Bilstol nummer to!

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Vi må ha en bilstol til til vesla, hun er 20 mnd, 11kg og ca 87cm... Vi ønsker helst et sete med isofix som helst ikke tar så alt for mye plass...
I utganspunktet tenkte vi på cybex sirona, men er redd hun kommer til å vokse ut av det fort...
Noen tips til en god bilstol ?Må være bakovervendt!
(Vi har besafe izi pluss fra før, men det får vi ikke plass til i en mindre bil nummer 2)..

Sent from my iPhone using BV Forum

Bare for å få dere til å tvile mer igjen, selv har vi cybex sirona, og er storfornøyd!!!! Såååå utrolig godt å kunne vri setet 90 grader når man sjal løfte ut og inn av bilen.
Vesla på 2 år har sittet i dette siden hun var 11 mnd, og sitter fortsatt bakovervendt. Hun må jo sitte med litt bøy i knærne, men det må man vel uansett hvis man skal sitte bakovervendt?? Det jeg elsker er som sagt at jeg kan snu det 90 grader slik at ryggen min belastes mindre, og det er kjempelett å "legge flatere" ned for lengre turer når snuppa skal sove. Synes ikke det tar kjempestor plass. Har VOLVO V60.....!

• Liker
Reactions: EJ
Har og sirona og kjempe fornøyd :D

Men tror dere at sirona vil passe til barna deres er fire år?
Vil tro vesla er en plass mellom 105 og 110 cm da! Er så redd for at hun skal vokse ut av det før hun er fire og så må vi kjøpe enda ett nytt ett liksom!

Sent from my iPhone using BV Forum

Britax dualfix er jo det samme som cybex sirona, men hørt at det er lenger i ryggen så kanskje det kunne vært noe? Vi har cybex sirona til Emma, hu har fremdeles god plass, 10kg og ca 87 cm er hu nå :)

Vi har britax maxway som sete nr. 2 og syns det er veldig greit. Har også besafe izi plus, og det tar mer plass i bilen, men har også mye bedre benplass til barnet.

Hvis dere skal ha med isofix så er det ingen seter som går til mer enn 18 kg. Så da kan dere like greit kjøpe sirona. Hun vokser nok ikke så fort:)

Har du tittet på 2way Pearl fra MaxiCosi? Bakovervendt, kommet godt ut i de nyeste tester, kan enkelt tas ut, og tar like liten plass som babysetet. Vi måtte teste, siden vi har så liten bil. Setet er etter nye isize, og er godkjent opp til 105 cm.

Maxi Cosi 2way Pearl har me till 2 åringen vår. Er veldigt førnøjd mer den, han sitter gott i den. Enkel å festa på.

Back
Topp