Bilstol nr 2

Han er for øyeblikket snart 8mnd:)

Da må han ha en del helling, så da kan minikid ta ganske stor plass! Det gjorde den ihvertfall i min bil fordi jeg måtte ha kile i tillegg. Isofix seter tar som regel mindre plass med mye helling :)
 
Da må han ha en del helling, så da kan minikid ta ganske stor plass! Det gjorde den ihvertfall i min bil fordi jeg måtte ha kile i tillegg. Isofix seter tar som regel mindre plass med mye helling :)
Vi ønsker aller helst beltefestet sete, greit i fht hvis vi skal bruke en annen bil plutselig :) kan hende det er like greit å flytte frøkna bak samboer, hun ble 2år i april og trenger ikke like mye helling som lillegutt :) vi får se, dårlig plass blir det den første tiden uansett :p
 
Vi ønsker aller helst beltefestet sete, greit i fht hvis vi skal bruke en annen bil plutselig :) kan hende det er like greit å flytte frøkna bak samboer, hun ble 2år i april og trenger ikke like mye helling som lillegutt :) vi får se, dårlig plass blir det den første tiden uansett :p

Det skjønner jeg :) vi gikk rett til minikid etter babystolen selv, er veldig fornøyd med det setet!
 
Har begge stolene. Både Max way og minikid. Max way tar mindre plass enn minikid syns jeg men tror minikid «passer» små barn bedre da den kommer med småbarninnlegg i tillegg og en utrolig deilig nakkestøtte. Nå er min gutt 3 år og setene montert helt ytterst på sete for god benplass. Tror minikid sete har litt bedre så kanskje derfor det tar litt større plass. Syns også minikid var hakket enklere å montere pga noen fantastiske forankringsseler :). Men begge to er gode stoler som vil vare lenge :D
 
Har begge stolene. Både Max way og minikid. Max way tar mindre plass enn minikid syns jeg men tror minikid «passer» små barn bedre da den kommer med småbarninnlegg i tillegg og en utrolig deilig nakkestøtte. Nå er min gutt 3 år og setene montert helt ytterst på sete for god benplass. Tror minikid sete har litt bedre så kanskje derfor det tar litt større plass. Syns også minikid var hakket enklere å montere pga noen fantastiske forankringsseler :). Men begge to er gode stoler som vil vare lenge :D
Takk for innspill :happy: anbefales kanskje å kjøpe kile også likegodt, hvis vi går for minikid? :)
 
Takk for innspill :happy: anbefales kanskje å kjøpe kile også likegodt, hvis vi går for minikid? :)

Jeg har ikke kile. Syns det reguleringsbenet kunne dras veldig langt ut så tenkte det ikke var behov. Nå har vi en Skoda oktavia og den har forholdsvis rette seter. Men i feks Toyota avensisen til foreldrene mine hadde det kanskje vært aktuelt pga at de setene skrår veldig.
 
Takk for innspill :happy: anbefales kanskje å kjøpe kile også likegodt, hvis vi går for minikid? :)

Kommer an på hvordan setene i bilen din er. Mine seter skrår ganske mye ned mot ryggen, så for å få nok helling til han når han var mindre så måtte vi ha kile. Nå er han ett år og trenger ikke like mye helling, så nå trenger vi ikke kile :)
 
Nå kom jeg på at tanken var at han skulle overta besafe'n hun har hatt, og hun skal ha det nye som går opp til 25kg. Så kan jo teste han i det for å se vinkelen, og om det går fint med tanke på helling :)
 
Har britax maxway plus.
Prøvde minikid, hadde ikke sjans til å få plass til det. Besafe og minikid er jo ganske like på størrelsen :/
overhode ikke, minikid har mindre mål ;)

Vi har hatt begge stolene, altså besafe og minikid. Med minikid var det danseplass for føttene til oss fremme, med izi plus.. not so much. Satt med knærne oppi dashbordet.
 
Minikid over max way. Max way har kjempedårlig støtte til både kropp og hode, hadde hller evnt valgt max way plus.

Vi har minikid x2, både nye og gamle typen. Elsker de, spesielt den nye typen som selges nå! Skal aldri ha noe annen ;)
 
Back
Topp