Bilstol uten isofix og som passer Stokke Trailz

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Hei!

Har nå googlet meg igjel på bilstol og hver gang jeg lander på noe kommer jeg over noe som gjør meg forvirret igjen :shifty:

Vi har ikke isofix i bilen og må derfor ha bilstol (eller base) som kan festes med setebelte. Vi har også en Stokke trailz, så fint om bilstol kan festes på denne, enten som den er eller med adapter.

Vi hadde egentlig bestemt oss for Stokke izi go modular siden den er kompatibel uten adapter og kan festes med setebelte, MEN, så fikk jeg høre at besafe izi go modular er helt lik, det er bare trekkene som er forskjellen siden Stokke sin er designet i samme stil som vognene. Prisforskjellen er ca 900kr og ligger i design. Etter å ha bestemt meg for den klassiske besafe izi go modular fikk jeg så høre at nei, de må man ha adapter til for å feste på Stokke sine vogner, forskjellen er både trekk og feste :shifty: Så når er jeg bare forvirret her :wacky:

Den lokale Barnas hus har ikke bilstolene inne, så får ikke testet. Har noen av dere erfaring med disse to og vet hvilken påstand som stemmer?
 
Det stemmer at du må ha adapter for å feste Besafe Izi Go Modular på ei Stokke-vogn, ja! Har Stokke Trailz og det setet selv. Barnas Hus prøvde å få tak i Stokke-versjonen til meg, men det var ikke å få tak i :( Adaptere er ikke så dyrt da, men er en ekstra ting å måtte klikke på.
Kan anbefale setet, tror det kan festes med selen, men da er det jo litt mer mas å ta det inn og ut. Høres ut som du har tenkt å gjøre det en del siden du vil kunne feste det på vogna? Kan hende det finnes baser man fester med belte, her er jeg ikke helt sikker.
 
Det stemmer at du må ha adapter for å feste Besafe Izi Go Modular på ei Stokke-vogn, ja! Har Stokke Trailz og det setet selv. Barnas Hus prøvde å få tak i Stokke-versjonen til meg, men det var ikke å få tak i :( Adaptere er ikke så dyrt da, men er en ekstra ting å måtte klikke på.
Kan anbefale setet, tror det kan festes med selen, men da er det jo litt mer mas å ta det inn og ut. Høres ut som du har tenkt å gjøre det en del siden du vil kunne feste det på vogna? Kan hende det finnes baser man fester med belte, her er jeg ikke helt sikker.

Maxi cosy har vist base som kan festes med belte så den er lett å klikke inn og ut, men besafe har fått bedre testresultater. Tror det blir stokke sin da, fant den på nettet :) vi bruker den nok ikke mye på vogn, vi er ikke så mye på farten i disse dager, men virker bare så lett med noe som kan klikkes på begge steder, så hadde håpt det skulle finnes noe magisk som oppfyller ALLE krav OG er testvinner på sikkerhet, men det var nok litt vel ambisiøst :p
 
Ikke velg maxi cosi cabriofix! Gå for cybex som har beltemonterbar base! Er gull med base!
 
Back
Topp