Bilstol

*EnSolstråle*

Elsker forumet
Hvordan bilstol anbefaler dere? vi må kjøpe ny så da skal vi ha en god en :)
Så på best i test, men dem har jo bare testet ut fremovervendte stoler??? De skal jo ikke sitte slik før dem er 3-4 år.
Ønsker en stol som vi kan ha lenge.
Har hørt om en bilstol som man kan ta av deler på å tilslutt sitte med bare puten igjen, noen som har en slik? hva heter den? 

Vi har tenkt å kjøpe Besafe bakovervendt sete. Hørt mye bra om de :)

Vi har kjøpt acta graco belogic, og er veldig fornøyd med det...
Det eneste som er med de større setene er at babyen ofte blir hengende med hode når de sovner.. Men det er visst nok verre for oss som ser det enn for babyen.
Jeg fikk anbefalt dette, men det kan være lurt å prøve bilstolen i deres egen bil slik at dere får se hvordan det passer ift setene og plassen.
Ikke kjøp billig-setene, de mangler ofte en "stålbjelke" i ryggen på setet som gjør det mer sikkert. Det setet som var på tilbud hos BarnasHus for en måned siden til 1700 eller rundt der mangler denne... Skummelt spør du meg, og min datter hadde aldri fått lov til å sitte i et sånt!

slikt sete som kan tas fra hverandre er fra 15 kg.

det er mange dårlige seter der ute. Brio Zento bl.a (sikkert det billigsetet du mener ~3050~)

viktig at de enten har støttebein eller isofix (Zento har ingen av delene. butikksjefen anbefalte det rett og slett ikke! og hun har kurs fra forhandler)
 bakovervendte seter opp til 25 kg har ikke isofix.
det som er på tilbud hos barnas hus nå, britax multi-tech, kom dårlig ut i test fordi det er lett å feilmontere...

det er dessverre lite tester av bakovervendte seter. jeg er fortsatt på leting etter det "ultimate" emoticon

Dette er utrolig vanskelig!

Jeg har sett på Belogic og izi kid. så det står mellom dem nå.

http://www.vogndilla.com/bilseter/441-akta-graco-belogic

http://www.hts.no/no/products/izikid_functions.php

Vi har kjøpt og tatt ibruk Besafe izi combi X3!!! helt topp sete! kan bruker forover og bakover..! siden babyen er så liten har hun ekstra pute under rumpen som man kjøper utenom og som man tar bort når baby er ca 1 år!! :) vi er veldig fornøyd!! lett og montere også!! ;)

MammaTilLilleA skrev:
Vi har kjøpt og tatt ibruk Besafe izi combi X3!!! helt topp sete! kan bruker forover og bakover..! siden babyen er så liten har hun ekstra pute under rumpen som man kjøper utenom og som man tar bort når baby er ca 1 år!! :) vi er veldig fornøyd!! lett og montere også!! ;)

Kjekt å vite :)
Får se hva vi velger, akkurat nå heller jeg mest mot belogicen siden den også går opp til 25 kg. + testene den er blitt godkjent med.
Men er jo greit at den kan sitte begge veier om nødvendig.

~3050~ skrev:
Belogic er bare bakovervendt, og opptil 25 kg. Og er visstnok den eneste bilstolen som har bestått den svenske Plus testen opp til 25 kg.
http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=830238&b_kid=496169
Bleiesmurfen - Det var Zento setet jeg mente ja!!! 

Vi har Britax highway 0-25 kg og det har bestått plustesten. 

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-hi-way.html?manufacturer_id=15

Vi måtte kjøpe nytt, da vårt acta graco sete ble ødelagt. (Satte seg fast i basen)

Vi kjøpte det å salg da, så da var det litt billigere. Det fungerer bra, siden jeg kjøpte en ekstra nakkestøtte. 

Hvordan er der med bena til ungene når det ikke er slik fotstøtte, tenker spesielt når dem blir større. Stolene går jo opp til 4 år. På stol nr 1 så er det jo plass til at dem kan sitte ned med bena, men på stol 2 så må dem ha den opp mot ryggen, det må jo fort bli veldig trangt til dem siden bunnen på stolen står helt inn til ryggen i bilen?

vi har kjøpt Besafe bakovervendt nå! kjempe bra stol med veldig bra støtte og justeringer så man har stolen leeenge :D

ingrid86 skrev:
vi har kjøpt Besafe bakovervendt nå! kjempe bra stol med veldig bra støtte og justeringer så man har stolen leeenge :D

har du link til den? er den lett å montere i bilen? :)

Back
Topp