Prosjekt Spire
Blir kjent med forumet
Noen som har kjøpt bilstol til lille? Det er så mange seter der ute og jeg blir ikke klok på hva som er den beste og tryggeste for babyen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Husk at stolen må få 45° helning i din bil så det er viktig å prøve i bilen. I tillegg må du ha plass til 15-20cm frem til setet foran for å unngå hodeskader ved evt. krasj. For mer info se gruppa bilstoler på fb. Der har jeg lært MYE
15-20 cm luft mellom babystol og setet foran? Det står det ikke noe om i bruksanvisningen. :-( Hodeskade hos baby eller passasjer foran? Vi har maks et par cm luft mellom, så ble litt bekymret nå...
Vi skal bruke bilstolen fra nr 1. Recaro privia fornøyd med den, men hadde jeg skulle kjøpt ny i dag hadde det sikkert blitt besafe sin izi go.
Har du sjekka helningen? Vi hadde dette setet til førstemann, men helningen var alt for bratt. Ungen ble liggende med haka på brystet, noe som er farlig når ungen er under 6mnd. Jeg hadde ikke hørt om helning da. Heldigvis gikk det bra. Helningen på babystol skal være 45° Vi kjøper nytt sete nå til nr 2 på grunn av dette.
Dessverre er det mye laber kunnskap ute og går i barneutstyrsbutikker..
Hmmm... merket ikke noe før frøkna rundet ca 9 mnd. Da begynte hun å henge med hodet når hun sov i bilstolen. Da byttet vi sete. Men takk for info. Skal sjekke ut