Bilstol til nyfødt

Autumn

Betatt av forumet
Vi må kjøpe bilstol til babyen kommer. Valget står mellom BeSafe iZi Go og Maxi-Cosi CabrioFix. Bilen har IsoFix festen.
Hvilken stol har/ville dere ha valgt og hvorfor?

Begge disse er testvinnere. (Muligens ulike år?) Så tror det er stort sett det samme hva du velger med tanke på sikkerhet iallefall. :) Selv har vi Izi Go, av den enkle grunn at jeg fant det på salg med base. ;) Ville kjøpt den du følte var best å bære, og eventuelt den som passet best i bilen. :)

Vi har maxicosi etter storebror. Den er så enkel og lett å bære og så har vi trille understell til den så hvis han sovner til butikken kan jeg bare løfte setet over og klikke fast i vogna

Vi kjøpte den nye pakken til maxi-cosi med en base, pebble og ett større sete man kan bruke til ca 3 år :) praktisk at man kan bruke samme base på to seter :)

Kjøpte Be Safe Izi Go fordi jeg vet det er en bra stol med tanke på sikkerhet. Jeg synes og det er de fineste stolene.

Hadde kjøpt BeSafe av 2 grunner:
1- den har 5punkts sele som jeg syns er tryggere! MaxiCosi har 3punkts...
2- den er på tilbud på barnas hus til 2999 med base og voksi bilstolpose:)

Jeg sliter med senebetennelse i begge hendene og etter mye testing i butikk kom vi fram til at cabriofix var lettest så da ble det det! i tillegg passer det på vogna vår :)

Hadde kjøpt BeSafe av 2 grunner:
1- den har 5punkts sele som jeg syns er tryggere! MaxiCosi har 3punkts...
2- den er på tilbud på barnas hus til 2999 med base og voksi bilstolpose:)

Var det jeg så :-) Er første barnet så har null erfaring med bilstoler etc så synes det er litt greit å høre hva andre har erfart :-)

Er fornødd med maxicosi. Hsr det etter søstera. Hadde valgt det igjen. Er veldig lett sete, i tilegg så passer basen vi kjøpte nå både til babysete og neste setestr.

Var det jeg så :-) Er første barnet så har null erfaring med bilstoler etc så synes det er litt greit å høre hva andre har erfart :-)

Ville slått til på det tilbudet ;-)

Vi har be safe. Likte at soltrekket/hetten bare var å dra frem. Små hemper på maxicosi. (Så ja, du hadde nok blitt fornøyd med begge for det er små detaljer som skiller. Men tilbud er tilbud :-D )

Vi kjøpte Besafe izi sleep Stokke, fordi jeg likte den så godt av utseende. Foreldrene mine kjøpte Maxicosi fordi dem ikke har isofix i bilen, så da var det greit med en base som kunne festes med belte :)

Jeg syns disse to stolene virker veldig like på bruksområde og hvor praktiske de er. Nå vet jeg at min stol er endel tyngre enn de sin da :P

Men personlig har jeg alltid likt besafe best, så mitt valg var klingende klart veldig tidlig.

Vi har besafe sin. Og jeg trives godt med den. Nå har jeg aldri testet maxi cosi, men synes besafe hadde bedre solskjerm løsning.

Vi har maxi cosi cabriofix. Fikk det av foreldrene mine. Er visst mange som er fornøyd med det setet :)

Jeg har kjøpt izi go denne gangen.
Jeg har hatt maxi cosi til de andre, men syntes den er vinglete i bil. Men det skal også sies at mitt yngste er 15 år, så mye er nok skjedd.

Vi har maxi-cosi fra storebror. Vi kjøpte den fordi den kom godt ut på tester og fordi den er lett å bære. For det blir faktisk en del bæring av bilsete med baby i, de første månedene!

Kjøpte Maxi cosi pebble. På salg til rundt 1400kr. Kjøpte den fordi den har gjort det bra i tester, og også fordi vi ikke ville bruke mer penger på er bilsete når vi ikke en gang har bil, og det kanskje kommer til å bli brukt bare til å reise hjem i taxi fra sykehuset og en og annen biltur med besteforeldrene (kanskje max en gang i mnd..)

Men det virker som et veldig bra sete :)

Har prøvd 4 seter. Besafe izi sleep, britax babysafe plus shr, maxi cosi pebble og cabriofix. Jeg likte best de sistnevnte. Besafen syntes jeg var tung og klumpete, men det var en gammel modell da. Britaxen var bare litt tyngre enn de andre, men basen var kranglete. Nå kommer vi til å bruke pebble med 2wayfix basen(som er veldig lettvint) så vi kommer til å gå over til 2way pearl på samme base når den tid kommer

Ingen. Men litt sær jeg da:p Her blir en av testvinnerne fra 2014 kjøpt :)

Back
Topp