Bilstol nr2

JuniMamma08

Betatt av forumet
Noen som har begynt å tenke eller evt kjøpt bilstol nr 2 enda? :D
Ett hav av bilstoler. Føler meg småforvirra!
Fortell meg gjerne litt rundt deres valg osv :p

Me har skifta. Er vel 2mnd siden. Ho hata nemlig babysetet. Britax dualfix kjøpte me. Eg ønska eit eg kunne snurre, og så har me eit anna ho kan overta når ho veks ut av det. Dette setet annonserer med at barnet også kan sitte fremovervendt i det, men det anbefales ikkje å la barn sitte fremovervendt med fempunktssele, så det kjeme me ikkje til å gjere.

Last edited:
Har bestilt BeSafe iZi Kid X3 i-Size og håper vi blir fornøyde med det. Ønsket sete med roterbsr base ☺️

Minsten her er så liten at hun må nok bli rundt året før hun passer småbarnsstol. Men storesøster bytta da hun var 8 måneder. Til henne hadde vi recaro zero 1, som kan snus mot døra. Synes dette var verdt det for oss :) men de som kan snus mot døra varer sjelden ut hele bakovervendtperioden(dersom man følger anbefalingene om bakovervendt til minst 4 år). Storesøster sitter nå i en maxway plus.
Kommer nok til å flytte lillesøster i recaro setet først, også mulig vi kjøper enten besafe stretch eller minikid 4 til storesøster etterhvert :) de holder til 36kg.
Har nemlig en plan om å ha de bakover til skolestart. Men vi får jo se hvordan det blir :)

Vi kjøpte akkurat Britax Maxway Plus, men ikke tatt det i bruk ennå. Synes den er litt "mindre" enn mange av de andre stolene. Så for oss som har to større gutter også så måtte vi tenke litt plass, samtidig som det skal være en god stol for mini. Lest mye bra om denne stolen, så tenker dette blir bra.
Mini må bare gå opp 1 kilo til ca. så kan vi ta det i bruk :)

Det ble bomkjøp med forrige sete, det var jo ikke roterbart. Ammetåka er ingen spøk :hilarious:

Nå venter vi på Britax DUALFIX M i-SIZE, satser på at det blir bra ☺️

Jeg ente opp med Besafe Stretch :) Vurderte den eller axkid. Men med tanke på bakovervendt i lengst tid, ble det den.. Definitivt ett savn på isofix, men den var null stress å montere:D Også varer den jo lenger en mange andre. Så håper skal være fornøyd med denne hele veien:p

Vi holder på å lete etter bilstol nr 2. Ser at besafe izi modular RF x1 isizekommer best ut i testene.
Noen med erfaring?

Tror vi ender opp med BeSafe Stretch, men får se. Han passer fint i babysetet enda☺️

Back
Topp