Bilstol nyfødt

Spire_ønske

Elsker forumet
Skal snart kjøpe bilstol til den lille som ventes i mars. Men altfor mange modeller å velge mellom.
Er det noen som vil dele sine erfaringer? Med eller uten base? Hvilken modell?
Har en Vw Golf, 2010 modell.

Hvis du har isofix feste i bilen vil jeg absolutt gått for isofix base. Så mye enklere, og sikrere, enn å feste sete med belter.
Når det gjelder modell så kan du ta utgangspunkt i nylige tester deretter pris/tilbud (flere butikker hat salg på bilstoler nå i januar)

Vi har gått for Maxi Cosi Pebble Plus. Det sto mellom den og en annen, og de var såpass like at vi gikk for den vi fikk billigst på salg.

Jeg synes ikke bilstol var spesielt vanskelig. Vi ville ha isofix, og med de siste standardene, i tillegg til at vi ville ha en base som også kan brukes til neste bilstol, samt at stolen skulle være best-i-test sikkerhetsmessig.

Har Maxi Cosi Cabriofix med base da bilen har isofix :happy: Har en WV Passat Stasjonsvogn. Mye lettere med base da du bare kan klikke bilsetet av og på, blir mye ut og inn av bilen :D Og litt mer tungvint synes jeg å måtte feste med bilens seler ...Men det er hva man er vandt til :happy:

Maxi cosi cabriofix med base skal vi ha :)

BeSafe modular har vi, fornøyd med både babysetet og det neste setet som vi nå bruker :) Vi ville ha isofix base og samme base på sete 1 og 2.

Det som er greit å huske på er at det kan være litt forskjell på hvilke seter som gir god helling i hvilke biler. Mest et issue med det neste setet, men greit å ha i bakhodet :)

Vi har Maxi Cosi Pebble Plus og er så langt fornøyd :) Det stod mellom den og BeSafe iZi Go Modular men så hørte vi at mange synes BeSafe var endel trangere og at barnet vokste fort ut av den og da var det ikke lenger aktuelt siden vi visste at vi ikke ville få et kjempelite barn. Det er også et pluss at Maxi Cosi er lettere. Vi tittet såvidt innom CabrioFix men jeg synes den virket så.. kvalitetsmessig dårlig sammelignet med Pebble Plus. Vi synes også det var kjekt at neste sete passer på samme base.

Jeg ville definitivt ha gått for base, vi har hatt med oss bilstolen mye rundt omkring og fra bilen og inn når vi ikke har med vogna og det er SÅ enkelt og greit.

Vært veldig fornøyd med maxi cosi cabriofix med base :)

Recaro privia med isofix base. Best i test.
Nå får du det på superpris 1499kr inkludert base hos Europris denne uka.
Vi kjøpte hos Jollyroom på tilbud 1995kr for noen uker siden.

Som @Bettispaghetti sier over her: recaro privia. Den er best i test ved bruk av Isofix. Se forbrukerrådet sin oversikt her.

Maxi cosi pebble plus med base her. Så greit å enkelt klikke bilstolen på når man skal inn og ut av bilen. Veldig fornøyd med den bilstolen, men ikke prøvd noe annet heller :)

Vi har en maxi cosi. Har ikke egen bil og da er det viktig at den kan festes med og uten Isofix.

Takk for gode råd!
Etter å ha prøvd litt forskjellige typer i bilen, falt vi for Maxi Cosi Pebble Plus med isofix.

Last edited:
Vi kjøpte Maxi Cosi Pebble sist, uten base (fordi vi ikke har bil). Kommer til å kjøpe oss bil før vi får neste, men kommer til å bruke bilsetet igjen likevel. Ble vel bare brukt 4-5 ganger totalt sist så er som nytt.

Veldig fornøyd med det de få gangene det ble brukt i allefall :)

Back
Topp