Bilstol til 15kg og oppover

lisemo

Elsker forumet
Vi må bytte ut setet til snuppa nå når det blir litt kaldere, da selene ikke blir lange nok for ho. Så da lurer jeg på hva dere vil anbefale? Ho er 15-16 kg nå, og akkurat under 1 meter høy og ble 3 år i mai. Synes det er vanskelig å finne frem i jungelen av stoler...

Hvem stol har der i og med at selene er for korte? Husker jeg hadde mitt såre strev med selene på stolen til mellomste her, så endte på babyshop butikken å spurte. Døm skulle sjekke opp og noen dager etter fikk jeg en tlf med en forklaring så jeg egentlig blei en smule flau haha. Og d spørs jo hva dere ønsker da, vil dere fortsatt ha ho sittende bakovervendt så vet jeg akta graco har kommet med en som går helt til 25 kg. ren bakovervendt stol. Vil dere ha ho forovervendt så vill jeg valgt en ren forovervendt stol da døm kommer ut bedre i test enn kombistolene som kan monteres begge veier når døm er montert forover!

Vi bytta fra Britax MT til Britax TWE nettopp fordi selene ble for korte. Det er/var viktig for meg at hun satt bakovervendt så lenge det lot seg gjøre. For ca 1 mnd siden ble de selene også for korte, og Britax TWE er det største bakovervendte setet på markedet.

Vi kjøpte Britax Kid Plus SICT, beltestol. Er veldig fornøyd, selvom jeg skulle gitt en arm for å hatt henne bakovervendt litt til. Hun ble 3 i januar.

Vi har Acta Graco Duologic til snuppa nå, har hatt det siden ho ble født. Kjempefornøyd med det setet, og vurderer et til til nestemann som kommer. Må ha seter i begge bilene, så har til en bil, men ikke til den andre. Har også et Acta Graco Cosmic Comfort til ho nå, det er sånn du kan bruke begge veier. Så det blir ståendes i den ene bilen, som sagt. 

Har tenkt mest på lengden på selene, så de ikke blir for korte, da ho er veldig lang i overkroppen. Er det som er viktigst nå. Blir ikke før nærmere vinteren kommer at vi bytter, og da er ho jo 3 1/2 år, så ikke så altfor lenge igjen til vi kan snu ho med god samvittighet. 

Vi hadde også TWE fra Britax, og endte med å kjøpe Britax KidFix SICT.

Her var det mest fordi hun satt ræva i TWE i bilen til mine foreldre pga hvordan de sitter foran. (Lang historie).

hissigproppen skrev:

Her var det mest fordi hun satt ræva i TWE i bilen til mine foreldre pga hvordan de sitter foran. (Lang historie).

Er det forover eller bakovervendt? Og hvor mange kg er det til?

lisemo skrev:

hissigproppen skrev:

Er det forover eller bakovervendt? Og hvor mange kg er det til?

Det er en beltestol, samme som vi kjøpte. 15-36 kg.

Takker! ;) Kan ikke få med meg alt her jeg sitter og ser tv samtidig ;)

min gutt sitter i Britax TWE. Han er 3 år.

lisemo skrev:
Vi har Acta Graco Duologic til snuppa nå, har hatt det siden ho ble født. Kjempefornøyd med det setet, og vurderer et til til nestemann som kommer. Må ha seter i begge bilene, så har til en bil, men ikke til den andre. Har også et Acta Graco Cosmic Comfort til ho nå, det er sånn du kan bruke begge veier. Så det blir ståendes i den ene bilen, som sagt. 

Har tenkt mest på lengden på selene, så de ikke blir for korte, da ho er veldig lang i overkroppen. Er det som er viktigst nå. Blir ikke før nærmere vinteren kommer at vi bytter, og da er ho jo 3 1/2 år, så ikke så altfor lenge igjen til vi kan snu ho med god samvittighet. 

Hehe, er samme sete vi har til mellomste her. Og jeg kunne ikke skjønne at døm selene ikke var lengre! Skal gjøre et forsøk på å forklare her og håper du skjønner. Men forann der beina til barnet er der er den man klemmer inn for å løsne babydele om man skal ta den ut sant. Eller om du tar i stroppen som du drar i den for å stramme selene, hvis du følger den stoppen rundt og under sete så er d et feste man kan ta den stroppen ut av og da får man en mulighet med mye lengre seler! Gutten vår er 2 år og 8 mnd nå og han har masse sele igjen å gå på. Han verier ca 14,5 og er ca 93 lang. Også her var d problemer med at d blei for trang med vinterjakke på, så vi å begynte å tenke på å bytte sete, men så løste deg seg jo fint når vi fant ut åssen d hang sammen! akta graco har forresten kommet med en stol som er mye lik denne som er fra 9 til 25 kg også ren bakovervendt, belogic heter den!

Back
Topp