Bilstol nr 2

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Noen som har tenkt på hvilken bilstol dere skal ha når babystolene skal byttes ut?

Og når regner dere med å måtte bytte? :)

Er ikke så god til å huske hva disse bilstolene heter, men vi har en base som også brukes til stol nr to. Så jeg regner med vi går for den. Selv om keg tror den bare går opp til 18 kg.. og det syns jeg er litt bortkastet, vil gjerne ha en som går til 25 kg med en gang.. så vi får se litt nærmere på det når det blir aktuelt..

Bytter nok ved 6 mnd alder tenker jeg. Stor gutt, 4 mnd og 7,5 kg nå.

Bytter og snart. Store gutt på ca 10 kg her. Vi har tidligere hatt britax å va veldig fornøyd me den, men har ikke satt meg inn bilstoler helt.

Skal ha besafe izi pluss, beltefestet så den går til 25kg istedenfor 18kg :) Regner med å bytte når hun er 8-10mnd. :)

Er ikke så god til å huske hva disse bilstolene heter, men vi har en base som også brukes til stol nr to. Så jeg regner med vi går for den. Selv om keg tror den bare går opp til 18 kg.. og det syns jeg er litt bortkastet, vil gjerne ha en som går til 25 kg med en gang.. så vi får se litt nærmere på det når det blir aktuelt..

Bytter nok ved 6 mnd alder tenker jeg. Stor gutt, 4 mnd og 7,5 kg nå.

Maxicosi du har? Vi har også base som går til stol nr 2, og er maxicosi vi har. Men er jo flere merker med samme system.

Vi tenker også å bytte rundt 6 mnd. Han er gjennomsnittlig stor, men ser ikke poenget med å drøye lengst mulig når (ut fra det jeg har lest) stol nr 2 er sikrere.

Har axkid minikid, axkid wolmax, britax two way (disse tre er beltefestet bakovervendt til 25 kg) og besafe modular (isofix til 18kg/105 cm). Starter på modular, så blir det minikid etterhvert:)
Tipper hun begynner å bruke den over jul (ca. 6mnd).

Last edited:
Maxicosi du har? Vi har også base som går til stol nr 2, og er maxicosi vi har. Men er jo flere merker med samme system.

Vi tenker også å bytte rundt 6 mnd. Han er gjennomsnittlig stor, men ser ikke poenget med å drøye lengst mulig når (ut fra det jeg har lest) stol nr 2 er sikrere.

Besafe er det visst vi har :)

Ah okei. Alle med baser går vel bare til 18 kg tror jeg. :/

Ja.. lurer på om det blir litt bortkasta.. må jo da ha ny bakovervendt stol før han er 4.. vil egentlig gå rett fra bilstol nr 2 til beltestol..

Vi kjøpte Maxi cosi twoway Pearl da den var på tilbud for litt siden, rett og slett fordi den passer på basen vi har til babystolen. Håper vi blir fornøyd med den :rolleyes:

Vi skulle helst hatt ett sete som kan stå i midten, da slipper vi å bytte bil. Men da må det festest med selene, og forankringsfoten må passe på buen i midten. Har sett på Axkid, ei som sa den var god i midtsetet.. Blir nok en tur på butikk og få testa det først..
Ønsker oss donasjoner til bilsete til jul, ikke så mye annet han trenger..

Har BeSafe Izi go modular babysete. Basen der passer til sete nr to også, så da blir det nok BeSafe izi modular i-size som neste sete. Han har ikke mange cm igjen før han har vokst ut av setet nå, men håper det holder til nyåret.

Er det noen som har begynt med bilstol nr 2? Gjør regning med at vi må det snart egentlig. Spørs selvfølgelig hvor mye han legger på seg nå fram over

Er det noen som har begynt med bilstol nr 2? Gjør regning med at vi må det snart egentlig. Spørs selvfølgelig hvor mye han legger på seg nå fram over

Det er mulig vi monterer den inn i den ene bilen snart så den står klar og kan brukes hvis jeg ikke har behov for å bære med meg stolen inn noe sted. Det er besafe modular (0-18kg), fordi den gir nok helning for henne når hun er så liten, og vi har denne etter storebror. Etterhvert overtar hun storebrors axkid minikid:) hun får fortsatt plass i babystolen ;)

Det er mulig vi monterer den inn i den ene bilen snart så den står klar og kan brukes hvis jeg ikke har behov for å bære med meg stolen inn noe sted. Det er besafe modular (0-18kg), fordi den gir nok helning for henne når hun er så liten, og vi har denne etter storebror. Etterhvert overtar hun storebrors axkid minikid:) hun får fortsatt plass i babystolen ;)

Min holder på å vokse ut av den.
Har en smule stor gutt, så synes dette med bilstol er vanskelig.

Vi skal bestille stol nr 2 nå, er tilbud så slår til. Og så regner jeg med vi tar den i bruk om ikke så veldig lenge. Kommer litt an på hvor lang han er på neste kontroll. Syns beltene begynner å komme litt for langt bak skuldrene hans i babystolen. Er i-size vi har så går på lengde og ikke vekt.

Vi skulle helst hatt ett sete som kan stå i midten, da slipper vi å bytte bil. Men da må det festest med selene, og forankringsfoten må passe på buen i midten. Har sett på Axkid, ei som sa den var god i midtsetet.. Blir nok en tur på butikk og få testa det først..
Ønsker oss donasjoner til bilsete til jul, ikke så mye annet han trenger..

Ja, den nye modellen skal passe fint i midtsetet siden støttebenet er justerbart.

Vi har besafe kombi x4 etter storebror. Veldig fornøyd med det setet! Storebror passer det akkurat enda, han er 2 år og 5 mnd. Storebror har fått nytt axkid minikid nå. Det er utrolig lettvindt med isofix sålenge setet passer. Veldig lett å montere riktig og å flytte mellom biler. Jeg synes det er verdt å ha begge to, hver til sin tid. Besafen virker bedre for de aller minste, både liggestilling og støtte rundt kroppen. Selve selen er også enklere å bruke på besafe.

Håper det kommer gode tilbud på black friday! Vi har basen til besafe, men tror vi kjøper beltemontert som går til 25 kg. Blir enten axkid minikid, klippan century eller max way plus. Vurderte også besafe izi plus, men den varer mye kortere enn de tre andre her visstnok. Noe med hvordan selene er.

Min holder på å vokse ut av den.
Har en smule stor gutt, så synes dette med bilstol er vanskelig.

Altså, besafe modular (https://www.besafe.no/product-no/izi-modular-i-size/) stolen etter besafe modular babystol ;) den går fra 0-18 kg/61-105 cm. Det er ikke babystolen jeg mener, men stolen etter. Min store gutt brukte den til han var 2,5 år, så var den utvokst og vi gikk over til axkid minikid (beltefestet til 25 kg bakovervendt)

Back
Topp