Bilstol til baby 7mnd

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Hjelp! Jeg har gått meg vill i jungelen av bilstoler, så søker litt råd her som mange sitter på god info:)

Er på utkikk etter ny bilstol til lille på 7mnd.
Jeg vil finne en stol som hun kan ha lengst mulig. Den må være bakovervendt og passe i en bil som ikke er så kjempestor.
Har en Honda CRV som er overraskende liten inni selv om det er en «stor» bil.
Gjerne ikke den aller dyreste stolen.

Noen som har tips til hva vi bør se på?

Har ikke minikid selv, men har inntrykk av at den tar liten plass og varer absolutt lengst, får den til 2990,- på salg. Selv har vi Besafe izi plus som også går til 25 kg, men er visstnok litt kortere i ryggen (hvor lenge barnet kan bruke den). Synes den er veldig fin når dem er ganske små hvertfall. Nå venter vi nr.2, så planen er at når han/hun skal over i stol 2 får storebror ny minikid og lille overtar izi plusen[emoji4]
Om du ønsker enda billigere stol finnes det axkid move som er en noe enklere versjon av minikid, men den kan du få for rundt 1990,-[emoji4] (vi har den gamle modellen av denne, wolmax, hos mormor og morfar, funker kjempefint[emoji1305])

Britax Maxway er rimelig og varer lenge. Axkid Minikid er vel den som varer lengst, ligger litt høyere i pris.

Maxway ser jeg er anbefalt fra 9kg og hun veier bare 7kg, så da er det kanskje bedre å gå for axkid av de to. Så på en monteringsvideo på YouTube og syns axkid så storrommet ut, er den det?

Den har god plass ja, men tar liten plass. Med babyinnlegget passer den muligens til din lille. :)

Så bra! :) Lurer på om jeg skal ta sjansen på å bestille den på nett uten å prøve den i bilen først.
Man får vel returnert den om det skulle bli totalt bom :rolleyes:

Back
Topp