Bilstol - ny eller brukt ?

SolSil

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Har dere kjøpt bilstol ? Kjøpte dere ny eller brukt på f.eks finn ?
Vi fant en vi syns var veldig fin på barnas hus, men jeg må si jeg syns det blir veldig dyrt med bilstol + base. Mannen ønsker egentlig ikke å kjøpe brukt for som han selv sier så vet man ikke 100% hva man får..

Når man kjøper av fremmede vet man jo ikke om stolen har vært hardt behandlet eller vært med i en kræsj. Bilstol er ikke det punktet man bør spare inn på tenker jeg

Sniker fra juli..
Jeg har bilstol som vi selv har brukt til eldre barn + har lånt vekk en bilstol til nær familie... Men med fremmede vet du altså aldri..!

Hvis du kan kjøpe av noen du stoler på og kjenner så går det fint å kjøpe brukt/arve. Men som de andre sier: du vet aldri hva stolen har vært gjennom, eller hvor gammel den egentlig er. Usikker på om du skal kjøpe stol til første eller andre/tredje barn nå, men om det er første og dere planlegger flere er det jo en kostnad dere slipper i neste omgang.

Nå på våren er det mange produktnyheter, og det er en ypperlig mulighet til å spare penger på forrige modell (som jo er like sikker – ofte er det visuelle endringer eller småting som gjøres). Vi fant stol mange tusen billigere på kampanje. Anbefaler å følge med fekt på prisguiden for å få push-varsel når den synker i pris.

Hvis du kan kjøpe av noen du stoler på og kjenner så går det fint å kjøpe brukt/arve. Men som de andre sier: du vet aldri hva stolen har vært gjennom, eller hvor gammel den egentlig er. Usikker på om du skal kjøpe stol til første eller andre/tredje barn nå, men om det er første og dere planlegger flere er det jo en kostnad dere slipper i neste omgang.

Nå på våren er det mange produktnyheter, og det er en ypperlig mulighet til å spare penger på forrige modell (som jo er like sikker – ofte er det visuelle endringer eller småting som gjøres). Vi fant stol mange tusen billigere på kampanje. Anbefaler å følge med fekt på prisguiden for å få push-varsel når den synker i pris.
Takk for tips ! Det skal jeg gjøre Jeg er helt enig som du og de andre skriver, man vet aldri med fremmede

• Liker
Reactions: S92
Sniker. Jeg gjorde en god deal på et nytt besafe-sete, som vi endte med å selge på Finn fordi vi ville ha sånn som kunne snus. Det ble da solgt «brukt» på Finn, helt ubrukt. Så for min del ville det ikke vært helt utelukket. Men man må jo se an de man kjøper av da.

Vi kjøper ny, ofte gode tilbud og barnas hus har prismatch så finner du den du vil ha på nett billigere så matcher de prisen. Bilstol koster litt men er den tingen som er størst usikkerhet om du kjøper fra noen du ikke kjenner godt å stoler på. Også lurt å prøve stolen om den faktisk passer i deres bil, vi prøvde flere før vi fant en med riktig vinkel i vår vil da den er litt skrå i baksetet. Kjøper man den brukt så ville jeg hvertfall vært nøye på alder på stolen å at jeg kjenner og stoler på selgeren for den kan bli ødelagt bare av å falle i gulvet selv om den ikke har vært i kollisjon.

Kjøpte nytt i dag :) Ble Maxi-Cosi Pebble 360 i essential Green med base. Basen kan gjenbrukes til neste sete.

Har kjøpt nytt besafe stretch som jeg skal begynne å bruke rundt nyttår (Er uten base) Har fått et sete med base av en venninne og det fyller syv år i år! brukte det også til min sønn i 2020! Tenker man må se an ift brukt…ta av trekket og sjekke at isoporen er hel ++

Husk at med babyseng som skal stå på base bør den prøves i den bilen den skal stå i før kjøp - det er viktig med korrekt grader med helling, og det er det ikke alle stoler med base som passer i alle biler! :)

Jeg er skikkelig fan av å kjøpe ting brukt, og kjøpte nesten alt til storesøster brukt..sparte masse. Men…akkurat bilstol kjøpte vi nytt. Skal bruke opp igjen samme til lillebror nå, men det blir jo noe annet. Kostet på ny babystol+base sist, så ny småbarnsstol. Nå vurderer vi en ny større før det blir beltestol. Det koster, men vi tenker det er greit siden de kan brukes to runder..og da vet vi at de ikke har vært utsatt for noe. Alt annet er derimot gull å kjøpe brukt!

Back
Topp