Bilstol til forsete? (firmabil)

FruMamma

Forelsket i forumet
Folk her begynner sikkert å bli lei av alle bilstol spørsmålene, men jeg håper alikevel noen vil hjelpe meg [:)]

Jenta vår er 2 år og 13 kg, og sitter bakovervendt i multitech i hovedbilen vår. Nå som hun snart blir storesøster ville det forenklet mye for oss om hun kunne kjøre med pappan til og fra barnehagen (2 min i 30 sone) av og til. Problemet er at han har firmabil med kun forsete og minimal plass til barnesete. Multitechen og tilsvarende bakovervendte seter blir altfor store (vi har prøvd) og siden bilen tilhører jobben hans er ikke den utskiftbar... Han har heller ikke mulighet til å ha setet stående framme gjennom arbeidsdagen.

Føler jeg har søkt nettet opp og ned, uten å finne noe godt alternativ... [&:]

Hvilke seter har dere andre med firmabil?

følger litt med, samme situasjon. 30 sekund ned veien her til bhg [8D] vurderer å låne et av mamma, som hun sier er godkjent (og gammelt) men som jeg aldri har sett før... sikkert kjøpt på obs for... 8 år siden [8D]

Har du forsøkt two-way elite?

ORIGINAL: lille snegle

følger litt med, samme situasjon. 30 sekund ned veien her til bhg [8D] vurderer å låne et av mamma, som hun sier er godkjent (og gammelt) men som jeg aldri har sett før... sikkert kjøpt på obs for... 8 år siden [8D]

..da løper dere? [8|]

ORIGINAL: RobinHood

BritaxTwo Way Elite?

Det er enkelt å feste, og fungerer bra i firmabil.
Det bør monteres bakovervendt, da det er sikrest.

Hvis ikke må du vel finne en ren forovervendt bilstol.

Britax TWE koster også 1999

Etter å ha googlet dette setet har jeg lest flere steder at de ikke kan stå i forsetet pga at det må festes til setet foran. Men det stemmer kanskje ikke?

Selges det foresten rene forovervendte seter av kjente merker i dag???

Dytter så det holder på denne[:)]

ORIGINAL: FruMamma

ORIGINAL: RobinHood

BritaxTwo Way Elite?

Det er enkelt å feste, og fungerer bra i firmabil.
Det bør monteres bakovervendt, da det er sikrest.

Hvis ikke må du vel finne en ren forovervendt bilstol.

Britax TWE koster også 1999

Etter å ha googlet dette setet har jeg lest flere steder at de ikke kan stå i forsetet pga at det må festes til setet foran. Men det stemmer kanskje ikke?

Dette har vi i forsetet i mannens firmabil når han må kjøre. Det lenes mot dashbordet (airbagen er selvfølgelig koblet ut) og festes med forankringsseler i setet det står i[;)]

Nå maser jeg, men er dere sikker på at TWE tar mindre plass enn multitech? [:)]
Multitechen får f.eks ikke plass bak førersetet i familiebilen...

Og hvordan er det å bruke dette setet forovervendt? (nå tenker jeg selvfølgelig litt fram i tid når babyen må over i sete nr to)

det finnes reine framovervendte seter, går dere for et slikt kan dere f.eks se på britax evolva 9-36 kg.

two way tar mindre plass enn multi tec, det har ikke støttebein og er deretter avhengi av å støttes mot sete foran/dashbord.

ORIGINAL: veteran

det finnes reine framovervendte seter, går dere for et slikt kan dere f.eks se på britax evolva 9-36 kg.

two way tar mindre plass enn multi tec, det har ikke støttebein og er deretter avhengi av å støttes mot sete foran/dashbord.

Er det fortsatt i salg? Det står ikke lengre nevnt på britax sine hjemmesider... [8|]

Skjønner vi bør se nærmere på TWE, får vel ta med begge bilene til en forhandler en dag [:)]

ORIGINAL: FruMamma

ORIGINAL: veteran

Er det fortsatt i salg? Det står ikke lengre nevnt på britax sine hjemmesider... [8|]

Skjønner vi bør se nærmere på TWE, får vel ta med begge bilene til en forhandler en dag [:)]

jepp det er enda i salg, er ikke gått ut av produksjon.... sikker kilde.

Vi har et recaro young sport sete, dette er godkjent framover og kan brukes i mange år, husker ikke helt hvor lenge. Men du kan liksom fjerne deler etterhvert som barnet vokser. sender med en link til en side, så kan du se.......

http://www.xtremecar.no/recaro-barnesete-young-sport-sort-hvit-9-36kg-ca-9-mnd-12-ar-7778

Vi er veldig fornøyde. Ganske lett å ta ut og sette inn også!

ORIGINAL: lille snegle

Da ville jeg tatt bena fatt..

Back
Topp