så vil nok tro at sikkerheten er like bra på denne stolen som andre stoler + at den kom ut som best i test i 2010 - så tror ikke vi har gjort et dårlig kjøp:)

Back
Topp