Bilstol og vogn

batMam

Glad i forumet
Junilykke2018
Jeg ønsker en bilstol som jeg kan sette på vogna. Hvilke merker av bilstol/vogn og erfaringer/anbefalinger har du?
Bilstolen må ha base. Vogna må være ei god turvogn.
Må ha oss en runde i barnebutikk å prøve, men lurer på om dere har noen erfaringer å dele:)

Vi (tror jeg, ganske sikkert hvertfall) skal kjøpe Britax B motion 3. 3 store luft hjul, med stor bag, sportslig sittedel, og «klikk klikk» system (som jeg kaller det :p) med barnesete. + base i bil.

Ikke sett denne i Norge, men fant den på Nordby senteret i Sverige :)

Vi (tror jeg, ganske sikkert hvertfall) skal kjøpe Britax B motion 3. 3 store luft hjul, med stor bag, sportslig sittedel, og «klikk klikk» system (som jeg kaller det :p) med barnesete. + base i bil.

Ikke sett denne i Norge, men fant den på Nordby senteret i Sverige :)
Takk, skal sjekke den ut;)

Det finnes adapter du kan sette på hvilken som helst bilstol som gjør at den passer på hvilken som helst vogn :-)! Vi hadde maxi cosi pebble bilstol, kjøpte adapteren og den passa på alle vogner vi klikket den på :p så trenger i grunn ikke avgjøre merke basert på dette :)

Det finnes adapter du kan sette på hvilken som helst bilstol som gjør at den passer på hvilken som helst vogn :)! Vi hadde maxi cosi pebble bilstol, kjøpte adapteren og den passa på alle vogner vi klikket den på :p så trenger i grunn ikke avgjøre merke basert på dette :)
Aha:D takk!!:hilarious:

Vi hadde maxi cosi cabriofix med adapter til bugaboo Buffalo, og vi bruker nok det setet til nr 2 også. Hadde kanskje gått for pebble eller Pearl fra maxicosi hvis vi skulle ha nytt sete, bare fordi de er nyere modeller. Den ene tror jeg du kan bruke samme basen til stol nr 2, noe som høres veldig lurt ut.

Men som flere skriver over, det er mange seter og vogner man kan få adaptere til. Test vogner og les om barneseter, så finner du nok det som passer best for deg!

Vi hadde maxi cosi cabriofix med adapter til bugaboo Buffalo, og vi bruker nok det setet til nr 2 også. Hadde kanskje gått for pebble eller Pearl fra maxicosi hvis vi skulle ha nytt sete, bare fordi de er nyere modeller. Den ene tror jeg du kan bruke samme basen til stol nr 2, noe som høres veldig lurt ut.

Men som flere skriver over, det er mange seter og vogner man kan få adaptere til. Test vogner og les om barneseter, så finner du nok det som passer best for deg!

Samme vogn og bilstol her.
Var veldig praktisk pga keisersnitt, så da slapp jeg å bære så mye når jeg bare kunne klikke bilstolen på understellet og henge poser på vogna. Men det er mange bilstoler som passer til mange vogner, så tror det er ganske fritt valg. Har også babyjogger, så lurer på om jeg skal skal kjøpe et adapter til den også.

I hvilke tilfeller bruker dere bilstolen på vogna? Hadde aldri behov for dette med førstemann, men mulig det blir annerledes denne gangen. Har jo en ekstra å passe på[emoji28]

I hvilke tilfeller bruker dere bilstolen på vogna? Hadde aldri behov for dette med førstemann, men mulig det blir annerledes denne gangen. Har jo en ekstra å passe på[emoji28]

Jeg skjønte heller ikke behovet med førstemann, men nå har jeg tenkt at det kan være greit. Særlig i forhold til å levere og hente i barnehagen, spesielt siden vi har et lite stykke å gå til garasjen. Kommer ikke til å bruke det på kjøpesenter og slikt.

Jeg skjønte heller ikke behovet med førstemann, men nå har jeg tenkt at det kan være greit. Særlig i forhold til å levere og hente i barnehagen, spesielt siden vi har et lite stykke å gå til garasjen. Kommer ikke til å bruke det på kjøpesenter og slikt.

Ja ved henting og levering jeg tenker det kan være greit og. Når man skal ha med masse klær og sko og sekker, en baby og en tre åring frem og tilbake trenger man de armene man har[emoji23]

Hvis jeg var en kjapp tur på butikken satte jeg ofte bilstolen oppi handlevogna sist. Synes det er enklere enn å håndtere vogn og kurv inne i butikken.

Ja ved henting og levering jeg tenker det kan være greit og. Når man skal ha med masse klær og sko og sekker, en baby og en tre åring frem og tilbake trenger man de armene man har[emoji23]

Hvis jeg var en kjapp tur på butikken satte jeg ofte bilstolen oppi handlevogna sist. Synes det er enklere enn å håndtere vogn og kurv inne i butikken.

Gjorde akkurat det samme.

Synes ofte bilstolen var tung å bære, så greit med noe på hjul inn til barnehagen, særlig med klær og slikt i tillegg. Typisk nok, så finnes det ikke adapter som passer til vogna og stolen vår, så vidt jeg har funnet, men det finnes til reisevogna, så da blir nok den til slikt bruk.

Back
Topp