Bilstol og vogn?

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Denne fordømte bilstoljungelen :banghead:

Jeg klarer ikke finne ut hvilken bilstol jeg skal kjøpe. Mannen vil gjerne kjøpe brukt, men her i området ligger det liksom Maxi-Cosi fra 2015 til 350 kr ute, og jeg blir skeptisk til at det er så billig... Er fristet til å kjøpe nytt, vi kjører mye mer bil nå enn da vi fikk nummer 1 (baby må være med 20 min hver vei til barnehagen de dagene pappa jobber dagvakt).

Men det er utrolig dyrt, og jeg skal kjøpe vogn i tillegg :dead: Det er viktig med trygghet, selv om det er kjipt å bruke 4000 kr på noe baby bruker i 8-9 måneder. Vurderer kanskje å heller kjøpe vogna brukt og bilstolen ny? Ligger en del ålreite brukte vogner ute.

Jeg er også avhengig av å kunne feste bilstolen på vogna.
Så... hvilken vogn/bilstol-kombo har du kjøpt? Har du adapter for å feste bilstolen, og er det tungvint?

Vi har kjøpt bugaboo fox 2, tenkte å kjøpe cybex cloud z bilstol da denne passer på vognen, vet også at maxi cosi passer på denne vogna

Vi har kjøpt bugaboo fox 2, tenkte å kjøpe cybex cloud z bilstol da denne passer på vognen, vet også at maxi cosi passer på denne vogna
Takk for tips :D Og da passer de på uten noen form for adapter, liksom?

Ser forresten også at det er mye Emmaljunga til salgs i mitt område, noen som har erfaring med en bilstol som passer rett på de vognene?

Hva med britax smile pakke med bilstol og vogn? De selges ganske billig på Mimmis. Jeg handlet flere ting derifra i går med rabattkode (nyttliv15), fikk da ytteligere 15 % rabatt. Verdt å sjekke ut :happy:

Hva med britax smile pakke med bilstol og vogn? De selges ganske billig på Mimmis. Jeg handlet flere ting derifra i går med rabattkode (nyttliv15), fikk da ytteligere 15 % rabatt. Verdt å sjekke ut :happy:
Ja, kjenner til pakkene :D Men har Britax-vogn fra før og er ikke fornøyd med den, så denne gangen tenker jeg å styre unna det merket på vogn.

Husk at bilstolen må få 45 grader helling for at baby skal få optimalt oksygen opptak når hun/han sitter i bilen. Så viktig å prøve bilstolene først. vi kommer til å gå for britax römer baby safe 2 med flex base, da den kan stilles inn på riktig helling i de aller aller fleste biler.

Anbefaler å kjøpe babystol ny, siden den blir løftet inn og ut av bilen, man vet aldri hvordan andre håndterer ting. Har sett hvordan folk smeller vogner og bilstoler inn i ting både med og uten baby oppi.

Nå i disse tider er det jo mange som har tilbud på bilstol, januarsalget kjøpte vi bilstol i sist
Vi fikk (fikk da i april). kjører dere mye bil ville
Jeg invistert i en bilstol som passer bilen og som dere er helt sikre på at er 100% trygg. Og om du vil klikke bilstolen på vognen, får man kjøpt adapter til de fleste :)

Jeg ville kjøpt bilstolen ny, men vogn brukt.
Man vet ikke om setet har vært utsatt for mye støt eller annet, men vogn vil man se problemet på. Og det er mye å spare på vogn :)
Vi hadde og kjøper igjen maxi-cosi bilstol. Fine de, og ikke de dyreste.

Jeg ville kjøpt bilstolen ny, men vogn brukt.
Man vet ikke om setet har vært utsatt for mye støt eller annet, men vogn vil man se problemet på. Og det er mye å spare på vogn :)
Vi hadde og kjøper igjen maxi-cosi bilstol. Fine de, og ikke de dyreste.
Det er helt sant, jeg ender nok opp med det!

Skal ut og prøve en Stokke Trailz i morgen. Den er fra 2017, men selger sier at hun ikke merker noe til at den er 3 år gammel. Min Britax S m i l e fra 2018 er allerede utrolig slarkete og dårlig i understell og hjul, bremsen har sluttet å virke og den er generelt sliten. Kan hende Stokke holder seg litt bedre, den er jo også ganske mye dyrere ny. Selger sier også at man kan klikke bilstoler fra Besafe rett på understellet, så da kan det hende jeg kjøper meg en bilstol fra det merket ny :D

Jeg har kjøpt Emmaljunga Edge Duo og Maxi Cosi Cabriofix. Har jo ikke prøvd det enda ettersom babyen ikke har kommet ut, men har god erfaring med Cabriofix fra tidligere. Det setet har også god helling :)

Back
Topp