Bilstol til nyfødte.

lihhhnn

Elsker forumet
Nå har jeg begynt å se på bilstol til vårt lille knøtt, så kom jeg over denne.

Dette er en bilstol jeg aldri har hørt om eller sett, så jeg ble litt nysgjerrig på den.
Har dere sett eller hørt noe om denne?
ImageUploadedByBV Forum1468138879.138658.jpg

Jeg sverger til merker som er testet. Om jeg hadde vurdert den hadde jeg googlet hvordan den gjør det i skandinaviske tester før jeg hadde vurdert det mer

Jeg likte veldig godt maxi cosi, å vi kommer nok til å bruke det nå også. Ville bare se om det var andre som har sett og hørt om denne :)

Jeg vil ha maxi cosi pebble fordi den kan ryggen gjøres nesten flat i så det blir liggestilling :) jeg holder meg også helst til kjente merker. Men kjøper gjerne brukt, da denne stolen brukes veldig kort tid. Kjøper heller ny nr2 stol :)

Jeg har også hørt mye bra om Maxi-Cosi så jeg reiner med at det er den jeg kommer til å gå for. Etter hva jeg har forstått er paddle litt dyrere, men da kan man bruke basen til neste bilstol også om man ønsker å fortsette med samme merket :) Jeg har hørt at man ikke bør kjøpe stolen brukt da sikkerheten reduseres kraftig om den får seg et dunk eller lignende og man vet jo aldri når man kjøper brukt. Det er derfor man ofte ikke får byttet bilstoler. Men tenker å se om jeg finner en brukt base :)

Vi skal kjøpe maxi- cosi paddle, da kan vi bruke samme base på neste stol også. Kommer til å kjøpe ny bilstol. Mulig jeg er hysterisk, men har også hørt man ikke skal kjøpe bilstol brukt:) Om det er sannhet i det vet jeg ikke.

sniker litt ;) har ei som akkurat bikket året og venter nr 2 i begynnelsen av desember :)
Vi hadde besafe til henne i fjor, og var veldig fornøyd med denne. Eneste er at den kanskje er litt tyngre enn feks maxi cosi.
Vi kommer ikke til å kjøpe ny babystol nå siden vi nesten akkurat har pakket den vekk og den ble kjøpt i fjor, men hadde vi gjort det hadde vi nok gått for den nye besafe sin, tror det er modular i size den heter. Babystolen er lik som den vi har, men basen er ny og passer på sete nr 2 også og sete nr 2 tar liten plass i bilen som er perfekt om man ikke har så stor bil, men kan likevel brukes til barnet er 4 år for det kan justeres en del i lengden på ryggen :) Denne kom på markedet rett etter vi hadde begynt å bruke vårt sete i fjor, så det ble dessverre for sent for oss :(

Vi kommer til å gå for MaxiCosi Cabriofix. Rett og slett fordi den har gjort det bra i tester i mange mange år + at vekten er lav.

De som skal kjøpe brukt; husk at en bilstol har en levetid på 5 år og kjøp av noen som kan garantere at stolen ikke har vært i noen ulykker :) Jobbet i barnebutikk for noen år siden og det var hva alle produsentene sa.

Når eg skulle kjøpe sist leste eg flere tester for å være sikker på at det eg kjøpte var blant de beste. Endte opp med akta graco, og var kjempefornøyd med det. Guttungen hadde god plass og brukte det til han var ca året.
Kommer til å bruke dette nå og.

Vi kommer til å gå for MaxiCosi Cabriofix. Rett og slett fordi den har gjort det bra i tester i mange mange år + at vekten er lav.

.
Er helt enig og vi kjøpte den nå :) forie gang hadde vi Besafe og jeg holdt på å bære meg i hjel! Stolen var så utrolig tung!

Vist jeg skulle kjøpt nytt ville jeg kjøpt besafe sitt modular..
Men har besafe go fra storebror som vi skal bruke, veldig fornøyd med det
Om dere bestemmer dere tidlig og følger med framover kan dere være heldig finne bilstoler til reduserte priser :)
Ville ikke kjøpt brukt med mindre dere stoler 100% på de dere kjøper av. Vet aldri hva bilstolen har vært utsatt for :)

Her går vi for Maxi cosi Cabriofix, veldig fornøyd sist. Bruker alltid å sjekke bilstoltestene til forbrukerrådet, der er god oversikt over stolene som gjør det best i kollisjonstester :)

Vi skal kjøpe maxi- cosi paddle, da kan vi bruke samme base på neste stol også. Kommer til å kjøpe ny bilstol. Mulig jeg er hysterisk, men har også hørt man ikke skal kjøpe bilstol brukt:) Om det er sannhet i det vet jeg ikke.
Ja, man anbefaller ikkje å kjøpe bilstol brukt.. Isoporen blir svekket med årene, og man har ingen garanti for hvordan setet er behandlet på.. Det kan gjøre store skader på babyen med feil sete i en kollisjon.. Hadde aldri tilgitt meg selv vist det hadde skjedd noe med datra mi eller den ventende når den er født fordi jeg ikke gadd å bruke et psr tusen på et sete som er best i test/eller et bra sete :) her i huset blir bilstol den eneste ringen vi kjøper nytt. Stellebord og vogn er allerede fått tak i brukt :) (og ja jeg har vert med i kollisjon selv, og ble hardt skadet og kan vere glad jeg er i livet, derfor tenker kanskje jeg mer på konsenkvensene enn andre gjør)

Vi har en maxi cosi cabriofix etter storebror. Vi skal bruke den denne gangen også, men må også kjøpe en til :p

Vi har cybex aton s3 og er veldig fornøyd med den :) let sitter bra i bilen og tar lite plass

Ja, man anbefaller ikkje å kjøpe bilstol brukt.. Isoporen blir svekket med årene, og man har ingen garanti for hvordan setet er behandlet på.. Det kan gjøre store skader på babyen med feil sete i en kollisjon.. Hadde aldri tilgitt meg selv vist det hadde skjedd noe med datra mi eller den ventende når den er født fordi jeg ikke gadd å bruke et psr tusen på et sete som er best i test/eller et bra sete :) her i huset blir bilstol den eneste ringen vi kjøper nytt. Stellebord og vogn er allerede fått tak i brukt :) (og ja jeg har vert med i kollisjon selv, og ble hardt skadet og kan vere glad jeg er i livet, derfor tenker kanskje jeg mer på konsenkvensene enn andre gjør)

Om man derimot vet at setet aldri har vært i en kollisjon og blitt behandlet bra, som hvis man kjøper brukt eller arver fra folk man kjenner godt/familie, så bør det jo være greit. I tillegg til at man bør huske at babysetet bør skiftes hvert 6-7 år, mener jeg det stod inne hos trygg trafikk.

Vi har maxicosi og skal bruke denne gangen også :)

Back
Topp