Bilstol nr 2.

Fragma

Betatt av forumet
God Kveld :)

Tenkte å kjøpe bilstol nr 2, til vi ska på  bilferie i sommer. Noen som har noen de anbefaler ? Har sett litt på Besafe men er usikker på hva jeg må se etter osv.

Det ble nylig tatt en test over de ulike bilsetene på markedet. Har ikke link eller navnet på tessten, men viss du googler bilstoltest elns, så dukker det sikkert opp noe:)

Vi kjøpte besafe izi combi x3 nå til lillesnuppa. (Salg på thorshov bilrekvisita). Det virker veldig bra, har også kommet godt ut i tester. Hun har prøvd det noen ganger nå, men synes hun hviler bedre i babysetet, så kommer ti lå bytte til det igjen og bruke det et par mnd til. Hun henger fort forover med hodet og blir sliten i ryggen av å sitte oppreist. Det er hvilestilling på setet, men synes det er ganske rett selv om vi har det på bakerste stilling. Så anbefaler dere å prøve det noen ganger før dere drar på biltur! ;)
Storebroren har britax multi-tech. Også fornøyd med det (kan brukes fra 9 mnd), men synes besafe-setet virker bedre både med tanke på comfort og utsikt! :)

Ikke lett å velge fra bilsetejungelen! Lykke til! ;)

Storebror her har besafe izi kid, og så har vi kjøpt akta graco duologic som lillesøster skal ha når hun blir for stor for babysetet. Vi er fornøyde med begge setene, begge er bakovervendte og plustestet, men utsikten er nok hakket bedre fra izi kid. De går dessverre bare til 18 kg, men jeg tror det holder for mine barn. 

Det jeg først og fremst vil anbefale deg er å prøve flere forskjellige seter i bilen, og å prøve å montere de grundig etter bruksanvisningen. Ikke alle seter passer i alle biler. Duologic var faktisk det eneste setet som lot seg montere riktig i midtsetet vårt, og da hadde vi prøvd omtrent alt på markedet. Vi har fra tidligere et britax multitech som ikke lar seg montere fast nok noen steder i bilen vi har nå. Har hatt det samme problemet med multitech i flere biler, men var fornøyd med det i de bilene det passet i. Vi fikk samme problemet da vi prøvde britax hi-way. Du må bare ta deg tid til å prøve i din bil.

Er kjempefornøyd me besafe combi x3. Snuppa vår sover godt i dette setet for d kan legges i sovestilling.

Sukkertopp skrev:
Storebror her har besafe izi kid, og så har vi kjøpt akta graco duologic som lillesøster skal ha når hun blir for stor for babysetet. Vi er fornøyde med begge setene, begge er bakovervendte og plustestet, men utsikten er nok hakket bedre fra izi kid. De går dessverre bare til 18 kg, men jeg tror det holder for mine barn. 

Det jeg først og fremst vil anbefale deg er å prøve flere forskjellige seter i bilen, og å prøve å montere de grundig etter bruksanvisningen. Ikke alle seter passer i alle biler. Duologic var faktisk det eneste setet som lot seg montere riktig i midtsetet vårt, og da hadde vi prøvd omtrent alt på markedet. Vi har fra tidligere et britax multitech som ikke lar seg montere fast nok noen steder i bilen vi har nå. Har hatt det samme problemet med multitech i flere biler, men var fornøyd med det i de bilene det passet i. Vi fikk samme problemet da vi prøvde britax hi-way. Du må bare ta deg tid til å prøve i din bil.

Signerer denne. Viktig å prøve sete i bilen og barnet i stolen. D er ofte et problem med sete nr 2 at de små har lett for å tippe fram med hode når de sovner! Vi har også  akta graco duologic stolen. Vi kjøpte den til mellomste når han var ca 6 mnd, og valgte den nettopp for at han i den sitter i samme vinkele som babysetet på d første hakket, en enkel stol å montere både med sele og isofix i bilen. Mellomste her bruker d sete enda og han er nå 2,5 år og sitter fortsatt fint i d. Lillemann kommer til å ta over d ettervært her!

Back
Topp