Bilstol nummer 2: Besafe

mom2be_juli2014

Glad i forumet
Hei!
Eg og samboer har idag vært og kikket på bilstoler mtp. at det snart er tid for å bytte. Det er litt av en jungel der ute, men etter nøye studering og god veiledning kom vi frem til at det står mellom to stoler: Besafe iZi Kid i-Size vs. Besafe iZi Plus.
Er det noen som har en av disse stolene (eller begge :pq) som vil fortelle om deres erfaringer mtp. fordeler/ulemper?
Vi er litt uenige/usikre nå, så det hadde vært fint og høre fra noen som har testet dei ut :) På forhånd takk!

Måtte Google hvem vi har. BeSafe iZi UP. Liker den veldig godt. Enkel å ts ut og inn og han sitter godt i den. Liker at det er sånn st den roterer inn om noen kjører på oss i siden

Vi har i-size, og er veldig fornøyde med det! Han sitter godt og høyt, og hodet faller ikke ned når han sovner. Klager mye mindre i bilen nå enn med babystolen.

De med isofix er til 18kg, mens beltestolene er til 25 kg.
Har fått anbefalt BeSafe Izi Plus av en jeg kjenner

De med isofix er til 18kg, mens beltestolene er til 25 kg.
Har fått anbefalt BeSafe Izi Plus av en jeg kjenner

Ja, det er jo lengre bruksvarighet med beltefestede stoler kontra dei som festes med belter. Det eg likte med den i-size stolen (isofix) var at den var testet og godkjent etter det nye regelverket, pluss at den var litt mindre enn izi-plus stolen. Det nye regelverket vektlegger også høyde foran vekt, noe eg synes er et pluss også. Men izi-plus setet varer lenger ... Ikkje lett å bestemme seg altså :p Prismessig ligger i-size noen hundrelapper over i pris, men syns ikkje det er allverdens forskjell. Sitter uansett of venter på at noen skal kjøre kampanje på Besafe stoler, da vi har ett par mnd. igjen før vi må skifte :)

Ja, det er jo lengre bruksvarighet med beltefestede stoler kontra dei som festes med belter. Det eg likte med den i-size stolen (isofix) var at den var testet og godkjent etter det nye regelverket, pluss at den var litt mindre enn izi-plus stolen. Det nye regelverket vektlegger også høyde foran vekt, noe eg synes er et pluss også. Men izi-plus setet varer lenger ... Ikkje lett å bestemme seg altså :p Prismessig ligger i-size noen hundrelapper over i pris, men syns ikkje det er allverdens forskjell. Sitter uansett of venter på at noen skal kjøre kampanje på Besafe stoler, da vi har ett par mnd. igjen før vi må skifte :)
Mye å tenke på! Lurt å vente på tilbud når man har tid :)

Vi har i-size og er veldig fornøyd med det :)

Har dere hatt det lenge? Tror du at det varer til barnet er 4år? :)

Vi har bare hatt det siden september, tok det i bruk når ungen var åtte mnd. Tja, det skal jo vare så lenge, men blir ikke overrasket om vi må over til et annet sete den siste tiden.

Vi har izi plus, kjempefornøyd! Vesla sitter godt og har god utsikt. Men den er stor og klumpete, viktig å prøve sete i bilen med ungen i før dere bestemmer dere:)

Back
Topp