Bilstol nr 2

anines

Elsker forumet
Mini er nå 11 måneder og vi må snart kjøpe ny bilstol. MEN, på de fleste vi har sett på står det jo at det er fra 9 kg. Problemet er at han er veldig liten og veier 7,6. Han har alltid likt å kjøre bil, men nå virker han stort sett misfornøyd når vi er ute å kjører og jeg lurer på om det er fordi han må ligge i den babystolen han har, istedenfor å kunne sitte litt mer ordentlig å få med seg mer. Hvordan er det med den minimumsvekten, er den der for å være mest veiledende eller er det store sikkerhetsårsaker som er med å bestemme?

Cybex Sirona har spedbarnsinnlegg, som kan hjelpe for barn under 9 kg. Sikkert flere stoler som har det og, men det er det vi har, og som jeg vet noe om.

De fleste fra Besafe er vel 0-18 kg? Vi har izi combi til jenta vår på 15 måneder, og hun er bare 8 kg.

Besafe Izi pluss er fra 0-25 kg. Den har innlegg og kan brukes med liggende stilling. Vi måtte bytte når hu var 7 mnd og da passet den supert.

Vi har besafe izi plus, byttet ved 7 mnd og han var ikke 9 kilo enda. Satt veldig fint i den. Den har innlegg som støtter ekstra opp og går fra 0-25 kilo.

Vi har nyeste besafe og er ljempe fornøyde. Stor frøken, men likevel bra
med plass :) Hadde tenkt meg godt om før jeg vurderte cybex sirona. Mange av august-13 barna begynner allerede å vokse ut av den stolen.

Besafe izi plus (0-25 kg) til minsten på 8 mnd her. Han er ikke 9 kg ennå, men begynte å virke utilpass i babystolen.

Byttet til besafe i-size når han var 10 mnd, og 7 kg :-) den og går fra 0-18 kg, men ser også at det kommer til å vare lenge :-)

Besafe Izi Combi, Isize og Izi Plus er alle 0-18 kg. :)

Veldig gode stoler, men pass på å prøve stolen i bilen før dere kjøper så dere får se at den passer. ;)

Veldig fornøyd med besafe izi plus, bytta til der da vesla var rundt 7kg. Har det i en bil, i den andre har vi cybex sirona, veldig fornøyd med den også, vesla er 13kg og 95cm nå, hun sitter fint i det, og har fortsatt litt å gå på på selene, men hun kommer nok til å vokse ut av det en god stund før izi pluss!

Back
Topp