bilstol nr 3!

tuppetupp

Gift med forumet
trenger litt hjelp her. Ser at bilstolen til snuppa begynner å bli for liten, er trangt å få sammen 5punkts-selen med masse vinterklær på. Sitter nå i Besafe sete.

Hvilket sete nr 3 er anbefalt? fortsetter vi med 5punkts sele, eller går vi over til belte stol? Vil gjerne ha et lite og snedig sete nå, som lett kan flyttes fra bil til bil, å som ikke er så stort å tungt [:)]
noen som kan hjelpe? Ho er 3 år forresten :)

Hvor mye veier hun da?og sitter hun forover eller bakover nå??

Først og fremst så vil jeg si at det ikke er anbefalt masse klær på i bilstolen.Dette kan være farlig da man ikke får festet selene godt nok på barnet(kommer ikke så nærme kroppen som det bør)
Så kanskje prøve litt mindre klær på først?

ORIGINAL: HeDa

Hvor mye veier hun da?og sitter hun forover eller bakover nå??

Først og fremst så vil jeg si at det ikke er anbefalt masse klær på i bilstolen.Dette kan være farlig da man ikke får festet selene godt nok på barnet(kommer ikke så nærme kroppen som det bør)
Så kanskje prøve litt mindre klær på først?

Her ble med mindre tøy fra høsten til våren det året hun var mellom 3 og 4. Godt ulltøy med en tynn vindtett dress holder godt [:)]
Byttet til forovervendt nå i høst, da var hun 4 år og 3 mnd. Nå har hun cybex solution beltestol, denne kom visst veldig godt ut i test, men jeg merker at den ikke passer så godt i forskjellige biler + at det kunne vært litt mer hodebeskyttelse på sidene.
Lurte på å kikke på maxi cosi sine eller britax kid plus. Såeh, uten å rote svaret vekk, så ville jeg forsøkt med mindre tøy og brukt god tid på å finne en god beltestol som er sikker og som passer til bilene deres og behovet. [:)]

Jeg ville heller kledd på henne varme men tynne lag med klær. Man skal helst ikke ha så mye tykke klær mellom barnet og beltene i setet. All luften i klærne komprimeres ved en ulykke noe som vil føre til at barnet sitter nærmest helt løst i selene om det har hatt masse tykke klær på seg.

Ville forøvrig heller kikket på et barnesete som er bakovervendt til 25 kg og brukt det så lenge som mulig enn en beltestol :)

ho sitter fremover vendt nå, veier ca 15kg. Akkurat dette med mindre klær er uaktuellt her vi bor, med enorme snømengder til tider, å knissende kaldt er hun aboslutt nødt til å ha dress/tykk jakke, i allefall om morgenen til barnehage med frossen bil og ikke alltid nymåkte veier. Vankelig dette med bilstoler, føler ho er i sann midtimellom liten å stor nå..for stor til sete nr 2, å for liten til beltestol.
Er kanskje best å snakke med forhandlere på butikkene [:)]

nå vet ikke jeg hvor du bor, men her jeg bor er det ikke akkurat varmt om vinteren.
største mann her er 3,5 år å sitter bakovervendt, å når det er veldig kaldt om morgenen når vi skal i barnehagen, så surrer vi bare et pledd rundt han mens vi går ned til bilen[;)] å i bilen får han pleddet over seg, så da kan han sitte så lenge som mulig bakover i bilen å vi kan bruke bilstolenlengere.

om hun uansett sitter fremovervendt ville jeg nok gått for en beltestol istedet for å ha henne i en nr 2 stol.
Vi har cybex solution x og maxi cosi (rodi xr?) begge stolene er gode og har gjort det godt i tester.

Back
Topp