Bilstol-spørsmål (nok en tråd..) :)

hafsól

Betatt av forumet
Heisann. Jeg ser at det har vært en del spm ang bilstol her. Jeg vil gjerne få tips av dere kloke damer :)

Nå har vi denne stolen til datteren vår (bakovervendt), men det begynner å bli veldig trangt for henne ved beina.

Besafe X3 Izi Combi Isofix (0-18 kg)

Funker det greit å snu denne stolen (da uten isofix-funksjonen), eller bør man kjøpe en annen stol da?

Jeg ser at en del har skrevet om Britax Two Way Elite. Er den bedre, tro? Jeg aner ikke hvor mye datteren min veier da.. Har ikke vært på kontroll siden 2,5 år og har ikke vekt hjemme. Men det kan jeg selvøkgelig klare å finne ut før vi evt kjøper nytt. Om vi skal kjøpe ny bilstol, ønsker vi at hun kan ha den lenge, så det beste er jo om den evt kan brukes lenger enn denne til Besafe. Noen av dere nevnte også at trepunkt-sele er bedre for forovervendt.. Jeg har så lite peiling på dette området, merker jeg..

Noen som har erfaringer? :)
 
Hvis du må snu henne, ville jeg gått for beltestol (kan brukes fra 15 kg.)
Jeg vet ikke hvilket sete som er best, men vi er godt fornøyd med våres britax multi tech, (bakovervendt)
Som jeg skrev i en annen tråd så er han rundt 15 kg og ca 100 cm, og vi kjører honda accord sedan, så er ikke verdens beste plass.

Eneste jeg ikke er fornøyd med på setet er at det ikke er isofix, litt komlete å feste det med selene.
 
Det finnes dessverre ikke isofix til bakovervendt sikring over 18 kilo... Det hadde vært kjekt! Her er et helt fersk bilde av Teodor i Two Way Elite, han er 19,5 kilo og ca 101 cm lang http://i339.photobucket.com/albums/n444/Tanine08/cb396e7a.jpg Det er enda et hakk igjen å flytte selene på og han blir sittende slik til han rett og slett vokser utav setet (han har noen kilo igjen før han gjør det)! Men om han må sitte forover velger vi beltestol, det hender han bruker det om vi sitter på med andre. Jeg ville aldri brukt en kombi-stol fremover da de scorer dårlig den veien.
 
Tusen takk for svar! Finnes det ikke isofix til forovervendte stoler heller? Er Besafe et såkalt kombi-sete?

Jeg veide datteren min for et par dager siden på en hjemme-vekt. Hun veide 14,3 kg.

Det største problemet er at hun sitter med beina veldig bøyd, samt at setet forran må stå ganske langt fremme (synes Besafen tar veldig stor plass..). Jeg er over 180 høy og gravid, så jeg kjenner at det hadde vært godt med litt mer plass til bena :)
 
Etter 18 kilo får man beltestol med isofix, de er fra 15 til 36 kilo.
 
Back
Topp