bilstol

MammaTilEmilie

Gift med forumet
hvilke bilstol har dere til de små nå?

Vi ska kjøpe ny me isofix nå når vi får nye bilen
Men Emilie sitte fremovervendt siden ho spyr så vil kjøpe en bilstol som er rent fremovervendt men er veldig usikker på hvilken eg skal velge..
Ho er veldig glad i å ta av selen, så er litt utrygg på beltestol og er heller ikke fullt 15 kg ennå..

Finnes det noen fremovervendte stoler som er inntregerte seler i som du tar ut så det blir beltestol??
Som er bra i kollisjonstester og slikt..
Vi har allerede 2 bilstoler.. 1i besteforeldrene sin bil og 1 i min bil så litt dumt og måtte kjøpe 2 til =P

vi har denne fra barnas hus,og er kjempe fornøyd[:)]

http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/25-36-kg/britax-evolva-1-2-3-plus.html

Ville ikke kjøpt en kombistol hvor man tar ut selene nå de blir store nok til besletesoler. Disse stolene er ofte veldig tunge og man bør helst unngå stoler som har flere bruksområder. De er og etter min mening alt for små til å sitte i beltestoler enda, det er liskom ikke bare vekten det skal gå på, men de må og være høye nok. Så jeg hadde enten beholdt den dere har eller kjøpt en ren forovervendt bilstol med isofix (ettersom det var derfro dere skulle kjøpe ny) og så kjøpt en beltestol når hun er stor nok til å sitte i det.

Vi har Britax Multi-Tech og er veldig fornøyd!
Syns setet fungerer superfint for snuppa.
Nå har vi snudd henne forover. Det bare ble sånn etter litt klabb og babb.
Men det går bra. Hun elsker å kjøre bil, og elsker det enda mer nå som hun ser det vi ser!
Vi har beltesamler og gjør det vi kan for at det skal være så sikkert som mulig.

ORIGINAL: BarnIDesember

Vi har Britax Multi-Tech og er veldig fornøyd!
Syns setet fungerer superfint for snuppa.
Nå har vi snudd henne forover. Det bare ble sånn etter litt klabb og babb.
Men det går bra. Hun elsker å kjøre bil, og elsker det enda mer nå som hun ser det vi ser!
Vi har beltesamler og gjør det vi kan for at det skal være så sikkert som mulig.

vi har også multitechen fremovervendt nå ..

Beltesamler? hvordan fungerer det?

grunnen til ho sitter fremovervendt er att ho spyr med engang vi snur bilstolen..

Den brukes så beltene ikke skal falle ned av skuldrene.
En veldig kjekk sak, som har fått mer negativ omtale enn den fortjener.
Grunnen til at Trygg Trafikk ikke anbefaler den er basert på hvor lang tid "ekstra" det tar å få barnet ut av setet hvis bilen er UNDER vann...!
Den er svært fleksibel og ødelegges med kraft dersom man ønsker det.
Vi har tatt av beltepolstringen rundt beltet, fordi vi vil ha minst mulig avstand fra beltet inn til Melia. Jeg kan ta bilde senere i dag, så får du se.

Back
Topp