Bilstol som kan brukes på vogn?

Knekkebrød

Blir kjent med forumet
Er det anbefalt å kjøpe bilstol som hører til vognen og kan festes på vognen? Eller finnes det eventuelt bilstoler som ikke er i samme merke som vogn men likevel kan festes på vogn? Synes de som hører til vogn ofte er dyre og siden den likevel må byttes ut etter ett år(?) så er det ganske dyrt.. :-/

Sikkerhet er dyrt, og det viktigste du legger penger i.
Nå vet ikke jeg hvilke stoler du tenker på, men nei du må ikke ha samme merke som vogna. Mange vogner har adaptere til maxi cosi eller britax :)

Jeg hadde maxi cosi cabriofix, babyjogger city mini (elsker den vogna!) og adapter til [emoji4]

Hadde adapter til maxi cosi cabriofix som jeg brukte på byvogna vår, babyjogger city mini. Helt genialt! :)

Køpte adapter till maxicosi som blev brukt på Tfk vogn :-) ælskar å bruka den sånn

Vi har maxi cosi adapter til emmaljunga, og det er noe av det smarteste vi har kjøpt :) Helt genialt om man bare skal en bitteliten tur, og babyen sover feks :)

Hadde Stokke vogn og tilhørende bilsete. Gull verdt å kunne klipse på bilsetet på vognen.

Du kan egentlig kjøpe hvilken som helst bilstol så lenge du har adapter til å feste på vogna. Snakk med de der du skal kjøpe vogn/bilstol, så hjelper de deg med hvilket sete som passer på hvilken vogn :)

Husk at det ikke er anbefalt for små barn å ligge i bilstolen mer enn 30 min.
3 timer har de sagt på begge barna mine. Og at man vekker jo ikke barna hvis de sover. Men de skal ikke ligge i bilstolen hver gang de sover.

Vi har bilstol i samme merke som vognen. Men vi har så og si aldri brukt bilstolen på vognstellet, så helt unødvendig for vår del :) Hvis du finner det nødvendig etterhvert kan du jo kjøpe adaptere da?

Har tilfeldigvis samme merke på bilstol og vogn sånn at det passer rett på (lånt bilstol), men vet det er mulig å få adapter til mange type bilstoler til vogna vi har. Dette er en Britax Go Next.

Til de fleste vogner får du ulike adaper fester etter hvilket sete du har. Vi skal ha Maxi Cosi, og dette passer på de fleste vogner :)

Vi har Besafe izi go som vi fester til Emmaljunga understell med hjelp av maxi cosi adaptere. For min del var det feks gull verdt for å slippe å bære bilstolen ned baby + stellebag og evt poser mellom garasjen og huset..

Vi har emmaljunga vogn med adapter til å feste besafe bilstol på :) men den bilstolen må jo uansett byttes etter ca et år. her haaatet hun babystolen sin, så vi måtte bytte til større stol allerede når hun var nesten 6 mnd.

Er det anbefalt å kjøpe bilstol som hører til vognen og kan festes på vognen? Eller finnes det eventuelt bilstoler som ikke er i samme merke som vogn men likevel kan festes på vogn? Synes de som hører til vogn ofte er dyre og siden den likevel må byttes ut etter ett år(?) så er det ganske dyrt.. :-/
Mest sannsynlig må du nok bytte babybilstol lenge før det har gått et år

Back
Topp