bilstol spørsmål her også

Snart4barnsmor

Gift med forumet
Hadde egentlig tenkt å ta en Sverige tur denne uka for å kjøpe Britax multi-tex setet. Men så sier en kamerat av meg at han kan få besafe seter til innkjøpspris. Noen som aner hvor mye rabatt det kan være snakk om og hvilke besafe sete jeg burde kjøpe. Har isofix i bilen.

vi fikk 1000 kr i firmarabatt på vårt besafe. setet kostet 3400, fikk det for 2400. og da kom vi helt sikkert ikke ned til innkjøpspris. så hør med kompisen din du før du reiser, kan være masse peng å spare[:)]

ORIGINAL: lykkeligmamman

vi fikk 1000 kr i firmarabatt på vårt besafe. setet kostet 3400, fikk det for 2400. og da kom vi helt sikkert ikke ned til innkjøpspris. så hør med kompisen din du før du reiser, kan være masse peng å spare[:)]

hvilket besafe setet har du da? Er du fornøyd? Må nok vente å høre med han ja.

Han ringte meg opp nå.

Det kommer visst et nytt besafe sete i mars/april

http://www.hts.no/no/products/izicombi_isofix.php

Dette skulle visst koste 3800 ut og han fikk det for 2500 så da tror jeg nok jeg går for det.

vi hadde tenkt å kjøpe britax multi-tech sitt, men ble for bratt. å kjøpte heller besafe izi kombi x1 sitt. er kjempefornøyd med det. Er det setet til Theodor du skal kjøpe til?

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

vi hadde tenkt å kjøpe britax multi-tech sitt, men ble for bratt. å kjøpte heller besafe kombi x1 sitt. er kjempefornøyd med det. Er det setet til Theodor du skal kjøpe til?

Er til Theodor jeg skal kjøpe ja. Har et som vi kjøpte brukt av noen bekjente, men trenger å ha det i bilen til sambo så han også har mulighet til å hente og levere i barnehagen også. [:)]

Tror nok jeg kommer til å gå for besafe combi x1 isofix jeg da.

vi har be-safe sitt fra 2007..er veldig fornøyd med det!

ORIGINAL: Trinse85

Han ringte meg opp nå.

Det kommer visst et nytt besafe sete i mars/april

http://www.hts.no/no/products/izicombi_isofix.php

Dette skulle visst koste 3800 ut og han fikk det for 2500 så da tror jeg nok jeg går for det.

Holder med deg at du skal gå for det bilstet ja..
Har ikke erfaring med det,men det merket skal vær veldig BRA..og vi
har faktisk nettopp bestillt det samme bilstet selv[;)]

Jeg betalte 2200 nok. for besafe x1 combi på happyland i svinesund[:D]

Hadde egentlig tenkt å ta en Sverige tur denne uka for å kjøpe Britax multi-tex setet. Men så sier en kamerat av meg at han kan få besafe seter til innkjøpspris. Noen som aner hvor mye rabatt det kan være snakk om og hvilke besafe sete jeg burde kjøpe. Har isofix i bilen.

BUrd ikke kjøpe BeSafe. Selv om det ble best i test sammenlagt, scorte det ikke særlig bra på kollisjon. Det er også et stort, tungt sete som ofte står for bratt i bilen og det er opplevd av mange som vanskelig å plassere. Uansett, prøv de ulike setene før du bestemmer deg. Det er veldig viktig og kan spare deg for mange unødige ergrelser og kostnader.Det har vært en tendens fra BeSafe i det siste. Der de før var best, har de nå blingset mye i bilseteproduksjonen..

Vi har vært veldig fornøyd med BeSafe, og går for det denne gangen også.
(bare at vi velger å leie det fra et forsikringsselskap...)

Jeg tror iziSleep, iziCombi (evt. iZi Comfort x1) og 1-2-3 X1 er de tre beste. Så jeg ville gått for den som passer til alderen/vekten på deres barn.

Prisene er henholdsvis: 1.699,- , 3.300,- (1.999,-) og 1.399,-

Med base kan de to minste str. festes med isofix.
-bare sørg for at du får tak i stolen som er isofix-godkjent!!!
(På iZiSleep er de faktisk helt like, med unntak av litt tekst under stolen...)

Maja

ORIGINAL: Oline

Det er jo greit å få en bra pris, men det er en del ulemper med BaSafe sitt sete.

Den største ulempene synes jeg er at det bare går til 18 kg bakovervendt. Dvs at dersom du vil at barnet ditt skal sitte bakovervendt lenger, så må du kjøpe ENDA et nytt sete.
Og da er det ikke så billig likevel
En annen ting er at setet sto veldig bratt i bilen vår (men det varier jo litt fra bil til bil)
Og så er det veldig plasskrevende.

Jeg hadde iallefall ikke kjøpt en bilstol bare fordi jeg fikk en bra pris på det

Hæ???

Den vi har er kombi, og der kan du sitte bakovervendt til du er 4 år!
Men om du ønsker det kan du snu setet, men da anbefaler de at du venter til barnet er to år.

Men må jo ha babysete først da.

~Maja~

Dette er snakk om sete nummer to. Har brukt maxi cosi sitt babysete. Og dette kommer nok minstemann til å arve. vi har en toyota avensis sedan. Noen som vet hvordan besafe setet er i denne? Jeg tror nok jeg må reise en tur på babyshop for å prøve bilsetene i bilen i morgen.

ORIGINAL: Oline

Det er jo greit å få en bra pris, men det er en del ulemper med BaSafe sitt sete.

Den største ulempene synes jeg er at det bare går til 18 kg bakovervendt. Dvs at dersom du vil at barnet ditt skal sitte bakovervendt lenger, så må du kjøpe ENDA et nytt sete.
Og da er det ikke så billig likevel
En annen ting er at setet sto veldig bratt i bilen vår (men det varier jo litt fra bil til bil)
Og så er det veldig plasskrevende.

Jeg hadde iallefall ikke kjøpt en bilstol bare fordi jeg fikk en bra pris på det

Nei, det er sant. Er jo dumt hvis man må kjøpe ennå ett nytt sete ja. Foreløpig har han ikke rundet 10 kg engang så kan jo hende det er lenge til han er 18 kg. Vil jo at han skal sitte bakovervent så lenge som mulig.

Dette er snakk om sete nummer to. Har brukt maxi cosi sitt babysete. Og dette kommer nok minstemann til å arve. vi har en toyota avensis sedan. Noen som vet hvordan besafe setet er i denne? Jeg tror nok jeg må reise en tur på babyshop for å prøve bilsetene i bilen i morgen.

Vi har avensis stv, men det er vel samme plass inni bilen tenker jeg. og vi har god plass, og sete står fint. ikke bratt i det hele tatt. Jeg er 1.77 høy, og har laaange ben, og jeg sitter med god plass fremme. så plassen er ikke noe problem i den bilen. og vi er også veldig fornøyd med det sete.

ORIGINAL: Ljiljana

Vi har avensis stv, men det er vel samme plass inni bilen tenker jeg. og vi har god plass, og sete står fint. ikke bratt i det hele tatt. Jeg er 1.77 høy, og har laaange ben, og jeg sitter med god plass fremme. så plassen er ikke noe problem i den bilen. og vi er også veldig fornøyd med det sete.

Jeg vil tro det er ganske lik plass inni bilen ja. [:)] Jeg er ikke lenger enn 168 så da bør jeg jo ha grei plass til beina [:)]

ORIGINAL: Ljiljana

Jeg vil tro det er ganske lik plass inni bilen ja. [:)] Jeg er ikke lenger enn 168 så da bør jeg jo ha grei plass til beina [:)]

Vi er vertfall fornøyd. Men det er jo det at de "bare" kan bruke det til de er 18 kg. Men snuppa vår er liten og lett dukke, så hun kan vel nesten bruke det til hun er 5-6 år. Vertfall var jeg nesten 6 år da jeg var 18kg, og tror jeg skal være fornøyd dersom jeg får henne til å sitte i et slik sete bakovervendt til hun er 4-5 år. Da er de jo stor. Men det kommer jo an på ungene så klart. Britax kan du jo bruke opp til 25kg. Lykke til med valget vertfall.. Ikke lett å velge barneutstyr idag[:)]

Bare så du vet, så får barneutstyrsbutikker bedre rabatter fra HTS (Besafe), enn hva bilforhandlere får[;)]

Back
Topp