Bilstol

Vi har maxi coxi cabriofix med base. Kjempe fornøyd med dette setet

Vi vurderer også maxi cosi siden den er mykere enn de andre vi har sett på. Men må man ha base? Forsøkt å lese litt om det, men finner ingen regler rundt det.

Vi har Akta Graco Logico S etter storebror, men hadde nok valgt Maxi Cosi om vi skulle kjøpt nytt :) Vårt sete er veldig tungt synes jeg...

Jorlin86 skrev:
Vi vurderer også maxi cosi siden den er mykere enn de andre vi har sett på. Men må man ha base? Forsøkt å lese litt om det, men finner ingen regler rundt det.

Nei, du må ikke ha med base, men det gjør det mye lettere for deg selv. Da bare klikker du av og på setet, istedenfor å måtte feste det i selen hver gang.

Vi skal ha Britax, hadde Acta Graco forrige gang, men det var bare lånt :-)

Har acta graco fra forrige. Bruker det til denne også  Syns det fungerte bra:).Hvis vi skulle kjøpt nytt hadde det muligens blitt maxi cosi. Kommer jo best ut i tester det jeg har sett....men tror det er en del dyrere...

Jeg har alltid sakt jeg ville ha maxi cosi sitt, men har et søskenbarn som har et bilstol som er brukt til 2 barn, så jeg skal kjøpe det av henne for 500 kr:) Håper fælt at det er maxi cosi :)

Så utrolig praktisk med Base! Ambefaler det virkleig! + at det er masse tryggere..
men en må ha bil med isofix feste, og det er det bare i relativt nye biler.
veit ikkje heilt kas år det blei "standar" i biler eg.. om det er standar i det heile tatt..

Klesklypa skrev:
Så utrolig praktisk med Base! Ambefaler det virkleig! + at det er masse tryggere..
men en må ha bil med isofix feste, og det er det bare i relativt nye biler.
veit ikkje heilt kas år det blei "standar" i biler eg.. om det er standar i det heile tatt..

Det markerte er en sannhet med modifikasjoner... Det reduserer faren for feilmontering, og derfor regnes det som tryggere... Men om setet blir montert korrekt med selene er det like trygt!

Det finnes også baser som kan festes med belter, så man MÅ ikke ha isofix.

Vi har kjøpt Brio Primo med base. Basen kan festes både med Isofix og belter, samt at setet kan festes med belter.

des09feb12 skrev:

Samme her :)

vi har en 98-mod. så tviler på vi kan ha base på denne bilen:/ skulle gjerne hatt det siden det høres tungvint ut å måtte feste med belte hver gang. Men tusen takk for god tilbakemelding;) ser ut som vi får gå for maxicosi:)

I89 skrev:
vi har en 98-mod. så tviler på vi kan ha base på denne bilen:/ skulle gjerne hatt det siden det høres tungvint ut å måtte feste med belte hver gang. Men tusen takk for god tilbakemelding;) ser ut som vi får gå for maxicosi:)

Det finnes baser som festes med selen i bilen.. =) De funker i alle biler..!

Eg trur da er Britax me har kjøpt, fekk kjøpt den billigt frå ein på jobben til samboer. Bilstol og vippestol til 500 kr, + kanskje litt klær, måtte jo berre slå til på da.. :)  Stolen er berre 1 år gammal :)

Har Maxi Cosi cabriofix med base :)

Her følger vi i førstemanns fotspor og bruker britax setet om igjen..... 
Valgte det sist ut i fra kursing og salgs erfaring.... Vet om den gode støtten, de gode sele innstillingene, vekten på setet og enkeltheten med base både til isofix og belte..... 

des09feb12 skrev:

Denne har vi etter førstemann. Kjempefornøyd. Utrolig delig å klikke på og klikke av...

vi har brio sin bilstol med base, kjempefornøyd!
Dersom du tenker at du kanskje skal ha flere barn med tiden så kan det være lurt å tenke over str på bilstolen allerede nå! vi er i den situasjonen at vi må ha 3 stoler bak i nyinnkjøpt bil,  (7 seter er uaktuelt. billigere å kjøpe nye stoler) og etter mye prøving av ulike bilstoler så er jeg glad vi har brio for den ikke av de bredeste

Y_lill skrev:
http://forbrukerportalen.no/Tester/2011/test_av_bilbarneseter_2011

denne er grunnen til at eg har valgt som eg har gjort  Har ikkje kjøpt enda, men skal ha det i hus før jul.

Jeg lurer på hvorfor maxi cosi ikke er med på denne testen?? det er jo kjempedumt...de har  vunnet tester før. og vi var veldig fornøyde med det sist...så det blir nok Maxi cosi med base på oss igjen...

Back
Topp