Bilstol nr 2

Mamma'11og'14

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hei
Hvilken bilstol bruker dere nå? Vi har to biler så vi må kjøpe en til, og har sett på litt forskjellig. Et det noen som f.eks har Concord Reverso? Den synes jeg ser interessant ut, men det er ikke noen butikker her som har den.
 
Vi bruker babystolen ennå, men ser etter ny da vi må bytte snart. Har sett litt på besafe izi plus. Vi har ikke isofix!
 
Vurderte også concord reverso, men turte ikke kjøpe når vi ikke fikk prøvd den i bilen først (liten bil). Ikke er den testet av Forbrukerrådet heller enda, og lite erfaringer å spore. Så vi endte opp med cybex sirona, foreløpig godt fornøyde med den :)
 
Vi bruker babystolen ennå, men ser etter ny da vi må bytte snart. Har sett litt på besafe izi plus. Vi har ikke isofix!
Samma her. :)
Bruker fortsatt Maxi Cosi'en, men må nok straks bytte. Da blir det nok Besafe izi plus. Besafe er vår favoritt.
Har stort settt bare hatt Besafeseter til barna våre. :)
 
Vi har kjøpt Concord Reverso :) Tar latterlig liten plass og kan brukes med isofix helt til 23 kg. Setet har passert den svenske plus testen, så føler meg helt trygg.

Ikke testet det lenge nok til å komme med en lang vurdering foreløpig, men so far – so good.
 
Vi har kjøpt Concord Reverso :) Tar latterlig liten plass og kan brukes med isofix helt til 23 kg. Setet har passert den svenske plus testen, så føler meg helt trygg.

Ikke testet det lenge nok til å komme med en lang vurdering foreløpig, men so far – so good.
Så bra å høre. Det jeg har lest og sett av det på nett lover bra. Men jeg er litt redd for å bestille via nett.. Tror jeg må ta en ny runde på butikkene i byen.
 
Jeg kjøpte også concord reverso.... ønsket meg cybex sirona, men så fant jeg reverso til 40%, så ga den en sjanse... egentlig bare prøvemontert den, men tar latterlig liten plass i forhold til alle andre seter vi har prøvd... Jeg tok med bilen til sambo som er litt trang da jeg prøvde seter og fant ingen som fungerte egentlig da setene hans heller veldig også, så alt ble feil... med reversoen er det god plass og lett å regulere til riktig helling på setet... og ser ut til at junior sitter bra i den.... :) foreløpig kjempeimponert....
 

Vedlegg

  • 11421389_10204608830563189_893776965_n.jpg
    11421389_10204608830563189_893776965_n.jpg
    81,8 KB · Visninger: 43
Vi kjøpte først izi plus men den var aaatfor stor til å ha i bilen vår da jeg ikke kunne sitte i den stillingen stolen krevde så vi kjøpte Sirona som mellomstol. Funker fint men besafe er mer behagelig tror jeg.
 
Har besafe izi plus og fornøyd med den, tar ikke for stor plass i min bil og kan sitte godt i setet fram heldigvis :)
 
Nå venter jeg i spenning på Concord Reverso. Bestilte den i dag :) Vi har BeSafe x3 fra før, så den får samboern ha i sin bil siden han ikke har isofix.
 
Vi har kjøpt Concord Reverso :) Tar latterlig liten plass og kan brukes med isofix helt til 23 kg. Setet har passert den svenske plus testen, så føler meg helt trygg.

Ikke testet det lenge nok til å komme med en lang vurdering foreløpig, men so far – so good.

Sniker fra november. Skal kjøpe stol nr 2 nå så sjekker ut litt erfaringer....

Ville bare si at isofix kun er godkjent opp til 18 kg og etter det må en bruke belte....
 
Dette er godkjent opp til 23 kg ja. Er totalvekten som teller, og dette setet er veldig lett :)
Det er faktisk crazy hvor mye nr 2-setene veier sammenliknet med babysetene! Tenkte vi kunne flytte setet mellom biler etter behov, men det er jammen mer jobb enn forventet! Glad vi i det minste har isofix og ikke beltestol hoho :p
 
Det er faktisk crazy hvor mye nr 2-setene veier sammenliknet med babysetene! Tenkte vi kunne flytte setet mellom biler etter behov, men det er jammen mer jobb enn forventet! Glad vi i det minste har isofix og ikke beltestol hoho :p

Ja, jeg fraktet vårt for første gang forrige helg med tog når jeg skulle på besøk til besteforeldre og pappaen trengte bilen hjemme, og det var et prosjekt i seg selv, i tillegg til at annet jeg drasset på. Blir nok mest stående i bilen :D
 
Ja, jeg fraktet vårt for første gang forrige helg med tog når jeg skulle på besøk til besteforeldre og pappaen trengte bilen hjemme, og det var et prosjekt i seg selv, i tillegg til at annet jeg drasset på. Blir nok mest stående i bilen :D
Oi ja ikke lett å få med seg dette pluss bagasje og i tillegg sikkert baby i vogn! Svigers har et barnesete stående som de kan bruke i sin bil, men det er fremovervendt og derfor helt uaktuelt for meg å bruke. Så da blir det litt bæring inn og ut dersom vi skal kjøre med dem til noe, men heller det enn å være dårlig sikret..
 
Utenom Cybex Sirona, hvilke stoler kan dreies 90 grader når man skal sette inn barnet?
 
Back
Topp