Bilstol nr 2

Tonjemora

Betatt av forumet
Vi er på utkikk etter bilstol nr 2 til samboerens firmabil, men vi er usikker på hvilken stol vi skal velge da det er et hav av utvalg:D
Stolen skal stå i framsete da det er en treseter bil men kan ikke ta mye av sikta til sjåføren.
Har dere noe å anbefale?
Har ikke muligheten for å ta med bilen så vi kan prøve bilstol i bilen da de er veldig strenge med kjøring(kan bare kjøre til å fra jobb) så vi må enten kjøpe på nette eller bare kjøpe i butikk, men tenkte p høre med dere også:happy:
 
Viktig at toppen av bilstolen og senere barnets hode når det vokser så langt, ikke er nærmere enn 15? cm fra frontruta. Hvis det bare er snakk om barnehagekjøring og kortere avstander ville jeg kjøpt Britax two-way. Denne varer ut bakovervendtperioden, er trygg og sikker, men har ikke best komfort og egner seg derfor ikke på lenger bilturer. Vi har Two-way til besteforeldrebilene. Det er Jollyroom som har kjøpt eneretten til å selge two-way, så du får bare tak i den der.
 
Ja det er bare fra bhg og hjem. Ca 10 min i bil.
Jeg så litt på den faktisk da det så veldig fin å ha i firmabil + den var ikke så dyr:)
 
Viktig at toppen av bilstolen og senere barnets hode når det vokser så langt, ikke er nærmere enn 15? cm fra frontruta. Hvis det bare er snakk om barnehagekjøring og kortere avstander ville jeg kjøpt Britax two-way. Denne varer ut bakovervendtperioden, er trygg og sikker, men har ikke best komfort og egner seg derfor ikke på lenger bilturer. Vi har Two-way til besteforeldrebilene. Det er Jollyroom som har kjøpt eneretten til å selge two-way, så du får bare tak i den der.

Denne har vi også hos ene settet med besteforeldre. Vi har faktisk prøvd den på en litt lenger tur (1-1,5 time) og da klagde mini på vondt i rumpen så det er nok veldigbsant det du sier :shy:
 
Må også legge til at man IKKE bruker Two-way fremovervendt. 5-punktssele fremovervendt er ikke bra, da barnets kropp sitter fast mens hodet slenges forover i en kollisjon. Da er en kollisjon på over 25 km/t nok til å knekke et barns nakke.
 
Vet at veldig mange bruker maxway plus eller klippan century foran i sånne arbeidsbiler. De tar lite plass og hindrer som oftest ikke noe på sikt:)
Har maxway plus selv og elsker den!!
 
Hvordan er de med å ta ut og inn i bilen? Han vil ha en stol som er enkel og ta ut å inn i bilen da han noen ganger har kollega med seg!!!
 
Back
Topp