Bilstol nr. 3

*Benedicte*

Mamma til 2
Hei!

Vi har ei jente som blir 4 i slutten av Juli, hun er godt under vektgrensa på det setet vi har nå (som er 18 kg), men selene vil nok snart bli for lavt nede for henne, men regner egentlig med at hun passer setet helt til høsten når vi må kle på henne mer igjen (vi bruker bare ha ullklær på i bilen nå, og det går helt fint enda). 

Ville dere ha kjøpt enda et bakovervendt sete, men med høyere vektgrense? I såfall, hvilke seter er gode?

Eller gått for fremovervendt? Og hvilket sete er best fremovervendt?

Vi vurderer å enda bruke bakovervendt, for hun har aldri klaget på noe ved å sitte bakovervendt. Vi har stor bil, med plass til alle barneseter regner jeg med, og bakovervendt er ikke noe problem for de som sitter forran, det er fortsatt god plass. Har heller ingen problem med å måtte kjøpe et sete ekstra bakovervendt, for lillebroren vil likevel arve det senere, og det kan brukes som "bestemor-sete". 

Hvis du skal gå for bakovervendt ville jeg sjekket ut Britax TWE, det er jo opp til 25 kg, og det har lang rygg.

Er hun over 15 kg, er jo beltestol et fint alternativ. Britax KidFix har jeg hørt mye bra om. 

dersom lillebror kan arve det så ville jeg kjøpt et nytt bakovervendt sete som er større, så kan hun sitte bakovervendt lenger og så kan lillebroren sitte bakovervendt lenge også om du finner et sete som holder til de er lengre mtp seler og sånn.

vi byttet til beltestol da sønnen vår var 4år og 3 mnd. da ble det for trangt i et annet med vinterklær på og setet ble for kort (gikk ikke ann å stille hodet lenger opp) og benplassen for dårlig (men dette var ikke avgjørende faktor). hadde ikke plass i bilen til et større bakovervendt og ikke økonomi til å kjøpe et nytt bakovervendt sete som varer bare litt til før vi må kjøpe belstestol senere allikevel. vi kjøpte maxi-cosi rodi air

Med lillebror som skal arve, og som muligens vokser ut av 18-kilos-setet mye tidligere, ville jeg nok benyttet anledningen til å kjøpe et nytt bakovervendt sete.
Her i huset endte jeg med beltestol i en liknende situasjon, siden Jr. var godt over 20 kg da han fylte fire, og setet blir brukt maks en gang eller to i måneden, når vi besøker besteforeldrene hvor det står...

Vi var i samme situasjon som dere da vår nærmet seg 4 år. Vi valgte nytt bakovervendt Britax TWE. Brukes fortsatt (5 år)

Vurderer beltestol i tillegg nå, men er fortsatt god plass i TWE.

(Kan legge til at vi ikke har et barn som er liten av vekst, heller høyere enn gjennomsnittet.) 

Back
Topp