Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
vi kjøpte maxi cosi cabriofix når vi fikkførstemann (2 år siden) Da var den absolutt en av de letteste og best i test! Var (og er fortsatt) viktig for meg siden jeg har hatt en del ryggplager. Har hele tiden vært kjempefornøyd med den:) *kan trygt anbefale* Men har kommet en nyere modell p markedet (tror jeg!) så sammenlign såfall de to:DFrk.Nikki skrev:
Vi kommer til å kjøpe BeSafe iZi Go. Den er best i test (http://forbrukerportalen.no/produkter/22942/) og vi har vært innom en barnebutikk for å kjenne litt på vekt og funksjonalitet. Jeg syns den virket kjempelett samt snedig med isofix.Baby-S skrev:
Besafe har også en type som heter iZi Sleep, men den skrinla vi fort da vi fikk høre om en kollisjon der stolen knakk. Jeg er litt usikker på detaljene, men jeg tror den stolen kan brukes i liggende og sittende stilling og derfor får et svakt ledd. (Merk; de hadde sikkert ikke solgt den om den ikke hadde vært sikker, men vi har ile fall valgt å se bort fra den.)
Jeg har også valg maxi cosi carbiofix pga testresultater, og vekt.kristin1986 skrev:
Det har fått høyeste score som en annen sa også. Ingen andre seter har oppnådd så høye score ennå!
Den er veldig lett og veldig sikker! og fint!
Fordelen med basen er også at det er en kombi base med både isofix og mulighet for beltebruk, kjekt om dere skal eks kjøre med ett vennepar, foreldre el buss eks. Da vet du at så lenge bilen har belte, kan du sette fast sete trygt! :)
Du drar nok neppe med deg basen om du skal kjøre med venner/foreldre etc. Det er superlett å feste setet direkte med bilens belte, mao du trenger ikke basen annet enn i egen bil. Men bortsett fra det, helt enig. Vi har Cabriofix fra forrigemann, og kommer til å bruke det igjen. Lett og godt sete!
vi kjøpte maxi cosi cabriofix når vi fikkførstemann (2 år siden) Da var den absolutt en av de letteste og best i test! Var (og er fortsatt) viktig for meg siden jeg har hatt en del ryggplager. Har hele tiden vært kjempefornøyd med den:) *kan trygt anbefale* Men har kommet en nyere modell p markedet (tror jeg!) så sammenlign såfall de to:DFrk.Nikki skrev:
Lurer veldig på hvilken test som viser at maxi cosi får toppresultat noen sinne??? Veldig rart, for på jobb har vi tester fra NAF og forbrukerrådet som tydelig viser at Maxi cosi cabriofix med base har dårligere resultat enn Britax baby safe + II SHR uten base. Britax'en med base gir derimot en veldig høy skår.blomstrendemamma skrev:
Heldigvis er det små forskjeller på 0-13 kg -stolene, men skal man kjøpe nytt synes jeg det er viktig å se på både hodestøtte, sittestilling, og om det er 3- eller 5-punkt sele. Maxi cosi og Brio holder fortsatt fast på 3-punkt sele.. mens alle andre leverandører har 5-punkt. Maxi cosi har gjort lite i utviklingen av stolen de siste årene, noe som gjør at den skiller seg ut. Jeg har arbeidet med bilsikring i mange år og den har sett lik ut så lenge jeg har vært i bransjen. Heldigvis er stolen godkjent, og man skal ikke ha dårlig samvittighet for å kjøre rundt med den, men selv har jeg hatt stolen og kjøper den ikke igjen. Det handler om forbedringene som har skjedd de siste årene, og opplysningene vi nå innehar om sikring av barn i bil.
Holder med i Besafe izi GO med base, den skal jeg teste ut denne gangen! Den er LETT!!!! Merk: NY STOL på markedet. Dere som sier Besafe er tung, har nok løftet på Besafe izi sleep.
Uansett, lykke til i valget damer:) Kjøp uansett et merke som er kjent og som dere finner info om! og husk, bilstoler skal ikke være eldre enn 6 år, selv om de ikke har vært i bruk så lenge, men stått lagret - er ikke isopor og plastikk beregnet til å holde lenger. Slitasjer som er skumle er ofte usynlige!