Bilstol og utlandet

Lambi`83

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Vi skal jo både til Portugal og USA nå i vår og sommer og lurer fælt på hva vi skal gjøre med bilstolen, den skal jo være med...

Er det noen som har erfaring med dette? Må den sjekkes inn eller kan den tas med som håndbagasje?

Forøvrig så reiser vi med TAP og SAS..... :)

Vet at min søster å de har hatt den som håndbagasje med KLM

Du må se på nettsidene til flyselskapa. Går under spesialbagasje..
Med norwegian måtte vi sende det. (gratis) Men heldigvis har de vogner man kan låne på flyplassene så man slipper bære ungen heile tia på flyplassen. Men på flyet må ungen være på fanget til en av foreldrene.Og sitte fastspent i beltet ditt med eget belte når det er take off og landing.(Flydd med widerøe og norwegian med baby.)

nøffus skrev:
Du må se på nettsidene til flyselskapa. Går under spesialbagasje..
Med norwegian måtte vi sende det. (gratis) Men heldigvis har de vogner man kan låne på flyplassene så man slipper bære ungen heile tia på flyplassen. Men på flyet må ungen være på fanget til en av foreldrene.Og sitte fastspent i beltet ditt med eget belte når det er take off og landing.(Flydd med widerøe og norwegian med baby.)

Ja, prøvde å se der, men ble ikke noe klokere... Hm... Men takk for info!!

Vi har kjøpt metervis med sånn bobleplast som vi skal snurre stolen vår inn i, har fått inntrykk av at det ikke er så enkelt å få med seg bilstolen inn i kabinen - kommer an på flytype og flyvertenes velvilje kan det virke som...Og selvfølgelig hva slags bilstol man har :)

Jeg har en gang vært så heldig å få ta med bilstolen( samme type) inn i kabinen,men det var kun fordi det var ledig plass i setet ved siden av oss. Var i spania for 2 uker siden og fikk lov å ha bilstolen med til gaten,men der måtte jeg sitte den fra meg og så pakket de den sammen med resten av bagasjen. Er usikker på om setet får plass i hyllene ombord i flyene. Er bare å spørre når du sjekker inn:-)

Vi kom hjem fra syden i går og leide "airshells" på flyplassen til å ha en ekstra vogn og bilstol i (prampack til søskenvogna) (Husker ikke adressen, men sjekk på sas eller flyplassens nettside) Kostet oss ca 150 for 2 uker. Den var litt stor til kun bilstolen, så hadde pakka vogna også i den. Så flere som fikk bruke vogna og stolen helt inn til flyets gate, for deretter å levere spesialbagasjen. Ellers brukte vi babybjørn. 

Takk for svar, jenter!! Prampack skal vi i hvertfall skaffe oss og babybjørnen må være med!! Tror vi bare spør ved incheckingen ja :) Igjen - takk for svar!!

Lambi`83 skrev:
Takk for svar, jenter!! Prampack skal vi i hvertfall skaffe oss og babybjørnen må være med!! Tror vi bare spør ved incheckingen ja :) Igjen - takk for svar!!

Om du ikke alt har kjøpt prampacken (som forøvrig egentlig er et godt kjøp) hadde jeg kanskje sjekket ut airshellen. Kan leie den en del ganger før den koster det samme som pp, og det er bedre plass i den til bilstolen. (Vi hadde en reisetralle, flatpakket vippestol og bilstolen i den, og likevel var det myye plass igjen.) Bare et lite økonomisk tips :)

detnyenicket skrev:

Lambi`83 skrev:

Om du ikke alt har kjøpt prampacken (som forøvrig egentlig er et godt kjøp) hadde jeg kanskje sjekket ut airshellen. Kan leie den en del ganger før den koster det samme som pp, og det er bedre plass i den til bilstolen. (Vi hadde en reisetralle, flatpakket vippestol og bilstolen i den, og likevel var det myye plass igjen.) Bare et lite økonomisk tips :)

Sjekka på nettet og her hos oss får man ikkje leigd airshell. Hadde vært midt i blinken

detnyenicket skrev:

Lambi`83 skrev:

Skal absolutt sjekkes ut!! Takk for tips :)

Back
Topp