Bilstol nyfødt

MNord

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Prøver å lese meg opp på bilstoler, det er en jungel :/

Noen som har noen tips?

Vis det er viktig har vi en passat gte 2017 modell :)

Vi har kjøpt maxi cosi. Jeg er også tilhenger av å kunne feste bilstol i vognen slik at man slipper å vekke babyen

Vi hadde Maxi-cosi med easyfix base med vår første. Nå har vi investert i Besafe izi Go x1, da vi ble anbefalt denne av en venninne som var rimelig fornøyd med den. Er foreløpig ganske fornøyd selv med det valget. :)

Vi hadde besafe izi Go x1 til de to første.
Syns bilstolen var tung, men ellers veldig fornøgd. Enkel i bruk.
Denne gangen har vi gått til innkjøp av Maxi-cosi med isofixbase.

Jeg skal kjøpe maxi-cosi pebble pro med base. Hadde cabriofix til de to andre, men den er 4 år gammel. Og den gjør det ikke like bra i tester lenger.

Sniker fra oktober 2019. Vi hadde Besafe izi go x1, kjøpte den da den er veldig populær. Men fy som vi angret! Babyen satt dårlig i den, vi hadde mye trøbbel med selen, den er blytung og i tillegg ble den tilbakekalt for reperasjoner etter hvert. Vi skal ikke bruke den til neste baby!

Ta deg en tur til Barnas Hus, de er veldig hjelpsomme :)

Sniker fra oktober 2019. Vi hadde Besafe izi go x1, kjøpte den da den er veldig populær. Men fy som vi angret! Babyen satt dårlig i den, vi hadde mye trøbbel med selen, den er blytung og i tillegg ble den tilbakekalt for reperasjoner etter hvert. Vi skal ikke bruke den til neste baby!

Ta deg en tur til Barnas Hus, de er veldig hjelpsomme :)
Jeg har hørt flere som ikke synes den stolen er noe god, at baby ikke liker seg i den. Og det er fra venner og bekjente uavhengige av hverandre.

Nå spør jeg kanskje dumt. Jeg har kjøpt emmaljunga nxt90 og ser på youtube video at de har ramset opp en rekke bilstoler som kan festes på denne vogna. Har jeg misforstått, eller er det alle dissene modellene som kan passe til å klikke på vogna? Eller er det kun én bestemt type?

Er det denne som kan festes på emmaljunga nxt90?
Svarer på innlegget under. Man kan benytte adaptere som gjør at bilstoler kan festes. Jeg er usikker på om den kan festes på emmaljunga nxt90, men dette pleier å stå i spesifikasjonen til vognen. Jeg vil tro den kan det altså.

Nå spør jeg kanskje dumt. Jeg har kjøpt emmaljunga nxt90 og ser på youtube video at de har ramset opp en rekke bilstoler som kan festes på denne vogna. Har jeg misforstått, eller er det alle dissene modellene som kan passe til å klikke på vogna? Eller er det kun én bestemt type?

Slik jeg forsto videoen så kan alle på men noen trengte egne adapter :)

Det viktigste er at bilstolen får 40-45 graders helling i den aktuelle bilen. Mindre helling gir dårlig oksygenopptak for babyen, mer helling utgjør en vesentlig større belastning på babyens kropp i en kollisjon.

Vi hadde Maxi-Cosi CarbioFix til førstemann og skal bruke det igjen denne gangen. For det er sånn at stolene bør byttes etter 5 år fortsatt? Storebror blir 4 år rundt termin, så håper det er innafor å bruke det igjen :p

Vi har vært fornøyd med besafe izi go til de to første, hadde Stokke sin modell som kunne festes på vogna uten adapter. Solgte både vogn og bilstol, i tillegg til at vi nå må ha tre bakovervendte ved siden av hverandre, så skal prøve med cybex aton 5, den har base som kan festes med belte.

Husk at maxi-cosi cabriofix er en gammel stol som ikke har blitt plus-testa siden 2011, testene har blitt tøffere de siste åra.

Vi lånte bilstol av ei venninne for å ha i bil nummer to sist, det var den nye maxi-cosi, pebble pro eller noe? Den virka grei.

Her blir det maxi cosi cabriofix på nytt igjen. Selve bilstolen er lett å bære (3,45kg) og for meg betyr det mye når jeg skal bære opp og ned trapper. I bilen min er det riktig helning i forhold til den bilstolen. Og jeg har god erfaring med den fra før.

Back
Topp