Bilstol nummer 2

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har dere kjøpt eller bestemt dere for hvilken bilstol dere vil gå over til ved 9/12 mnd? :)

Vi har byttet til Besafe izi plus allerede vi :P ho satt så trangt i babystolen og likte den ikkje noe særlig... No e det stortsett en fryd å kjøre bil :D men den har ganske tilbakelent stilling då :) Kjempefornøyd!

babyjente 27 Juli ♡

Vi har byttet til Besafe izi plus allerede vi :p ho satt så trangt i babystolen og likte den ikkje noe særlig... No e det stortsett en fryd å kjøre bil :D men den har ganske tilbakelent stilling då :) Kjempefornøyd!

babyjente 27 Juli ♡

Ser de har tilbud på den på barnas hus nå. :) Vi venter nok litt til. Siden vi har familyfix kan vi stille setet enda lenger fra også når det blir trangt til bena. Vi går nok enten for besafe eller Cybex. :)

Ser de har tilbud på den på barnas hus nå. :) Vi venter nok litt til. Siden vi har familyfix kan vi stille setet enda lenger fra også når det blir trangt til bena. Vi går nok enten for besafe eller Cybex. :)

Kine e ganske lang i ryggen så maxicosi setet vi har e straks for lite i forhold til beltet uansett :) Vi hadde nok ventet vi og hvis det ikkje var for at vi fikk setet til jul ;)

babyjente 27 Juli ♡

Her blir det nok BeSafe Izi Kid x3 m/isofix, om det ikke kommer en nyere utgave snart. Den eneste jeg klarer å finne som er best i test av kun bakovervendt og ikke kombi.

Det eneste jeg vet er at vi ikke skal ha et sete som bare går til 18 kg, siden vi tydeligvis får relativt store barn. Eldstejenta var over 17 kg da hun var rundt 3 år (og ganske lang også), så da måtte vi ha nytt sete. Denne gangen prøver vi oss på et som går til 25 kg, slik at vi kan bruke det lengre.

Vi har byttet :) Stor gutt . Så her har han fått besafe izi x3 combi isofix :) liker å ha muligheten til å snu han når det måtte passe meg .

Vi byttet før 5 mnd, til en Britax Max Way og jeg elsker den stolen Ren bakovervendt og til 25 kg så den kan brukes lenge. Storesøster på 4,5 år sitter bakovervendt i en Axkid Kidzofix, men hun kan uten problemet også bruke Max Way

Britax hi way er en av våre stoler og jeg er ikke fornøyd fordi den er alt for rett i ryggen. Hu på 4 brukte den og når hu sovnet tipper hodet fremover!

Britax hi way er en av våre stoler og jeg er ikke fornøyd fordi den er alt for rett i ryggen. Hu på 4 brukte den og når hu sovnet tipper hodet fremover!

Da var det kanskje ikke helt riktig sete for deres bil :) Hvor godt et sete står kan variere mye fra bil til bil.

Vi skal ha BeSafe Izi Combi X3. Kunne egentlig like greit hatt Kid siden vi kun bruker det bakovervendt, men det var Combi de hadde og da på tilbud i tillegg. Etterhvert bytter vi til Britax Multitech som han sitter i fram til det blir beltestol. Blir nok snart så vi bytter sete, babysetet begynner å bli ganske kort i ryggen og han er så tung at jeg ikke klarer å bære han snart uansett.

Vi skal ha BeSafe Izi Combi X3. Kunne egentlig like greit hatt Kid siden vi kun bruker det bakovervendt, men det var Combi de hadde og da på tilbud i tillegg. Etterhvert bytter vi til Britax Multitech som han sitter i fram til det blir beltestol. Blir nok snart så vi bytter sete, babysetet begynner å bli ganske kort i ryggen og han er så tung at jeg ikke klarer å bære han snart uansett.

Har lest flere steder at et sete som kun er bakovervendt er sikrere enn et som kan brukes begge veier :)
Bare en heads up, siden du kun skal bruke det bakovervendt uansett liksom :)

Men skjønner det med tilbud. Er jammen meg dyrt med bilstol nummer to!

Har lest flere steder at et sete som kun er bakovervendt er sikrere enn et som kan brukes begge veier :)

Det stemmer ikke. Ett kombi sete er like sikkert bakover som ett bakovervendt sete. Men dem får minus i testene pga at dem ikke scorer like bra forover. :)

Det stemmer ikke. Ett kombi sete er like sikkert bakover som ett bakovervendt sete. Men dem får minus i testene pga at dem ikke scorer like bra forover. :)

Så bra! :) Det står jo så mye forskjellig over alt. Står jo også flere steder at stoler med høyere vektgrense (25kg i stedet for 18kg f.eks) også er mindre sikre. Sikkert en mulighet for at det ikke stemmer også.

Noen som vet når det pleier å komme nye stoler? Jeg er egentlig interessert i en bedre og nyere utgave av Izi Kid x3 el.l.

iZi Kid 4 kommer i år mener jeg :) men det betyr ikke at iZi Kid 3 er et dårlig sete.

Disse setene gjør det som regel veldig dårlig i test framovervendt, men bakovervendt gjør de fleste kombiseter det godt i kollisjonstest. Men det er dessverre de som lar seg friste til å snu disse setene, og det er ikke så bra for barnets sikkerhet. Når barnet har vokst ut av de største bakovervendte setene så er det bedre med en ren beltestol enn framovervendte barneseter. Dog ikke før barna er fire år og veier minst 15 kg.

Back
Topp