Bilstol nr 2?

lmk88

Forumet er livet
VIP
Oktoberskattene 2015
Nå nærmer det seg tid for å bytte til en annen bilstol...

Noen som kan anbefale en bakovervendt stol uten isofix fra 9kg?

Var veldig fornøyd med besafe combi x1(23) da han var så liten, men den ble fort trang - så vi byttet den ut da han var 2.. kjøpte britax multitech.. :)

Besafe har kommet veldig godt ut i tester, men går dessverre bare til 18 kg..

Axkid anbefaler jeg. Stol fra 9-25 kg. Selger den på Nordby, du bor jo ikke så langt i fra der:p Anbefaler deg å kjøre ditt, de er flinke på bilsikring å prøver sete i bilen og viser og forklarer. Så har de ofte tilbud:) Og de har mange forskjellige kjente merker:)

søteste skrev:
Axkid anbefaler jeg. Stol fra 9-25 kg. Selger den på Nordby, du bor jo ikke så langt i fra der:p Anbefaler deg å kjøre ditt, de er flinke på bilsikring å prøver sete i bilen og viser og forklarer. Så har de ofte tilbud:) Og de har mange forskjellige kjente merker:)

På hvilket grunnlag anbefaler du den? Er den testet?

Vi har BeSafe Izi Combi x3, og er kjempe fornøyd med det. Jenta på 11 mnd. 8.5 g sitter kjempe fint i det. Storebror på snart 3 år har også et sånt sete.

I tillegg har vi et Britax Two Way Elite, fornøyd med det også. 

Ellers kan jeg anbefale Britax MaxWay. :)

BeSafe sitt går bare til 18 kg, mens de to jeg har nevt fra Britax går bakovervendt til 25 kg. :)

Sicily skrev:

søteste skrev:

På hvilket grunnlag anbefaler du den? Er den testet?

Dette har du spurt om før, men vill du ha svar skal du selvfølgelig få. Jeg er en person som er veldig opptatt av bilsikring og at barna skal sitte lenge bakovervendt. Vi har hatt til nå 3 forskjell stoler til lillemann. Blant annet multitecen og besafe. Besafe er ett fint sete til de mindre, men blir fort trangt, multitecen er hard og null komfort dette gjør at veldig mange barn blir snudd før de bør pga smerter i beina. Min sitter bakovervendt fortsatt, skal det ett år til, men bare i bilen vi har Axkid i, dette fordi det er ett sete med god plass, litt bedre komfort. Jeg kjøper kunn seter i Sverige, av den grunn at alle de butikkene vi var innom da lillemann var tre år anbefalte meg beltestol, han var ikke 15 kg engang. Men han var jo tre år. De svenske butikkene er opptatt av at vi har barna så lenge bakovervendt som mulig og anbefaler aldri fremmovervendt. De er mer opptatt av sikkerhet enn oss. Så til stolen. Stolen har vært nå ett årstid på markedet i Sverige, dette er en stol som er designet av den samme som designer som multitecen, den har vært igjenom de samme testene som de andre setene også gjennom plus testen. Den besto ikke plus testen av samme grunn som multitecen, men gjorde det bra i alle de andre testene. Men nei den ble ikke nå testet i den tyske testen, der var det kunn fåtall bakovervendte seter som ble testet desverre. Dette er min grunn til å anbefale dette sete, heldigvis har vi ikke Kræsjet enda. Men jeg føler meg ganske trygg på dette sete og har gjort mine undersøkelser. Dette er ikke ett jalla sete man får kjøpt på Clasolson. Og er man heldig å bo i nærheten av Sverige, så er det jo greit å utnytte dems kunnskap om sikring av barn i bil, samt få gode seter for en billigere penge. Og ikke minst hjelp til å montere i bil.

må kjøpe ny bilstol til mini og kjøper britax two-way elite. 

prøvde besafe izi kid setet i bilen og det stod ikke noe bra. så er plassen i besafe setet veldig liten.

Vi har Britax Hi-way II i den ene bilen, og Britax TWE i den andre. Veldig fornøyd med begge, men synes vel at Hi-wayen ser mest komfortabel ut for guttungen

Jeg vil anbefale deg å prøve forskjellige bakovervendte seter i deres bil og velge det som passer best. Vi kan rose et sete opp i skyene aldri så mye også ender det kanskje opp med at nettopp dette setet ikke passer.

Velger man et sete fra en anerkjent produsent skal man kunne føle seg trygg på sitt valg, ellers så kan man jo velge å se på setene som har blitt Plus-Godkjent :) Oversikten finner du her(gjelder kun setene som er grønnmerket i kolonnen for Plus-godkjenning):

http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar.asp

Mer informasjon om godkjenningen finner du her:
http://www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp?RecID=39460

Han er jo bare 4.5 mnd, så ville kanskje ventet øitt med å sette han i sete nr 2. Vi skal kjøpe Britax max way når den tid kommer :)

Maanda skrev:
Han er jo bare 4.5 mnd, så ville kanskje ventet øitt med å sette han i sete nr 2. Vi skal kjøpe Britax max way når den tid kommer :)

Det begynner å bli litt trangt i bilstolen han har c ;) Også sitter han helt feil grunnet selve bilsetet..

lmk88 skrev:

Maanda skrev:

Det begynner å bli litt trangt i bilstolen han har c ;) Også sitter han helt feil grunnet selve bilsetet..

Hvilket bilsete har dere? Ville ikke plassert han i sete nummer to på lenge enda.

Vi har maxi cosi mobi til begge våre jenter (født aug09 og apr11) Og begge sitter veldig godt i disse.
Dette setet er også en del rimeligere enn andre jeg har sett på markedet i denne klassen bilseter.
Det er bakovervendt 9-25kg og er lett å ta inn og ut av bilen. Det festes med sele.

Det har også gjort det godt i utenlandske tester, men har ikke vært med i norske tester som  har sett.

Men som andre sier, så ville jeg tatt bilen med og prøvd evt seter du ser på i bilen for å finne et som står godt i bilen din.

Back
Topp